דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

דריה גולובטי הרשימה באליפות העולם בשחייה ומכוונת לפריז: "זה היה מלחיץ, שמחה שהצלחתי להתקדם"

השחיינית בת ה-18 העפילה לחצי הגמר במשחה ה-200 מטר חופשי וסיימה במקום ה-14 | בראיון ל'דבר' היא מספרת על האליפות הלא שגרתית בקטאר, האימון עם שחיינים מהטופ העולמי והמטרות לעתיד: "היה אסור ללבוש סממנים ישראלים והתבקשנו לדבר פחות בעברית"

דריה גולובטי (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד שחייה)
דריה גולובטי (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד שחייה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השחיינית דריה גולובטי הגיעה באליפות העולם בדוחא להישג השיא שלה והעפילה בפעם הראשונה בקריירה לחצי הגמר. השחיינית הצעירה נחשבת לכישרון גדול וממשיכה את תהליך ההתקדמות שלה מאז שהצטרפה לנבחרת הבוגרת בגיל חמש עשרה וחצי.

השחיינית בת ה-18 שחתה 1:59.36 דקות בחצי הגמר ב-200 מטר חופשי וסיימה במקום ה-14. "זה היה מלחיץ, אבל גם מאוד השתדלתי ליהנות ואני חושבת שהצלחתי", אומרת גולובטי ל-'דבר'. "אני ממש מרוצה מהאליפות בדוחא, אני שמחה שהצלחתי להתקדם ולעלות בפעם הראשונה לחצי הגמר. התנסיתי באיך זה מרגיש ולמדתי מה אני צריכה לעשות בפעם הבאה. מרגישה שאני מתקדמת לאט לאט".

במקביל, נבחרת ישראל הבטיחה במהלך האליפות את השתתפותן של ארבע נבחרות שליחים, בעקבות התוצאות שהנבחרת קבעה באליפות העולם הקודמת ביפן. בניהן הבטיחו שליחות הנשים 200X4 מטר חופשי ו-100 מטר מיקס מעורב בהן השתתפה. "נכנסו עכשיו עם השליחות לאולימפיאדה. אני חושבת שזה הישג מאוד גדול", אומרת גולובטי, שצפויה להשתתף במשחי השליחים בפריז ומנסה להשיג את הקריטריון גם במשחים האישיים.

גולובטי מספרת שהתלבטה האם להגיע לתחרות ורק בסיומה של התייעצות עם המאמן שלה טום ראשטון הקנדי החלטה לצאת לתחרות. "היה לנו מחנה לפני דוחא בהונג קונג. אני זוכרת שישבתי לדבר עם טום. לא הייתי סגורה על התחרות הזאת ואני לא לקחתי חלק בהכנה, כי לפני זה הייתי קצת חולה ולא התאמנתי. היה לי רק חודש בשביל להתאמן ולהיכנס לכושר ופשוט אמרנו יאללה ננסה. מסתבר שטוב שכך החלטנו".

דריה גולובטי באליפות העולם בשחייה, בקטאר (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
דריה גולובטי באליפות העולם בשחייה, בקטאר (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

במהלך אליפות העולם, המשלחת הישראלית הקטנה אשר יצאה לאליפות, הייתה תחת אבטחה כבדה במטרה לשמור על ביטחון הספורטאים בתקופה רגישה זאת במדינת ערב. "הייתה לנו אבטחה ישראלית והרבה אבטחה מקומית. מבחינת הישראלים זה היה אפשרי לצאת, אבל המאבטחים המקומיים לא אפשרו לצאת מהמלון, חוץ מהנסיעות לבריכה", מספרת גולובטי. "במלון היה סופרמרקט, שהיה אפשר לפעמים ללכת לשם עם אבטחה. היה אסור לשים בגדי ישראל והתבקשנו פחות לדבר בעברית או להתנהג יותר מדי רועש במקומות ציבוריים".

"הזכייה של נסטיה תיתן מוטיבציה להרבה בנות"

את הזכייה ההיסטורית של חברתה אנסטסיה גורבנקו במדליית הכסף במשחה 400 מטר מעורב אישי היא ראתה בישראל עם משפחתה. "ניסו שכמה שפחות נהיה שם, אז הטיסו אותנו הביתה. ישבנו עם כל המשפחה וראינו, ממש התרגשנו, צעקנו מלא וזה היה מדהים".

גולובטי מאמינה שהזכייה של גורבנקו במדליית הכסף באליפות העולם והדוגמה האישית שלה ושל השחייניות הבכירות בארץ, יכולות להגדיל את בסיס הפירמידה של השחייניות בענף ובסופו של יום גם את כמות השחייניות בנבחרת הבוגרת. "זה צריך להגיע מדוגמה אישית. בנוסף עכשיו כשנסטיה זכתה במדליה אני חושבת שזה ייתן מוטיבציה להרבה בנות. צריך שתהיה תמיכה נוספת מבחוץ כמו 'אתנה', לתמוך בספורטאיות הצעירות בתחילת דרכן".

