דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הגולשת גל צוקרמן נופלת וקמה בדרך לפריז: "רוצה להביא כבוד למדינה"

צוקרמן תתחרה השבוע יחד עם מיה אשכנזי באליפות אירופה בדגם הקייט פויל, בסיומה יוכרע מי תזכה בכרטיס היחיד למשחקים האולימפיים | בראיון ל'דבר' מספרת צוקרמן על האהבה לגלישה והים ששאבה מהבית, הקמפיין האולימפי המאתגר, הפציעה באליפות העולם וההתאוששות המהירה

גל צוקרמן באליפות העולם בגלישה בדגם קייט פויל (צילום: sailing energy)
גל צוקרמן באליפות העולם בגלישה בדגם קייט פויל (צילום: sailing energy)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה בשייט בדגם הקייט פויל תצא לדרך ביום שלישי ותכריע את זהות גולשת הרוח שתייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז 2024. על הכרטיס מתחרות גל צוקרמן ומיה אשכנזי.

"המטרה שלי באליפות אירופה היא לעשות את הכי טוב, להראות כמה השתפרתי בכל האימונים שעשיתי ולראות את התוצאות של העבודה הקשה שאני עושה", אומרת צוקרמן ל-'דבר'. "כרגע מיה מובילה, אבל הכל עוד יכול להשתנות והכל בעצם יוכרע בתחרות הזאת".

דגם הקייט פויל נכנס בשנים האחרונות לפעילות ויהיה לראשונה במשחקים האולימפיים בפריז. הדגם שנחשב "אקסטרימי" דומה לגלשן מצנח רחיפה רגיל, אולם מותקנת בו כנף תת מימית לגלשן, דבר המרים אותו מעל פני המים ומאפשר הגעה למהירויות גבוהות של עד 65 קמ”ש.

גל צוקרמן גולשת בדגם הקייט פויל (צילום: סנדר ואן דר בורך)
גל צוקרמן גולשת בדגם הקייט פויל (צילום: סנדר ואן דר בורך)

אליפות אירופה הייתה אמורה להיערך בישראל בחודש מאי השנה. אבל בעקבות המלחמה שפרצה הוחלט לבטל את האליפות ולהעביר אותה להולנד. "זה ממש מבאס. זה היה אמור להיות בארץ, אבל בגלל המצב עכשיו, אף אחד לא יגיע", אומרת צוקרמן. "קיוויתי שהתחרות האחרונה של המבחנים לקראת פריז תהיה בישראל. אבל אני מבינה למה זה לא יכול להתרחש כאן עכשיו".

איך המלחמה השפיעה על ההכנות שלך?
"השבועיים הראשונים של המלחמה מבחינתי היו ממש קשים, לקח לי זמן עד שהבנתי שהתרומה שלי למדינה היא זה שאני מייצגת אותה בכבוד. אני הולכת להתאמן בזמן שהחיילים שלנו נלחמים, אז אני עושה את זה בשבילם ובשבילי, להביא כבוד למדינה".

קיבלת תגובות ממתחרות שלך?
"יש גולשים שלא אוהבים אותנו כל כך. יש למשל גולשת אחת שהיא ממש פרו פלסטינית".

"ההורים ראו שזה מה שאני רוצה ודחפו אותי כמה שאפשר"

צוקרמן בת ה-20 היא בתם של השייטת שני קדמי שייצגה את ישראל במפרשית דגם 470 במשחקים האולימפיים באטלנטה 1996 וסידני 2000, אותם סיימה ביחד עם שותפתה ענת פבריקנט במקום הרביעי. אביה הוא אלי צוקרמן שהתחרה גם הוא מפרשית דגם 470 באולימפיאדת סידני וסיים במקום ה-13 ביחד עם שותפו אלעד רונן. "ההורים שלי ראו שאני רוצה להיות בשייט, אז הם עזרו לי ודחפו אותי כמה שאפשר".

באופן טבעי הספורטאית המוכשרת עשתה את צעדיה הראשונים בשייט תחרותי כבר בכיתה ד', למרות ההצלחות באליפויות השונות, צוקרמן החלה לאבד עניין בשייט מפרשיות ופרשה מהשייט התחרותי בכיתה י'. "החלטתי שהספיק לי השייט התחרותי, אמרתי לעצמי שאני רוצה להיות רגילה".

