דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

46.1% הצביעו בסיבוב השני של הבחירות המקומיות, החלה ספירת הקולות

בבית שמש עמד שיעור ההצבעה על 60.3%, בקרית גת 53.1%, ברחובות 47.7%, ובחיפה 28.6% | שיעורי ההצבעה הגבוהים ביותר: ג'וליס (87.3%) ושעב (87%) | המפקח הארצי על הבחירות: סוכלו ניסיונות לשיבוש פתקי הצבעה

פעילים מחוץ לקלפי בסיבוב השני של הבחירות המקומיות ברחובות (צילום: אסף צבי)
פעילים מחוץ לקלפי בסיבוב השני של הבחירות המקומיות ברחובות (צילום: אסף צבי)
אסף צבי

הסבב השני של הבחירות המקומיות ב-35 רשויות מקומיות הסתיים הערב (ראשון), 443,595 תושבים, שהם 46.1% מבעלי זכות בחירה מימשו את זכותם להצביע. בבית שמש עמד שיעור ההצבעה על 60.3%, בקרית גת 53.1%, ברחובות 47.7%, ובחיפה 28.6%. שיעורי ההצבעה הגבוהים ביותר היו בג'וליס (87.3%) ושעב (87%).

עם סגירת הקלפיות החלה ספירת הקולות בקלפיות עצמן, ומיון מעטפות ההצבעה הכפולות של תושבים שהצביעו מחוץ ליישוב המגורים שלהם במרכז הלוגיסטי של משרד הפנים. לאחר המיון, המעטפות של כל יישוב ייספרו באותו יישוב, בפיקוח נציגי הסיעות. לפי הודעת משרד הפנים, "תוצאות הבחירות ב-35 הרשויות יפורסמו רק לאחר ספירת הקולות מהמעטפות החיצוניות על ידי ועדות הבחירות ברשויות השונות והשלמת כל הבקרות הנדרשות."

מטה הבחירות של שמואל גרינברג לראשות עיריית בית שמש בסיבוב השני של הבחירות (צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90)
מטה הבחירות של שמואל גרינברג לראשות עיריית בית שמש בסיבוב השני של הבחירות (צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90)

המפקח הארצי על הבחירות ברשויות המקומיות, ריאן גאנם, מסר כי ההצבעה בכל הרשויות המקומיות מתנהלת כסדרה. לדבריו, מזכירי ועדות קלפי סיכלו במהלך היום מספר ניסיונות להונאה ולפגיעה בטוהר הבחירות באמצעות שיבוש של פתקי ההצבעה.

הקלפיות נפתחו ב-13:00 ונסגרו ב-22:00, מלבד ברשויות עם פחות מ-350 בוחרים בהן הקלפיות נסגרו ב-20:00. לרשות 992,866 בעלי זכות הבחירה היום, הציב אגף הפיקוח על הבחירות במשרד הפנים כ-2,083 קלפיות, באותם מיקומים שבהם הציבור הצביע בסבב הקודם, ובכלל זה גם באזורי לחימה, בבסיסים ובבתי חולים. בניגוד לסיבוב הראשון, ביום הבחירות החוזרות לא התקיים יום שבתון.

עם סגירת הקלפיות, אמר שר הפנים משה ארבל: ״אני מבקש להודות לרבבות תושבים שגילו אזרחות טובה ויצאו שוב גם היום להצביע. אני מודה למנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ ולמפקח הארצי על הבחירות, ריאן גאנם, על ניהול מערכת בחירות למופת הן בסבב הראשון והן בסבב השני שהסתיים עתה. ברוך השם הכל התנהל כמצופה, כאשר ההיערכות המוקדמת של משרד הפנים, המשטרה, צה"ל ומערך הסייבר הלאומי, איפשרו הצבעה תקינה ורציפה, תוך הקפדה על טוהר הבחירות. אני מברך את ראשי הרשויות הנבחרים".

הבחירות נערכו ב-35 רשויות מקומיות שבהן לא השיג אף מועמד רוב של 40% מקולות המצביעים. בחיפה התמודדו יונה יהב ודוד עציוני; ברחובות התמודדו זהר בלום ומתן דיל; ובבית שמש התמודדו עליזה בלוך ושמואל גרינברג. רשויות נוספות בהן נערך סיבוב שני היו נס ציונה, אור עקיבא, קריית גת, קריית עקרון, רמלה, פרדס חנה-כרכור, באר טוביה, אריאל, בנימינה-גבעת עדה, יהוד-מונסון, חריש, בסמת טבעון, טירת כרמל, אפרת, נוה מדבר, אבו גוש, אל-קסום, בוסתאן אל-מרג', בוקעאתא, בית ג'ן, בענה, ג'ולס, ג'את, דיר אל-אסד, זרזיר, כפר כנא, לקיה, משהד, עראבה, ערערה, פקיעין (בוקייעה) ושעב.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!