אנסטסיה גורבנקו (משמאל) על הפודיום עם מדליית הכסף באליפות העולם בשחייה, במשחה ל-400 מטר מעורב אישי (צילום: AP/Hassan Amar)
אנסטסיה גורבנקו (משמאל) על הפודיום עם מדליית הכסף באליפות העולם בשחייה, במשחה ל-400 מטר מעורב אישי (צילום: AP/Hassan Amar)

ההצלחה בדוחא, היא חלק מתהליך ההתקדמות המשמעותי של גולובטי בשנה האחרונה בקבוצת האימון הבינלאומית אותה מאמן ראשטון. האימונים הנערכים ביחד עם השחיינים מהטופ העולמי ביחד עם אנסטסיה גורבנקו ואלופת העולם וסגנית האלופה האולימפית ב-200 מטר שיבון הוהי מהונג קונג.

"הצטרפתי לקבוצה של טום לפני שנה. אנחנו מתאמנים במחנות אימונים בכל העולם, היה לנו בהונג קונג, ארה"ב, באיטליה ועוד", מספרת גולובטי. "עוד מעט אני טסה למחנה אימונים בארה"ב וזה מעניין כי זאת קבוצה של כולם יש את אותה המטרה וכולם רוצים להצליח. אז המוטיבציה נורא גבוהה וזה נורא כיף להתאמן עם שחיינים כל כך איכותיים ובעלי ניסיון רב שמקדמים אותי".

גולובטי נולדה בעיר צ'רקסי באוקראינה. בגיל שנה המשפחה שלה עלתה לישראל ועברה לגור בבת ים. שני ההורים שלה עסקו בתחום השחייה, אמא שלה הייתה "מאסטר בספורט" והתחרתה בתחרויות טריאתלון באוקראינה. את צעדיה הראשונים בענף היא עשתה גולובטי בגיל 6. "ההורים החליטו יום אחד שהם רוצים לשלוח אותי לחוג כלשהו. הגענו להחלטה לנסות שחייה והתחלתי לשחות ולהשתפר".

בגיל 15 וחצי קפצה גולובטי למים העמוקים של אליפות אירופה בהונגריה בו היא סיימה במקום ה-34 במשחה 200 מטר חופשי וקבעה במשחה השליחות 200X4 מטר חופשי שיא ישראלי חדש ביחד עם אנדראה מורז, לאה פולונסקי ואנסטסיה גורבנקו. השליחות העפילו לגמר האירופאי הראשון שלה בו סיימו במקום השמיני.

רביעיית השליחות של ישראל בתום המשחה באליפות אירופה (צילום: באדיבות איגוד השחייה)
רביעיית השליחות של ישראל בתום המשחה באליפות אירופה (צילום: באדיבות איגוד השחייה)

"זה היה מאתגר וממש מלחיץ", נזכרת גולובטי. "אני מן הסתם הייתי הכי צעירה. לא היה לי הרבה ניסיון ולהגיע ישירות לאליפות. הקבוצה הייתה ממש טובה אליי וזה היה פלוס מאוד גדול. קיבלתי הרבה תמיכה במהלך התחרות".

שבוע בלבד אחרי אליפות העולם בדוחא, גולובטי הצטרפה לאליפות החורף של ישראל, בסיומה נבחרה לשחיינית המצטיינת של האליפות עם זכייה בשלוש מדליות זהב אישיות במקצים 200 מטר חופשי, 400 מטר חופשי ו-800 מטר חופשי והובילה את האגודה שלה הפועל בת ים לזכייה באליפות ישראל. "האמת לא חשבתי שאני אתחרה בכל התחרות. הייתי בראש של לבוא למשחה אחד. כי רציתי לשחות רק את ה-800 מטר חופשי".

פעם נוספת ההתייעצות עם המאמן שלה, הוביל אותה להחלטה להשתתף במשחים נוספים. "דיברתי עם טום והוא אמר לי למה לא? ולהתייחס לזה כמו לאימון. התייחסתי לזה כך ויצא טוב. בדרך כלל זה ממש משפר כשיש הרבה תחרויות בזמן קצר ומשתפרים מתחרות לתחרות".

השחיינית דריה גולובטי (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד השחייה)
השחיינית דריה גולובטי (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד השחייה)

מה המקצים המרכזיים שלך?
"ה-200 מטר חופשי, הוא המשחה המרכזי שלי. התחלתי גם לשחות 400 מטר חופשי וממש השתפרתי בו. אז זה יותר לכיוון של 200 מטר ו-400 מטר מאשר פעם שהיה 200 מטר ו-100 מטר".

מה מטרות שלך לתקופה הקרובה?
"אחרי האולימפיאדה אני מתחילה פרק חדש בחיים עם הצטרפות לקולג' לואיוויל ואני ממש מתרגשת מזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!