דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספות של 10% לשכר ותגמול על כוננות: הסכם קיבוצי חדש ב'סלקום'

בתום מו"מ ממושך, ההסתדרות, סלקום ו-וועד העובדים בחברה חתמו על הסכם קיבוצי חדש, שיחול על כ-3,200 עובדי הקבוצה לשלוש שנים | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הסכם שעוזר לחזק את העובדים ולצמצם פערים"

מימין לשמאל: סמנכ"ל משאבי אנוש של 'סלקום' עמי שטרמר, מנכ"ל סלקום דניאל ספיר, יו"ר הוועד אורי אורן, ויו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות יקי חלוצי (צילום: אבי מלכה, ארגון עובדי קבוצת סלקום)
מימין לשמאל: סמנכ"ל משאבי אנוש של 'סלקום' עמי שטרמר, מנכ"ל סלקום דניאל ספיר, יו"ר הוועד אורי אורן, ויו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות יקי חלוצי (צילום: אבי מלכה, ארגון עובדי קבוצת סלקום)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, 'סלקום' ו-וועד העובדים בחברה, חתמו היום (שלישי) על הסכם קיבוצי חדש, בתום משא ומתן ממושך. ההסכם מעגן הישגים שמשפרים את שכר העובדות והעובדים בקבוצה ומחזקים את ביטחונם התעסוקתי. הוא יחול לשלוש שנים (עד 2027) על כ-3,200 עובדי הקבוצה, בהם עובדי החברות 'סלקום', 'דינמיקה סלולר' ו'גולן טלקום'.

ההסכם החדש כולל תוספות שכר של 10% לכל תקופת תחולתו. נוסף על כך, עובדים שמרוויחים פחות מהשכר הממוצע במשק יהיו זכאים לתוספת שכר נוספת החל מ-2026. גובה התוספת, במקרה זה, יעמוד על שיעור עלייתו של שכר המינימום במשק.

ההסכם משפר גם את גובה תקציב ההסעדה היומי בכרטיס נטען לעובדי חוץ, שיעמוד מעתה על 52 ₪ ליום (כולל השתתפות העובד).  

כחלק מרקע להסכם עומדת עסקת שינוי הבעלות בסלקום, במסגרתה 'קרן פורטיסימו' רכשה את גרעין השליטה מ'השקעות דיסקונט' (דסק"ש). אם יושלם מהלך זה, יהיו עובדי קבוצת סלקום זכאים למענק מכירה מיוחד, בהתאם לוותק. נוסעף על כך, מענק מיוחד נוסף בגובה משכורת חודשית ישולם  במהלך 2024 ישולם לעובדים זכאים, בעלי ותק המוגדר בהסכם. 

בשורה נוספת בהסכם החדש היא הסדר תגמול מיוחד בגין כוננות, בגובה 75 שקלים באמצע שבוע ו-175 שקלים בסופי שבוע וחגים עבור כל כוננות. ההסכם מסדיר גם הפרשות לתגמולים בגין רכיב הכוננות והשעות הנוספות בדיווח, בשיעור של 5% מגובה הרכיבים על חשבון החברה ו-5% על חשבון העובד.

כמו כן, החברה תציע לזכאים הטבה לשדרוג הרכבים או הגדלת חלף רכב. נוסף על כך, תוענק לעובדים זכאים הטבת ארנק ב'כסף סלקום'. זאת ועוד, דמי הרווחה בסלקום, המיועדים לפעילות למען העובדים, יוגדלו ב-25% עבור כל עובד. 

בנוסף להיבטים החדשים, ההסכם הנוכחי ממשיך ומשמר את מה שהושג בהסכמים הקודמים, הן בהיבט הארגוני והן בהיבט הכלכלי.

ההסכם מעגן סוגיות שנוגעות לשמירת זכויות העובדים בתהליכי ניוד בחברה, איוש משרות חדשות בסלקום תוך הבטחת עדיפות והזדמנויות קידום לעובדים הקיימים, קביעות באופן אוטומטי ומערכת ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים להסכם. 

