דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / סיכום השבוע בספורט - מי ניצח ומי הפסיד השבוע?

המאמן ועוזרו שמלמדים אותנו מהי עבודת צוות, הכדורגלנית שנאבקת על שער השוויון, ואיך הפסד בספורט לא-מוכר הופך לויראלי? כתבי הספורט של "דבר ראשון" מסכמים שבוע

קרלי לויד, קפטנית ארה"ב בכדורגל (צילום: סוכנות AP).
קרלי לויד, קפטנית ארה"ב בכדורגל (צילום: סוכנות AP).
ליאור ברטל
אור גואטה
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחים בעבודת צוות: סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה

צור רוזנצוויג

מי היה מאמין בחודש מאי האחרון שמכבי נתניה שסיימה את העונה שעברה עם ניצחון אחד בלבד, תבסס עצמה 8 חודשים אחר כך במקום הראשון של הליגה הלאומית וזאת על אף הורדת 9 הנקודות?

מסע ההתאוששות של המועדון מתחיל בחודש יוני אז המועדון החליט להחתים את סלובודאן דראפיץ שחקן העבר לאמן את הקבוצה, דראפיץ' מבחינתנו על אוטומט הזמין את שי ברדה שותפו לאימון מאז 2013 להצטרף אליו, ואיך הצוות מתנהל? סלובודאן המאמן וברדה העוזר, כך זה היה בבית"ר שמשון, כך זה היה בבית"ר ירושלים וכך זה היום במכבי נתניה.

המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה במסיבת עיתונאים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה במסיבת עיתונאים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

בראיון לוואלה ספורט בחג סוכות הם תיארו זאת כך:

"חתמנו בנתניה", הודיע דראפיץ' לעוזרו ברדה, "לא חתמתי, לא סגרתי – חתמנו".

עוד הם מספרים – "הכול התחיל כשראינו כל אחד את החולשות של השני, זה מה שחיבר בינינו. מתוך החולשות של שנינו הגיע החיבור.. הבנו אז שאנחנו יכולים להיות הרבה יותר טובים ביחד. ידענו שזה לא נהוג כאן, אבל אמרנו שנעבור את המכשול הזה. רק נמצא קבוצה שתסכים לשילוב הזה".

אישית, השמחה שלי בהצלחת מכבי נתניה השנה, אשר לה אין עדיין אף הפסד בליגה, היא בראשונה הצלחת קריאת התיגר על האופן שבו ניהול משחק והקשר בין הצוות המקצועי בכדורגל יכול להיות.

בתקופה שבה נדמה שהכדורגל שלנו מסתובב סביב מנהלים מקצועים ומאמנים שחוששים להישאר לבד במערכה מתנהל כאן על הדשא ומחוצה לו מודל נפלא של אחריות, מחויבות ושיתוף פעולה ללא אגו אשר לשמחתי מצליח להדביק גם את סגל השחקנים המוכשר בדרך לעונה חלומית.

מפסיד עם הומור עצמי: מאט בונר

יאיר צוקר

שחקן הסן אנטוניו ספרס מאט בונר, שכונה "הממבה האדומה"  הודיע על פרישה מהמשחק השבוע לאחר שלא הצליח למצוא קבוצה בתחילת העונה.

את הודעת הפרישה ביצע בונר באופן הייחודי שלו: הוא העלה סרטון מרגש ומלא בהומור עצמי משובח בחשבון הטוויטר שלו, בו הודיע על החלטתו ואף כינה אותה: "הודעה דרמטית".

בונר (35) שנבחר במקום ה-45 של דראפט 2003 על ידי טורונטו שיחק 2 עונות במדיה עד שעבר לסן אנטוניו בה שיחק ב-10 שנים, בהן  זכה בשתי אליפויות (2007 ו-2014) והפך לאחד משחקני הפרנצ'ייז ששיחקו הכי הרבה זמן במועדון.

הכדרוסלן מאט בונר (צילום: סוכנות AP).
הכדרוסלן מאט בונר (צילום: סוכנות AP).

"תודה לכל מי שתמך בשחקן הג'ינג'י הצנוע הזה לאורך השנים", צוטט בונר, "אהבתי כל קבוצה בה שיחקתי וכל עיר בה גרתי. מקווה שתתמכו בי גם אחרי פרק הכדורסל שלי".

