דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שדרוג בהיקף של 100 מיליון שקלים במפעל פניציה: "הצהרת כוונות ביחס לעתיד"

דירקטוריון החברה שבארה"ב אישר את השדרוג, שצפוי להוביל להגדלת התפוקה בכ-100 אלף מיכלי זכוכית נוספים ליום, חיסכון באנרגיה והגברת הניצולת של חומרי הגלם | מנכ"ל המפעל, מישל בן סימון: "מייצר יציבות ועוגן כלכלי ותעסוקתי לתעשייה המסורתית בישראל בכלל ובירוחם בפרט"

מפעל פניציה ירוחם (צילום: יח"צ)
מפעל פניציה ירוחם (צילום: יח"צ)
מאיה רונן

מפעל הזכוכית "פניציה" בירוחם ישקיע 100 מיליון שקלים בשדרוג וחידוש המפעל. שדרוג המפעל, שהוא עוגן יצרני ותעסוקתי עבור תושבי ירוחם ודימונה, צפוי להתחיל בחודש מאי ולהימשך כחודשיים, ויכלול חידוש והחלפת תנור התכה, שדרוג קווי ייצור מכלי זכוכית, הפעלת מתקן לייצור חשמל והקמת מערכת סולאריות על גגות המפעל.

להערכת מנכ"ל "פניציה" מישל בן סימון, שדרוג התנור והקווים צפוי לצמצם פחת בהיקף של 10% מהייצור. במפעל, שמתמחה בייצור מיכלי זכוכית לתעשיית המשקאות והמזון בארץ ובחו"ל, מצפים להחזיר את השקעה תוך 4 שנים, הודות לצמצום משמעותי בפחת בתהליך הייצור. 

לטובת ביצוע הפרויקט יוקם מתחם ענק עם חדרי לינה, שירותים, מקלחות וחדרי אוכל, ויגיעו לארץ מומחים מאירופה ו-300 עובדים מהודו. החברה שכרה את שירותיהם של 10 שפים שיבשלו לעובדים ארוחות בהתאם למנהגי המטבח ההודי. 

"זוהי הצהרת כוונות של הבעלים ביחס לעתיד מפעל פניציה בירוחם", הכריז בן סימון, מנכ"ל 'פניציה ירוחם', "פרויקט השדרוג והמעבר לאנרגיה ירוקה מייצרים יציבות ועוגן כלכלי ותעסוקתי לתעשייה המסורתית בישראל בכלל ובירוחם בפרט. על אף תקופת המלחמה הנוכחית, משבר הקורונה והאתגרים הרבים בשמירה על התעשייה המסורתית, אישר דירקטוריון החברה שבבעלות משפחת מנדל בארה"ב את ההשקעה. כל זאת במטרה להבטיח את פרנסתם ועתידם של 220 משפחות העובדים, ושל קבלנים וספקים נוספים שמקיפים את מפעל פניציה. ההשקעה היא חלק מתוכנית השקעות רחבה שאושרה על ידי רשות ההשקעות. ברצוני להודות לרשות ההגירה על הסיוע בקבלת היתרי עבודה עבור 300 עובדים מהודו". 

לבנים ייעודיות, מעבר מלא לגז ולאנרגיה סולארית

היקף ההשקעה בשדרוג התנור וקווי הייצור מוערך בכ-60 מיליון שקלים. החלפת תנור ההתכה, שמזין ארבעה קווי יצור מכלי זכוכית, נדרשת לאחר 10 שנות עבודה של התנור הקיים. במקומו ייבנה תנור חדש שכולל מערכות בקרה משוכללות לחיסכון באנרגיה וצמצום פחת. לטובת בניית התנור יוצרו כ-1,000 טון לבנים מותאמות במיוחד. כל לבנה תמוספר ותורכב במיקום מדויק על פי תוכנית. עוד יוחלפו שני קווי ייצור בקבוקים, מערך השינוע, הכנת חומרי הגלם וכלל התשתיות המפעליות. המפעל מייצר קרוב למיליון מיכלי זכוכית ביום, והשדרוג צפוי לשפר את תפוקת הייצור שלו ב-10%. 

מישל בן סימון, מנכ"ל פניציה ירוחם (צילום: יח"צ)
מישל בן סימון, מנכ"ל פניציה ירוחם (צילום: יח"צ)

במקביל לשדרוג התנור והקווים, החברה הודיעה על השלמת המעבר לייצור באמצעות גז טבעי. החברה חתמה על הסכם עם OPC אנרגיה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מתקן לייצור חשמל בהספק של 4.5 מגוואט באמצעות גז טבעי. לאחר שהעבירה את פעילותו של תנור ההתכה לאנרגיה שמיוצרת מגז טבעי כבר ב-2013, יעבור המפעל כולו להסתמך על אנרגיה שתופק מגז במתקן ייצור עצמאי שיוקם בסמוך לו. 

במסגרת פרויקט שדרוג המפעל והמעבר לאנרגיה מתחדשת, החברה חתמה על הסכם עם "רפק אנרגיות מתחדשות" להקמת מערכות סולאריות על גג המפעל בהשקעה של 20 מיליון שקלים. בחודשים האחרונים הוחלפו כל גגות וקירות האסבסט הישנים של המפעל במעטפת חדשה ותקנית, עליה תותקן המערכת שתכסה שטח כולל של 30,000 מ"ר. המערכת תייצר אנרגיה סולארית ירוקה בתפוקה של 4.5 מגה וואט, במכירה ישירה לרשת החשמל. 

"שיתוף הפעולה עם ההנהלה הנוכחית יוצא דופן"

"שדרוג המפעל נותן לעובדים תקווה לעוד שנים רבות", אומר יו"ר ועד העובדים, אילן איפרגן, "ההשקעה במפעל ובניית מתקן ייצור האנרגיה נותנות תקווה וביטחון לתושבי ירוחם ודימונה שסומכים על מפעלים יצרניים כמו 'פניציה'. המדינה צריכה לפתוח את העיניים, לראות את הפריפריה ולתת לעובדים סיבה להסתכל קדימה". 

לדברי איפרגן, קווי הייצור החדשים שיכנסו לפעולה, ישפרו את חוויית העבודה של העובדים ויגבירו את הבטיחות והנוחות. הבשורה עבור העובדים קשורה גם בשיפור אחוזי ניצולת חומרי הגלם, שממנה ירוויחו העובדים וההנהלה. 

אילן איפרגן, יו"ר ועד עובדי פניציה ירוחם (צילום: באדיבות המצולם)
אילן איפרגן, יו"ר ועד עובדי פניציה ירוחם (צילום: באדיבות המצולם)

במהלך תקופת השידרוג יצאו חלק מהעובדים לחל"ת וחלקם יצאו לחופשה שנתית ושכרם יושלם על ידי ההנהלה. "הגענו להסכמה עם ההנהלה בצורה הטובה ביותר לכולם. שיתוף הפעולה עם הנהלת המפעל הנוכחית יוצא דופן", אמר איפרגן, "אנחנו רואים שבאמת אכפת להם מהעובדים שעובדים עבודה סיזיפית במשמרות מסביב לשעון." 

לאחר התקנת התנור, הקווים ומערכות אספקת האנרגיה, יחזרו העובדים למפעל המשודרג לתקופת הרצה. "כולנו נירתם להרצה של המיכשור. נעלה את המפעל על דרך המלך במאמץ משותף של העובדים וההנהלה", הוסיף איפרגן. 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!