דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

נציגת האו"ם בדיון מועצת הביטחון על פשעי המין של חמאס: "בידינו מידע אמין על אלימות מינית אכזרית"

מועצת הביטחון של האו"ם דנה לראשונה באונס והתעללות שביצע חמאס ב-7 באוקטובר וכלפי החטופים | שר החוץ ישראל כ"ץ: "בעודנו מדברים, החטופים עוברים התעללות ונמצאים בסכנה גדולה"

משמאל לימין: שר החוץ ישראל כ"ץ, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, הממונה על נושא השבויים והנעדרים גל הירש, נציגת האו"ם לפשעי אלימות מינית פרמילה פאטן (צילום: שלומי אמסלם/משרד החוץ)
משמאל לימין: שר החוץ ישראל כ"ץ, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, הממונה על נושא השבויים והנעדרים גל הירש, נציגת האו"ם לפשעי אלימות מינית פרמילה פאטן (צילום: שלומי אמסלם/משרד החוץ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בשעה זו מתקיים במועצת הביטחון של האו"ם דיון בנושא פשעי האלימות המינית שביצעו מחבלי חמאס נגד ישראליות וישראלים במהלך מתקפת ה-7 באוקטובר, ולפי החשד גם כיום נגד חטופות המוחזקות בשבי חמאס. זהו הדיון הראשון של המועצה בנושא טבח ה-7 באוקטובר, לאחר 20 דיונים בנושא המלחמה בעזה.

באולם הדיונים נמצאים שר החוץ ישראל כ"ץ, שצפוי לנאום בדיון, ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, יחד עם אלי אלבג, אביה של החטופה לירי אלבג, ואביבה סיגל ששבה משבי חמאס שבעלה קית' עדיין מוחזק בשבי. איתם נמצאים השרה לשיוויון חברתי וקידום מעמד האישה, מאי גולן, ומתאם השבויים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש.

"בידינו מידע אמין על אלימות מינית אכזרית שבוצעה ב-7 באוקטובר", אמרה פרמילה פאטן, נציגת האו"ם לנושא אלימות מינית באזורי עימות, שביקרה בישראל וחיברה דו"ח מקיף בנושא הפשעים שבוצעו בידי מחבלי חמאס. "בידינו מידע ברור ומשכנע שאלימות מינית מבוצעת כלפי בני ערובה", הוסיפה וציינה מקומות ספציפיים, "מצאנו שאונס, אונס קבוצתי ורצח בוצעו במסיבת הנובה, בכביש 232 ובקיבוץ רעים".

המשלחת הישראלית למועצת הביטחון באו"ם (צילום: שלומי אמסלם/משרד החוץ)
המשלחת הישראלית למועצת הביטחון באו"ם (צילום: שלומי אמסלם/משרד החוץ)

"המשפחות וקרובי המשפחה של החטופים נמצאים בסיוט מתמשך. ראיתי את הכאב בעיניהם, וכאֵם ראיתי את הכאב שלהם", אמרה פאטן. "נסו לשים את עצמכם בנעליים שלהם, חלק מהם נמצאים כאן ומנסים למצוא תקווה. יש לנו 19 נשים בין החטופים, מה נגיד להן? חטיפה של אזרחים היא אסורה לגמרי בדין הבינלאומי".

"אני רוצה להיות ברורה. לא היה ניסיון על ידי המזכ"ל להשתיק את הדו"ח שחיברתי. קיבלתי תמיכה לוגיסטית ופיננסית". הבהירה פאטן, "בדרום ישראל ביקרתי בקהילות שעדיין מצויות בטראומה, בהלם ובכאב עצום, ועדיין מתאבלות על אהוביהן ומנסים להשתקם".

בסיום דבריהם של כלל נציגי החברות במועצת הביטחון, דבריה של פאטן ודבריו של נציג הרשות הפלסטינית, עלה שר החוץ ישראל כ"ץ לנאום, ופתח בתודה לצרפת, בריטניה וארה"ב שנענו לדרישה לבקש את כינוס הוועדה, וכן ליפן המשמשת כיו"ר תורנית של המועצה, שהסכימה לכנס את המועצה".

"אני פה בשם הנשים והנערות שנאנסו, נרצחו והושחתו על ידי רוצחי טרור של חמאס. באתי לכאן כדי למחות, חזק ככל שאני יכול, נגד הפשעים שביצעו רוצחי חמאס נגד האנושות, באישור ברור של המנהיגים הדתיים שלהם, כדי להטיל אימה על החברה הישראלית. הרוצחים האלה היו כל כך גאים להתעלל ולאנוס את הקורבנות המסכנים שלנו, שהם צילמו תמונות ושידרו בשידור חי את המעשים הנוראיים שלהם".

"יותר מדי זמן האו"ם שותק על מעשי חמאס", אמר כ"ץ, "במהלך 5 החודשים האחרונים התכנס האו"ם 41 פעמים מאז ה-7 באוקטובר, ומעולם לא גינה וגם לא פסל את הפשעים האכזריים של החמאס".