בונר הוא שחקן לא שגרתי ובעבר אפילו התבטא בצורה יוצאת דופן כאשר תירץ את ירידת כושר הקליעה שלו בגודלו של האייפון החדש: "כולם הולכים לחשוב שזה מגוחך, אבל זו התיאוריה שלי על איך שקיבלתי את זה: כשהאייפון החדש יצא, הוא היה גדול בהרבה מהקודם, ואני חושב שבגלל שקניתי את הטלפון החדש הזה זה היה מאמץ להשתמש בו – אתה צריך למתוח (את האצבעות) רחוק יותר כדי ללחוץ על הכפתורים – ואני חושב בכנות שזה איך שפיתחתי מרפק טניס".

מנצחת ועושה הכל במגרש: ליעד סואץ קרני

מתן בוינס

אמנם באיחור של שבוע אבל עדיין. ליעד סואץ קרני זכתה בפרס שחקנית הכדורסל של השנה של משרד התרבות והספורט.

סואץ בת ה36 פרשה בגיל 30 ממשחק פעיל וב2014 לאחר שלוש שנים בחוץ, חזרה לשחק, במדי בני הרצליה.

אז לקראת שובה צוטטה בהארץ –  "רציתי להיכנס להריון, חשבתי שזה ייקח שנה־שנתיים ואחזור, אבל זה לקח יותר זמן. לפני שנה וחודש נולדו לי תאומים, בן ובת. עכשיו הם כבר לא תינוקות, אז אני יכולה להוציא ראש החוצה".

בעונת 2015/16 כיכבה השחקנית הותיקה עם ממוצעים של 8.8 נק', 5 ריב', 2.7 אס' ו1.6 חט' ב30 דקות משחק בממוצע. השנה הסתיימה שבו בזכיית קבוצתה בגביע המדינה.

איזה כיף ששחקנית גדולה שכזו חזרה אלינו למגרשים, נקווה שתישאר לעוד כמה שנים טובות של מנהיגות שקטה ומעוררת השראה.

מפסיד עקב החלטה שגויה: ניר מנצור

ליאור ברטל

אז מה כל כך מעניין בסיפור של של ניר מנצור בן ה25 שלא היה בסגל קבוצתו בליגה ב' השבוע. בצעירותו נחשב למגן שמאלי סופר מוכשר במחלקת הנוער של ביתר נורדיה. הסיפור העצוב של ניר מנצור מספר את תמציתו של קריירת כדורגל מפוספסת. בגיל 16 בעקבות הצטיינות בנבחרת הנערים צד מנצור את עינם של הסקאוטים של ריאל מדריד. היו אלו ימים שבהם התקשורת וסוכני השחקנים החלו טרנד מפוקפק של לשלוח שחקני נוער ישראלים כשרוניים להתאמן ולשחק בקבוצות נוער אירופיות. גיא אסולין בברצלונה. ניר מנצור בריאל מדריד. נס זמיר בחטאפה . גיל בלומשטיין בויאריאל. בן שהר בצ'לסי ועוד פחות ידועים ומפורסמים. מיותר לספר שכולם קרסו מגודל הציפיות ורק בן שכבר הפך לסהר משחק בנבחרת ובליגת העל. מנצור שיחק במשך שלוש שנים  בריאל  והיה שחקן הרכב בקבוצת הנוער. ריאל הציעה לניר חוזה ל4 שנים אם השתלבות מדורגת בקבוצת הבת שנעה בין הליגה השניה לשלישית בספרד. ניר שסיים את חוזהו בחר בחירה מוטעית וחתם בקבוצת הפאר היוונית פנאתאנייקוס. ניר נפצע במסגרת אימוני הקבוצה הבוגרת ומאז לא חזר לעצמו. המגן נעלם מהרדאר ובעיקר המשיך לקבל החלטות גרועות לקריירה. בגיל 25 ניר מוצא את עצמו כל כך רחוק מהחלום להיות כוכב בינלאומי. בעבר התבטא "היתה לי אופציה להישאר בריאל עוד שלוש שנים, אבל העדפתי לעזוב לפנאתינייקוס, וזו ההחלטה הכי שגויה שעשיתי".

שער ענק של ניר מנצור מול בני אילת השנה-

מנצחת במגרש ונלחמת על הצדק: קרלי לויד

ליאור ברטל

קרלי לויד הקפטנית הנהדרת של נבחרת ארה"ב בכדורגל זכתה השבוע בפרס שחקנית השנה בעולם. קרלי לויד שחקנית הקישור המצויינת של יוסטון דאש מליגת הנשים האמריקאית היא הכוכבת הגדולה ביותר בכדורגל הנשים בשנים האחרונות. השחקנית המצויינת משתבחת עם השנים וכבר קרוב לעשור שהיא אחת השחקניות החשובות ביותר של נבחרת ארה"ב ההיסטורית עטירת התארים, ביניהם זהב בשתי אולימפיאדות זכייה ובאליפות העולם ב2015. לויד ידועה בשל השליטה הנהדרת שלה בכדור, יכולות גבוהות בהגנה ובהתקפה, סיומת טובה ליד השאר ומוסר עבודה יוצא מהכלל.. במהלך 2016 לויד כבשה 15 שערים ב11 משחקי הנבחרת והפכה לקפטנית של נבחרת ארה"ב. הפרס של שחקנית הטובה בעולם בו זכתה שנה שניה ברציפות מראה על החשיבות העצומה שלה לכדורגל הנשים ולקבוצות בהן היא משחקת.

