דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
25.7°תל אביב
  • 21.2°ירושלים
  • 25.7°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 23.4°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 26.9°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / מפגינים חסמו רכבי שרים בדרך לדיון הקבינט; הרמטכ״ל: ״חמאס מסתיר את גורלו של עיסא״

משפחות החטופים המפגינות בירושלים הגיעו למשכן הכנסת, וחסמו את דרך רופין כדי למנוע משרים להגיע לדיון | רב אלוף הרצי הלוי: ״נמשיך במאמץ חיסול הבכירים״ | הקנצלר שולץ לנתניהו: ״לא נצפה מהצד בפלסטינים גוועים ברעב״

  • פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • ראש המוסד דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
    ראש המוסד דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
  • ישיבת קבינט המלחמה (צילום ארכיון: חיים צח, לע״מ)
    ישיבת קבינט המלחמה (צילום ארכיון: חיים צח, לע״מ)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • מפגינים ובני משפחות חטופים מבעירים מדורה מול הקריה בתל אביב (צילום: דורון הבסי)
    מפגינים ובני משפחות חטופים מבעירים מדורה מול הקריה בתל אביב (צילום: דורון הבסי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-163 למלחמה: צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל לאורך היממה האחרונה כ-18 מחבלים באמצעות ירי צלפים, פגזים ובשיתופי פעולה מוצלחים עם כוחות חיל האוויר.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי ממשיכים לפעול במרחב חאן יונס, ביממה האחרונה זיהו הכוחות שני מחבלים מעמיסים ציוד צבאי על אופנוע ובשיתוף פעולה עם חיל האוויר, חיסלו אותם על ידי כלי טיס. בנוסף, הכוחות זיהו וחיסלו שני מחבלים שהתקרבו אליהם.

באחת הפעילויות חיל האוויר, בשיתוף מכלול האש החטיבתי תקף מבנה ממנו נורה טיל נ"ט על הכוחות ללא נפגעים, בנוסף חוסל מחבל שהיה בסמוך לכוחות על ידי כלי טיס.

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה (שבת) מבנה צבאי ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל-חיאם בתגובה לשיגורים לעבר מרחב ע'ג'ר הלילה. בנוסף, מטוסי קרב תקפו אמש עמדת תצפית של חיזבאללה במרחב כפר כילא. צה"ל גם תקף בירי ארטילרי להסרת איום במרחב מיסת. זוהו אמש ובמהלך הלילה מספר שיגורים משטח לבנון לעבר המרחבים ע'ג'ר והר דב. צה"ל תקף את מקורות הירי ללא נפגעים.

קבינט המלחמה צפוי להתכנס הערב (ראשון), לקראת יציאתה  לקטאר של משלחת משא ומתן בראשות ראש המוסד דדי ברנע מחר.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

חיזבאללה קיבל עליו אחריות לשמונה אירועי ירי לעבר ישראל משעות הבוקר

ארגון הטרור חיזבאללה קיבל עליו אחריות לירי לעבר ישראל, שביצע לטענתו אחר הצהריים לכיוון מוצב צבאי סמוך לגבול. הארגון קיבל עליו אחריות גם על ירי ארטילרי שביצע לטענתו ב-20:30 לעבר כלי רכב ישראליים באזור קיבוץ מלכיה בגליל העליון. זהו האירוע השמיני שחיזבאללה מקבל עליו אחריות לו מהבוקר.

הותר לפרסום: סרן דניאל פרץ נפל ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס

דובר צה״ל התיר הערב לפרסם כי סרן דניאל פרץ, שנחטף ב-7 באוקטובר – נהרג וגופתו מוחזקת ברצועת עזה. פרץ, בן 22, מיד בנימין, מפקד מחלקה בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), מוגדר כחלל צה״ל חטוף בידי ארגון טרור.

