דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

7 באוקטובר, פדוי שבי ושמירה אימבר: פסטיבל "תיאטרונטו" חוזר בפעם ה-33

הפסטיבל הוותיק ייערך בחול המועד פסח בעכו ובעיר העתיקה של יפו עם 14 הצגות יחיד חדשות ולצידן הצגות קצרצרות, באורך של 5-3 דקות בלבד

אפרת ארנון מתוך ההצגה "מוכנה" (צילום: ז'ראר אלון)
אפרת ארנון מתוך ההצגה "מוכנה" (צילום: ז'ראר אלון)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

פסטיבל הצגות היחיד "תיאטרונטו" יתקיים השנה בחול המועד פסח בעכו וביפו העתיקה. בשנה ה-33 של הפסטיבל יתחרו 14 הצגות חדשות: שש ארוכות ושמונה קצרות, ולצידן הצגות קצרצרות, באורך של 5-3 דקות בלבד.

בתחרות המרכזית יעלו ההצגות: "התאבדות", מאת גיא מרוז ובכיכובו ובבימוי שלום שמואלוב, על מחזאי המתמודד עם דיכאון וחרדה לפני חזרה גנרלית; "יורשת" על אישה שמתמודדת עם הטראומה של אביה שהיה פדוי שבי במלחמת יום הכיפורים. הבמאי עדי גרוף וביצוע יעל סדן; "מפי שמירה אימבר", על היום האחרון בחייה של שדרנית הרדיו. כתב יואב גינאי, ביים אלון אופיר ומבצעת מירב גרובר.

שלמה בראבא מתוך ההצגה "שבת בבוקר" (צילום: ז'ראר אלון)
שלמה בראבא מתוך ההצגה "שבת בבוקר" (צילום: ז'ראר אלון)

עוד יעלו: "סורר ומורה", יוצר תיאטרון פרינג' שהופך למורה לתנ"ך, כתב ומשחק מוטי ברכר; "תגידו לי מה בא לי", על מילניאל מתוסבך שמבקש למצוא את עצמו. כתב ומבצע נמרוד פלג בבימוי יובל קורן; "Man Up", על זיכרונות של חייל ממבצע "צוק איתן", כתבו לי מסיקה ואורן חלפון שגם משחק.

אורנת למפרט מתוך "כאם לשלושה בנים" (צילום: ז'ראר אלון)
אורנת למפרט מתוך "כאם לשלושה בנים" (צילום: ז'ראר אלון)

במסגרת ההצגות הקצרות יופיעו: "שבת בבוקר", שלמה בראבא מגלם קיבוצניק שמחליט להקריב את חייו ב-7 באוקטובר כדי להציל את משפחתו; "קו 164", איתמר מועלם בוחן את הישראליות בתוך אוטובוס; "מוכנה", אפרת ארנון מגלמת אם לבן שעומד להתגייס בזמן מלחמה; "כאם לשלושה בנים", סאטירה של אורנת למפרט שעוסקת באימהות הישראלית; "חבובט", נגבה מאור מנסה לחגוג יום הולדת 34 במסיבת קריוקי מפוארת, אך התכניות משתבשות; "גפרור צ'לו", רועי ניק מגלם חייל נואש לסיוע בשדה הקרב; "איש אחד אוכל בננה", הצגה אוטוביוגרפית של גיל צירלין; "אבא של הילדים שלי", עדי דרורי מגלמת אישה שמחפשת גבר שיוכל להיות אב לילדיה.

"תיאטרונטו" יוסד בשנת 1990 על ידי יעקב אגמון ומנוהל כעת על ידי אלמנתו, השחקנית  גילה אלמגור אגמון, ותיאטרון יפו. הוועדה האמנותית של הפסטיבל כוללת את גילה אלמגור-אגמון, היוצרים והשחקנים דניאל כהן – לוי, שמעון מימרן ויגאל עזרתי. מפיקת הפסטיבל: גלית ברסקי.

במסגרת הפסטיבל יחולקו חמישה פרסים: פרס על שם ניסים עזיקרי בסך 9,000 שקלים שניתן על ידי קרן תל אביב לספרות ואמנות ופרויקט מת״ן. פרס להצגה שתזכה בציון לשבח, באדיבות  קרן תל אביב לספרות בסך 3,000 שקלים. הפרס הראשון במסלול ה"קצרנטו" בסך 3,000 שקלים, גם הוא באדיבות קרן תל אביב לספרות אמנות. פרס בחירת הקהל, על שם השחקנית תרין שלפי בסך 5000 שקלים מוענק על ידי משפחת שלפי.

פרטים וכרטיסים בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!