קרלי לויד, קפטנית ארה"ב בכדורגל (צילום: סוכנות AP).
קרלי לויד, קפטנית ארה"ב בכדורגל (צילום: סוכנות AP).

אך לויד לא עוצרת רק בקידומה העצמי או של נבחרת ארה"ב. השנה החלוצה והשותפות שלה לנבחרת אלכס מורגן, מייגן ראפינו, בקי סאוברון והופ סולו הגישו תביעה כנגד ההתאחדות האמריקאית על האפליה של שחקניות נבחרת הנשים שמקבלות שכר נמוך פי 4 מי מנבחרת הגברים. "הסיבה שהשחקניות הגישו את התביעה היא שהתאחדות הכדורגל האמריקאית (USSF) הבהירה שלא תשקול להשוות את השכר לזה של הגברים במהלך המו"מ על הסכם קיבוצי חדש", מסר עורך דינן של השחקניות, ג'פרי קסלר, "כך שבין אם יהיה הסכם או לא, הם לעולם לא יסכימו לערוך את השינוי להעניק שכר שווה. השחקניות היו סבלניות מאוד אך הגיעו למסקנה שעליהן להגיש את התביעה".

לויד ושותפותיה מוכיחות שהן לא רק ספורטאיות גדולות, אלא גם בעלות חוש צדק מפותח.

מיטב השערים של קרלי לויד:

מפסידים ופוגעים בצדק: איגוד השופטים

אור גואטה

דבר לא הוגן להגיד הוא שהשופטים אשמים. הם לא יכולים להיות בכל המגרש, לא בכל משחק משתמשים בטכנולוגיית קו השער והשופטים לא משתמשים בצילומי טלוויזיה, וחוץ מזה, תמיד מאשימים אותם בהכל, אז למה גם אנחנו?

בשבוע האחרון הכדורגל הישראלי חווה כמה טעויות שיפוט בדיוק עקב הדברים שציינתי פה: במשחק של הפועל חיפה נגד מ.ס. אשדוד נפסל ככל הנראה שער חוקי של חיפה, שהיה מעניק לה נקודה יקרה, אך השופטים לא שקלו את זה בכלל, ובגלל שטכנולוגיית קו השער לא הופעלה במשחק הזה, כנראה שלעולם לא נדע. גם הפועל רעננה קופחה כאשר שערה השני של מכבי ת"א נגדה השבוע, הובקע לאחר שמבשל השער, קיארטנסון, נגע בכדור בידו והסיט אותו ממסלולו.

אי אפשר יהיה להתעלם מהמשחק בין הפועל אשקלון לבית"ר ירושלים, בו נפסק שער לא חוקי לטובת אשקלון לאחר שהובקע מעמדת נבדל, נפסק פנדל בניגוד לנוהג ולחוק לטובת בית"ר, והורחקו 3 שחקנים ושני מאמנים של אשקלון. שחקן אחד באופן מוצדק, ושני שחקנים נוספים בגלל מחאות כנגד השופט, יגאל פריד, בקושי בן 25, שגם קיבל גיבוי מוחלט מאיגוד השופטים על כל החלטותיו במשחק הזה. פריד מסתמן בתור הבייבי של מנכ"ל האיגוד יריב טפר, שכבר לפני שנתיים פסק שפריד יהיה שופט בינלאומי. כרגע, עם ממוצע של 5.6 צהובים ו-0.6 אדומים למשחק ב-10 משחקים האחרונים שלו (הממוצע בליגת העל עומד על 4.14 ו-0.24 למשחק), נראה שאם פריד יהיה השופט המוביל בליגת העל אנחנו צפויים לעוד הרבה רגעי כעס. ואי אפשר שלא לציין את ארז פפיר, שלטענתו לא ראה את נתנאל גולדמן חושף את החולצה עם הכיתוב "כולנו עם אלאור אזריה", והשחקן הועמד לדין בעקבות הפרסום של תמונתו עם החולצה בדף הפייסבוק שלו. אבל איך אומרים? זו לא עבירה על החוק אם לא נתפסת, כך שאולי כדאי לשקול מחדש את נושא הכנסת האמצעים הטכנולוגיים לכלל מגרשי הכדורגל.