המחאה בירושלים: משפחות חטופים הגיעו למשכן הכנסת וחסמו את דרך רופין בעיר

משפחות החטופים המפגינות בירושלים הגיעו למשכן הכנסת, וחסמו את דרך רופין כדי למנוע משרים לצאת ולהיכנס עם רכבם. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נותר במשכן, ונאלץ לצאת ממנו ברגל.

הרמטכ"ל על סבב המינויים בצה"ל: "הסמכות והאחריות היא שלי"

״אני רוצה לומר מספר מילים על צה"ל. מפקדי צה״ל, הצעירים והבכירים יותר, מפקדים על מלחמה קשה ומורכבת, במספר זירות במקביל, למעלה מחמישה חודשים, מביאים להישגים הולכים ועולים. במלחמה חשוב מאוד לאפשר למפקדים בשדה הקרב את החופש הנדרש למימוש משימותיהם – אני סומך עליהם ומעריך אותם מאוד. באותה הנשימה, אני אומר את המובן מאליו – לא ניתן להילחם כאשר המשמעת והכללים אינם ברורים ואינם מוקפדים.

האיזון ביניהם הוא המפתח להצלחה. מפקד לא יכול לעבור על פקודה ללא אישור, אם אין לכך צורך או סיבה מבצעיים, מובהקים ודחופים. מפקדים שחרגו מהכללים – תוחקרו, וטופלו בהקדם. זו חובתנו. יש לנו מפקדים איכותיים מאוד שנלחמים באומץ, במקומות בהם טעו או חרגו מהפקודות, הייתה למידה, היה גם טיפול משמעתי ופיקודי תוך כדי הלחימה. כך צריך, כך יהיה. עלינו – צה"ל ומפקדיו – להתמקד עכשיו רק בדבר אחד – השגת מטרות המלחמה. ההישגים שלנו בשדה הקרב הם תוצאה של אחדות השורות שלנו, לצד היכולת לפעול יחד בכפוף לערכי צה"ל ופקודות צה"ל.

לסיום אני מבקש להבהיר – כפי שאמרנו מהיום הראשון, כשלנו בשבעה באוקטובר. לא לקחנו אחריות – האחריות היא שלנו. על מה שקרה ועל מה שיקרה מכאן והלאה. ובה בעת , חשוב לומר – התעשתנו מהר, יצאנו להתקפה חזקה, ואנחנו מובילים את הצבא במלחמה המורכבת הזו, מסביב לשעון, למעלה מחמישה חודשים, עם כוח רב להמשיך גם קדימה. אנחנו חדורי מטרה להביא את הביטחון שמגיע לאזרחי ישראל. החטופים ומשפחותיהם ניצבים לנגד עינינו כל הזמן, כך גם התושבים בדרום ובצפון שטרם חזרו לבתיהם. זו משימה שתמשך עוד זמן ארוך, ואני כמפקד הצבא אחראי עליה. אני בטוח מאוד ביכולת שלנו לעמוד במשימה הזו ביחד״.

ירושלים: מפגינים חסמו את רכבי השרים רגב, דיכטר וסער בדרכם לישיבת הקבינט

דרך בגין בתל אביב נחסמה לתנועה בשל הפגנת משפחות חטופים

משפחות חטופים מפגינות מול משרד ראש הממשלה בירושלים

עשרות בני אדם, בהם גם משפחות חטופים, מפגינים בשעה זו סמוך למשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, בקריאה לשחרור החטופים המוחזקים בשבי חמאס בעזה.

הקנצלר שולץ: ״הפסקת אש תוביל לשחרור חטופים. לא נצפה מהצד בפלסטינים גוועים ברעב״

הקנצלר אולף שולץ הגרמני לצידו של רה״מ בירושלים: ״זקוקים להפסקה ממושכת במלחמה על מנת להוביל לשחרור חטופים. ישראל צודקת אבל אנחנו לא יכולים לצפות מהצד בפלסטינים בעודם גוועים ברעב״.