ההסכם ממשיך גם הטבות שהוחלו בהסכמים קודמים, בהן: בונוס שנתי; תוספת ביגוד שנתי בגובה 1,000 שקלים לזכאים; דמי השתתפות חודשיים עבור גני ילדים וסבסוד קייטנות קיץ בסך 1,000 שקלים עבור כל ילד עד גיל 11; קרן השתלמות עם הפרשה בשיעור 7.5%; דמי הבראה מוגדלים; ביטוח בריאות וביטוח שיניים בסבסוד המעסיק; שיפור בתנאי הרכב לעובדים הזכאים בהתאם למחירי השוק, הגדרת שכר הבסיס בחברה (השכר המפעלי) ל-7% מעל לשכר המינימום במשק; גילום מס מלא עבור מתנות החג והארכת תקופת הלידה במימון החברה בשבוע נוסף מעבר לקבוע בחוק; ונושאים נוספים.

כמו כן, ההסכם מסדיר את ההמשכיות של מנגנון ההשתתפות ברווחי החברה שממנו נהנים עובדי סלקום. 

ההסכם הקיבוצי החדש נחתם במטה החברה בנתניה ובמעמד החתימה השתתפו, בין היתר, מנכ"ל סלקום דניאל ספיר, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, ההייטק והאינטרנט בהסתדרות יקי חלוצי, יו"ר ועד העובדים בחברת סלקום אורי אורן. 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על ההסכם ומסר כי: "ההסכם משקף את התפיסה שעובדי סלקום, דינמיקה וגולן הם שותפים מלאים להצלחת הקבוצה. תודה למחויבות שהפגינו הצדדים ויישר כוח על הסכם מצוין שעוזר לחזק את העובדים, לצמצם פערים ולהביא הישגים חדשים לצד שימור ההטבות הקיימות. תודה ליו"ר איגוד עובדי הסלולר, יקי חלוצי, על הובלת התהליך ויישר כוח לוועד בראשות אורי אורן, על הנחישות והאחריות שהפגין ועל הסכם ראוי שנותן מענה לסוגיות משמעותיות לעובדים, תוך חיזוק מערכת יחסי העבודה בקבוצה". 

מנכ"ל קבוצת סלקום, דניאל ספיר, אמר במעמד החתימה: "עובדי ועובדות קבוצת סלקום הם נכס חשוב וחיוני להצלחת הארגון. ההסכם שנחתם היום מאפשר לנו מחד להמשיך ולפעול לשיפור השירות ללקוחותינו ומאידך להעניק לעובדים תנאי העסקה טובים שיבטיחו את שביעות רצונם, לצד המשך צמיחת הקבוצה כולה. אני מודה לכל מי שעסק בגיבוש ההסכם, בכלל זה לעמי שטרמר, סמנכ"ל משאבי האנוש של סלקום, יו"ר הוועד אורי אורן". 

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי: "הבאנו הסכם מצוין לעובדי קבוצת סלקום. מעבר לכל ההישגים המשמעותיים, ההסכם כולל גם בשורה חברתית אמיתית בביטוח רכיבים נוספים מהשכר לפנסיה, וכן במתן תוספות שכר לעובדים שמרוויחים פחות מהשכר הממוצע, כדי למנוע את שחיקת השכר שלהם מכאן והלאה. אני רוצה להודות לאורי אורן, יו"ר הוועד הנכנס שהוכיח את עצמו בעבודה עניינית ונחושה למען העובדים בקבוצה וכן להנהלה על השיח ההוגן והשקוף בדרך לחתימת ההסכם. עובדי סלקום, דינמיקה וגולן הרוויחו בגדול". 

יו"ר ועד העובדים בקבוצת סלקום, אורי אורן: "ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם הוא הישג מרשים עבור אלפי עובדי קבוצת סלקום ובני משפחותיהם. בעקבות משא ומתן ארוך ולא פשוט, הצלחנו להביא לשיפור משמעותי בתנאים ובהטבות להם זכאים העובדים בתחומים רבים. ההסכמות שהושגו משקפות הבנה שעובדים עומדים מאחורי הצלחתה העסקית של הקבוצה ואני מאמין ששיפור בתנאים של העובדים יוביל לעלייה במוטיבציה, במחויבות ובתפוקות". 

במשא ומתן לקח חלק מטעם הנהלת החברה גם סמנכ"ל משאבי אנוש עמי שטרמר. הצוות המשפטי שליווה את גיבוש ההסכם כלל את עו"ד כפיר זאב מצד נציגות העובדים ועו"ד ירון קרמר ממשרד פיינברג מצד הנהלת החברה. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!