"האחראי היחיד לפשעים נגד האנושות הוא החמאס. רוצחי חמאס פרצו את הגבולות ותקפו ישראלים חפים מפשע שלווים בבתיהם ובמיטותיהם בקיבוצים, בכפרים ובערים. אנשים צעירים, בנים ובנות, הגיעו מכל העולם לפסטיבל נובה, פסטיבל של שלום ואושר. מאות מהם הותקפו מכל עבר ונטבחו באכזריות".

"לפי הדו"ח של האו"ם זה לא היה מעשה מלחמה. מעשים אלו היו פשעים נגד האנושות ברמה הגבוהה ביותר", אמר שר החוץ ופנה לנוכחים, "גבירותיי ורבותיי, הייתי רוצה שתעצמו עיניים ותדמיינו מה הייתם מרגישים אם אלו היו הילדים שלכם. אף בן אדם לא צריך להתמודד עם מעשים נוראיים כאלה כמו אונס, רצח והתעללות בגופות".

"פשעי חמאס חמורים אף יותר מפעולות הטרור שבוצעו על ידי אל-קאעידה, דאעש וארגוני טרור נוספים, שהוטלו עליהם סנקציות של האו"ם", אמר כ"ץ, "מדינות רבות הכריזו על חמאס כארגון טרור כולל ארה"ב, אוסטרליה, קנדה, יפן, פרגוואי, ניו זילנד, בריטניה האיחוד האירופי ואחרות. אל תסיטו את מבטכם מהעובדות: יש להכריז על חמאס כארגון טרור ולהתמודד עם הסנקציות הקשות ביותר".

כ"ץ ציין את חודש הרמדאן שהחל היום, ובירך את המוסלמים ב"רמדאן כרים", ולצד זאת הדגיש כי "חמאס לא מדבר בשם העולם המוסלמי, ואנו מבקשים מכם לגנות את פשעי האלימות המינית שביצעו הברברים האלה בשם הדת המוסלמית".

"אני דורש ממועצת הביטחון של האו"ם להפעיל כמה שיותר לחץ על ארגון חמאס לשחרר באופן מיידי וללא תנאים את כל החטופים, שהיום, ברגע זה בעודנו מדברים, עוברים התעללות, מותקפים ונמצאים בסכנה גדולה", אמר כ"ץ ופנה לסכם. "אנא עשו את המיטב כדי לעצור את הגיהנום הזה על פני כדור הארץ. מעומק ליבי, אני מביע את תודתי לאותן מדינות שתמכו, קיבלו ואף אימצו את נקודת המבט שלנו. היום לכל אחת ואחד מכם, יש הזדמנות להציל 134 חיים תמימים. על ידי כך, תראו לעולם שמועצת הביטחון יכולה להיות אור זוהר של צדק ותקווה לכל האנשים".

הצהרות חברות מועצת הביטחון: גינוי פשעים מיניים, לצד קריאה להפסקת אש מיידית

"המועצה שתקה בנוגע לזוועות ה-7 באוקטובר, ומספר חברות במועצה הטילו ספק בראיות", אמרה לינדה תומס-גרינפילד, שגרירת ארה"ב באו"ם. "הראיות שלפנינו הן נוראיות והרסניות. השאלה עכשיו היא איך נגיב? האם המועצה תגנה את האלימות המינית של חמאס או תשתוק?".
"כל הדיווחים על אלימות מינית חייבים להיחקר. צדק שנדחה הוא צדק שנשלל", אמר שר החוץ הבריטי לענייני המזרח התיכון, הלורד טאריק אחמד, שמטעם משרדו הוגשה הבקשה לדיון בנושא, והוסיף כי פתרון שתי המדינות הוא הפיתרון היחיד לשלום במזרח התיכון.

"צרפת מגנה את כל סוגי האלימות, כולל אלה המבוצעים כחלק מעימות", אמר שגריר צרפת באו"ם, ניקולאס דה ריבייר, שהגיש גם הוא את הבקשה לדיון, "אנו מגנים את השימוש באלימות מינית כפשע מלחמה בכל מקום. האלימות המינית הברברית שבוצעה בידי קבוצות הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר הם בלתי מתקבלים ואסור לאף אחד להתעלם ממעשים אלו".

מריה זבולוטסקיה, נציגת רוסיה, שחייליה הואשמו בפשעי אלימות מינית נגד נשים אוקראיניות, אמרה כי "רק לאחר מחקר מקיף ואובייקטיבי של המצב בכל היקפו הגיאוגרפי ניתן יהיה להסיק מסקנות כלשהן", אמרה והוסיפה כי "מבחינתנו זה בלתי מתקבל על הדעת שהסבל של אנשים שחוו אלימות מינית או האשמות בפשע חמור יהפכו ל'קלף מיקוח' במשחקים פוליטיים". זבולוטסקיה, שבמדינתה אין תקשורת חופשית, ציינה כי נדרש מידע גם מכיוון עזה, וכי המידע שניתן בדו"ח הגיע רק מכיוון ישראל.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!