הים המשיך לקרוא בשמה וצוקרמן מצאה לעצמה אהבה חדשה בדגם הקייט פויל. "התחלתי לגלוש קייט בשביל הכיף", היא מספרת. השינוי הגיע בעקבות פניה אישית של מאמן הנבחרת שחף אמיר. "הוא בא אליי ואמר לי 'יאללה, בואי לדבר הבא'. בהתחלה לא רציתי ואחר כך החלטתי לנסות".

"הייתי במחנה אימונים אחד והתמכרתי. אני מאוד שמחה שחזרתי, אני עושה דבר חדש ואני יותר משקיעה בזה מכל דבר אחר שעשיתי בחיים. אני באמת לא מתחרטת על כלום. אני כל כך מעריכה את החיים שלי היום". האהבה והתשוקה שלה לענף, הובילו אותה לזכייה באליפות העולם לנערות שנערכה בעומן ב-2021.

גל צוקרמן באליפות העולם לנוער. "כל כך מעריכה את החיים שלי היום" (צילום: איגוד השייט)
גל צוקרמן באליפות העולם לנוער. "כל כך מעריכה את החיים שלי היום" (צילום: איגוד השייט)

בעקבות הזכייה צוקרמן הגיעה כאשר יש ממנה ציפיות גבוהות בסייקל האולימפי הראשון בקייט פויל. היא החלה אותו נהדר עם מקום הרביעי באליפות אירופה ב-2022, מקום שישי באליפות העולם ב-2022 ומקום השביעי בתחרות הקדם אולימפית. בשנה שעברה היא הגיעה לשיאה ודורגה במקום השלישי בדירוג העולמי.

צוקרמן מרגישה את השיפור שחל ביכולות שלה במהלך שלוש השנים האחרונות, בהם הצליחה נבחרת ישראל ללמוד ולפצח את הענף החדש. "בגלל שזה הסייקל הראשון של הענף הזה ואני מתחרה בדגם הזה רק שלוש שנים, אז אני לומדת תוך כדי מה את צריכה לעשות כדי להיות מהירה. הכל מתפתח תוך כדי, את ממש מחליפה ציוד ומתחילה לבדוק ציוד. אני מרגישה שהיה שיפור גדול שלי ושל כל הנבחרת במהלך הקמפיין. עכשיו אני יודעת איזה ציוד לבחור ולהיות מהירה יותר".

"לא הרגשתי את היד ולא הצלחתי להזיז אתה, אבל חזרתי להתחרות"

בחודש אוגוסט השתתפה צוקרמן באליפות העולם בהולנד. היא הגיעה לאליפות כמועמדת למדליה, כאשר היא מדורגת ערב האליפות במקום הרביעי בעולם. צוקרמן פתחה טוב את התחרות. בסוף יום התחרויות הראשון דורגה צוקרמן במקום הרביעי, אך ביומה השני גולשת בריטית פגעה בה במהלך השיוט האחרון של אותו יום והיא פונתה לבית חולים בחשש לשבר בידה.

"זה היה ביום השני של התחרות, ממש בהתחלה. הייתי שניה ואחרי הייתה עוד משהי שלישית", נזכרת צוקרמן. "היא נגעה לי בקייט והייתי צריכה ליפול מהפויל והיא נכנסה בי עם הפויל שלה במרפק שלי. לא הרגשתי את היד ולא הצלחתי להזיז אותה. הלכנו לבית חולים, חשבו ששברתי את היד", היא מספרת. "בסוף לא שברתי את היד, חזרנו רק בשתיים עשרה בלילה ולא הצלחתי לישון מרוב הכאבים. יום אחר כך לקחתי כל כך הרבה משככי כאבים ולא יכולתי להתחרות כמו שצריך".

למרות הכאבים, תשישות הפיזית והנפשית הגולשת הישראלית סירבה לוותר על האליפות. למחרת היא חזרה לים נחושה לסיים את התחרות בצורה הטובה ביותר. "זה היה ממש קשה, לא ישנתי כל הלילה. אבל חזרתי להתחרות, כי זאת הייתה התחרות הכי חשובה שלי".

באופן טבעי הפציעה השפיעה וצוקרמן סיימה את התחרות במקום ה-11. מיה אשכנזי סיימה במקום ה-10 והבטיחה את הקווטה של נבחרת ישראל באולימפיאדה. כעת, שתיהן ייפגשו בתחרות הקריטריון הישראלי האחרונה בהולנד, בסיומה יכריעו את זהות המתחרה הישראלית בפריז 2024.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!