דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

"איך אפשר להיות אימא בשבי?": אלפים השתתפו בעצרת לרגל יום האישה הבינלאומי בכיכר החטופים בתל אביב

עופרי לוי, גיסתה של החטופה שירי ביבס: "גם ברגע המפחיד ביותר, מוקפת במחבלים, הגנת על אריאל וכפיר בגופך. אני בטוחה שאת עדיין שומרת עליהם"

  • עצרת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
    עצרת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
  • עצרת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
    עצרת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
  • עצרת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
    עצרת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
  • עצרת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
    עצרת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מטה משפחות החטופים והנעדרים ערך עצרת מחאה הערב (מוצ"ש) בכיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב, לציון יום האישה הבינלאומי.

עופרי לוי, אחות של החטוף ירדן ביבס וגיסתה של שירי ביבס שנחטפה עם ילדיה כפיר ואריאל: "גם ברגע המפחיד ביותר, מוקפת במחבלים, הגנת על אריאל וכפיר בגופך. אני בטוחה שאת עדיין שומרת עליהם. שירי, איך אפשר להיות אימא בשבי?"

סמדר גורן, גיסתה של מיה גורן שנחטפה מניר עוז ונרצחה בשבי: "אימא אהובה ודואגת לארבעת ילדייך, תמיד אופטימית, לימדת אותנו איך לחנך, להאמין ולראות את הטוב בכל אדם. מאז שהלכת מאיתנו נעלם החיוך שלנו. הותרת בליבנו עצב וחלל עצומים. יום האישה מגיע לכל אישה, גם למיה גורן".

מעיין ווסטלנד, חברה של ארבל יהוד שנחטפה מניר עוז: "ארבלי היא אש ולהבה, לעיתים מתפרצת ותמיד עוטפת. כבר 155 ימים הכול מרגיש כמו קליפה ותפאורה של מציאות. 155 לילות של להסתכל על השמיים והירח".

רותי לוק, דודה של שני לוק שנחטפה מהמסיבה ברעים וגופתה מוחזקת בידי חמאס: "עשית הכול אחרת והתעקשת לא ללכת בתלם. רצית לפלס את דרכך הייחודית בעצמך ולהטביע חותם בעולם. יש כל כך הרבה סיבות לכך שהגיע הזמן לשחרר אותך, לשחרר את כולם. כבר 155 ימים שגופך היפה הנרצח מוחזק בשבי".

שירה אלבג, אימה של החטופה לירי אלבג: "כבר 23 שבתות שהן לא שבתות מבחינתנו. אין מוזיקה בבית, אין רחש בישולים, אין ישיבה סביב שולחן השישי, רק שקט מחריש אוזניים. לירי שלנו, לחופש נולדת".

אוראל שושנה, חברתה של החטופה אמילי דמארי: "חמישה חודשים. איך המספר הזה הגיוני? בזמן שאני מדברת, אימא ואח של אמילי נמצאים באנגליה עם סבא של אמילי, שאלו ימיו האחרונים. במקום להיות שם היא נמצאת כנראה במנהרה".

סימונה שטיינברכר, אימה של החטופה דורון שטיינברכר: "כבר 155 ימים שאת שם, בסיוט המתמשך. אנו לא מפסיקים לשמוע באוזנינו את הקול המפוחד שלך 'תפסו אותי'. אנחנו לא נפסיק להילחם. אנחנו לא שלמים בלעדייך".

יעקב ארגמני, אביה של החטופה נועה ארגמני: "נחטפת באכזריות על אופנוע אחרי שעשית את הדבר שאת הכי אוהבת: לרקוד, לשמוח, לשיר. בפעם האחרונה שדיברנו אמרת לי 'אבא, אנחנו עוד מעט חוזרים'. איך אפשר לחגוג כשאת אי שם בעזה כבר 155 ימים של כאב בלתי פוסק?"

אגם גולדשטיין בת ה-17, ששוחררה בעסקת החטופים: "ערב טוב לכולם. הם רואים ומרגישים אתכם משם, ותודה שאתם מגיעים כל שבת מחדש. עברו כבר יותר מ-100 ימים מאז ששוחררתי מהשבי ועצוב פה. שיתפתי בחלק מהזוועות שחוויתי שם, שהגברים והנשים עדיין עוברים שם, ואין חדש תחת השמש".

היא פנתה בערבית לאנשי חמאס: "אם נשארה בכם קצת אנושיות, שחררו את החטופים. לפי מה שלימדו אותי על האסלאם, זו דת שמאמינה בהוספת טוב לעולם. בקוראן יש פסוקים האומרים במפורש – התנהגו כראוי לנשים. לנו רק נותר לקוות שקיימת בכם אנושיות מסוימת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!