מנצח בכח רצון: איתן חרמון

יאיר צוקר

"אם אתם מאבדים אמון בטבע האדם, לכו לצפות בריצת מרתון" את המשפט הזה אמרה האצנית האמריקאית קתרין שוויצר שהייתה האישה הראשונה שרצה את מרתון בוסטון ב1967, דבר שהיה בלתי חוקי עד אותה עת ובכך סללה את הדרך לנשים רבות בריצת המרתון ובספורט בכלל.

ריצת המרתון היא ללא ספק הריצה הקשה ביותר שיש. היא דורשת אימונים רבים פיזיים ומנטליים שמכינים אותך לרגע האמת שבו צריך לתת את הכל ולהאמין שכל פעם אפשר לשפר עוד קצת ולהתגבר על עוד מכשול, הכל תלוי באימונים אינטנסיביים ובכוח רצון בלתי מתפשר.

מרתון טבריה ה-40 סיפק לנו השבוע רגע מרגש במיוחד כאשר האצן הפרלימפי איתן חרמון שבר את שיא ישראל לקטועי רגל והתקרב מאוד לשיא העולם.

חרמון בן ה-43, עצר את השעון בזמן של 2:58:20 שעות ושיפר ב-1:42 דקות את שיא ישראל הקודם, שהוא בעצמו קבע. השיא של חרמון הוא הישג מרשים מאחר והוא התקרב עוד יותר גם לשיא העולם לקטוע רגליים במרתון – העומד כיום על 2:57:06 שעות.

האצן קטוע הרגל, איתן חרמון (צילום: גילי יערי / פלאש 90).
האצן קטוע הרגל, איתן חרמון (צילום: גילי יערי / פלאש 90).

במלחמת לבנון השנייה חרמון גויס לשירות ומילואים ובמהלכו נפגע ברגלו הימנית מפיצוץ מטען שהתפוצץ בסמוך לנגמ"ש בו נסע. עוד בהיותו על האלונקה בדרך לחדר הניתוח, ידע חרמון ששום דבר לא יעצור אותו. "אני עוד ארוץ מרתון", אמר לסובבים אותו. בתום שיקום ארוך של יותר משנה במהלכו הוחלט לקטוע את רגלו, איתן חזר לרוץ עם פרוטזה מיוחדת ושלוש שנים לאחר הפציעה כבר סיים בפעם הראשונה מרוץ של 10 ק"מ במסגרת מרתון תל אביב בתוצאה של שיא עולם לקטועי רגל.

"זו הרגשה מצויינת לעשות זאת שוב. היה לי היום הרבה כוח והכל הלך טוב.. זאת הייתה הרגשה מצוינת לחצות את קו הסיום, כיף לקבל בכל פעם את העידוד הזה"' אמר חרמון. במשחקים בריו חרמון לא היה יכול להשתתף משום שלא התקיימה תחרות לקטועי רגל, אבל לקראת טוקיו 2020 הוא מכוון הכי גבוה "עכשיו המטרה שלי היא שיא העולם שהתקרבתי אליו, ואני מקווה לשבור אותו במרתון וינה בסוף אפריל. בטווח הרחוק יותר, אני מקווה שיחזירו את המרתון לקטועי רגליים לטוקיו 2020". דבריו של רמון לYNET לאחר המירוץ.

בנוסף למרתון, חרמון משקיע את מרצו בשיח עם הדור הצעיר ומרבה להרצות למבוגרים ובני נוער מניסיונו הרב – על כוח רצון, דבקות במשימה והתגברות על מכושלים.

מפסיד – מדס קונראד פטרסון

מתן בוינס

באם מישהו מכם פספס, השבוע סרטון ממשחק בדמינטון תפס תאוצה ברחבי הרשת. בסרטון רואים קרב משוגע בין הזוג הדני ליפני על נקודה במהלך גמר טורניר בדובאי מאמצע דצמבר האחרון. הנקודה ארוכה ומותחת ולקראת סופה מדס קונראד פטרסון הדני מציל כמה "נוצות" שנראות אבודות לגמרי. אז כל האינטרנט רחש וגעש והסרטון הגיע ל-2 מיליון צפיות ביומיים האחרונים וזה כבוד גדול לענף הבדמינטון, אבל בסופו של דבר – סלחו לי על הקטנוניות – פטרסון דווקא הפסיד את הנקודה. אז ויראלי זה אחלה, אבל למה דווקא בנקודה שהפסדת?

מוזמנים לשפוט בעצמכם… שבת שלום.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!