האזעקה בחניתה: רקטה אחת שנורתה בלבנון נחתה בשטח פתוח, אין נפגעים

אזעקה בחניתה שבגליל המערבי

דיווח בתקשורת הערבית: צה״ל תוקף מהאוויר יעדי חיזבאללה בדרום לבנון

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפות באזור א-נאקורה שבדרום לבנון. מוקדם יותר דיווחו כלי תקשורת בלבנון על שורת תקיפות ביעדים שונים בדרום המדינה, בהם א-שעב, מרווחין ועיתרון.

תיעוד: לוחמי הנדסה חשפו והשמידו מנהרת טרור באורך 2.5 ק״מ בצפון הרצועה

צה"ל פרסם תיעוד מהשמדת התוואי התת-קרקעי הערוך ביותר שאותר בצפון רצועת עזה. אורך התוואי יותר משני קילומטרים וחצי, הוא חצה גדודים וחטיבות וחיבר בין צפון הרצועה לדרומה.

מטוסי קרב תקפו יעדי חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יעדי טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. התקיפה בוצעה בארבעה מרחבים במקביל.

בין המטרות שהותקפו: תשתית טרור ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עיתרון לצד מבנה צבאי של הארגון במרחב עלמא א-שעב ועמדות תצפית במרחבים מרווחין ועייתא א-שעב.

מחבלים שיגרו שני טילי נ"ט לעבר מרחב מטולה, לא ידוע על נפגעים או נזק

דיווח בגרדיאן מפי גורמים ישראליים: מרוואן עיסא נהרג בהתקפת צה"ל לפני כשבוע

לפי דיווח באתר הגרדיאן הבריטי, גורמים רשמיים בישראל מאמינים שמרוואן עיסא נהרג בתקיפה האווירית של צה"ל לפני כשבוע, שכוונה למתחם תת-קרקעי במחנה הפליטים נוסיראת במרכז הרצועה.

על פי הדיווח, מערכות התקשורת בין מנהיגים בכירים בחמאס, המבוססות על אפליקציות מוצפנות וספקים סלולריים, השתתקו למשך יותר מ-72 שעות לאחר התקיפה, כפי שקרה לאחר חיסולים קודמים של בכירי חמאס מאז תחילת המלחמה.

השר וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' אמר בריאיון לגלי ישראל "חיסלנו את מרואן עיסא, צריך לחסל את הנייה. לקטאר צריך ללכת לא כדי לנהל משא ומתן, אלא כדי לחסל".

צה"ל עצר הלילה 7 מבוקשים ביהודה ושומרון

דובר צה"ל מעדכן שלוחמים עצרו הלילה 7 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

בפעילות בחברון עצרו הכוחות 3 מבוקשים ואיתרו חלקי מטען. בכפר יעבד עצרו הכוחות 3 מבוקשים נוספים, ואמש נעצר מבוקש בדהיישה. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,500 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 1,500 מהם משויכים לחמאס.

אזעקות בגליל המערבי

אזעקות נשמעו ביישובים זרעית, שתולה, שומרה ואבן מנחם.

18 מחבלים חוסלו במרכז הרצועה ביממה האחרונה

על פי הודעת דובר צה"ל, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל לאורך היממה האחרונה כ-18 מחבלים באמצעות ירי צלפים, פגזים ובשיתופי פעולה עם כוחות חיל האוויר.

באחת התקיפות, מכלול האש החטיבתי זיהה חולייה של ארבעה מחבלים בסמוך לכוחות, וכוחות חיל האוויר חיסלו אותם. בתקיפה נוספת זיהו הכוחות שלושה מחבלים נכנסים למבנה. ביציאתם מהמבנה תקף כלי טיס וחיסל את החוליה. בנוסף זיהו הכוחות מחבל שיצא ממבנה צבאי בגזרתם. תוך דקות כלי טיס תקף וחיסל את המחבל.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי ממשיכים לפעול במרחב חאן יונס. ביממה האחרונה זיהו הכוחות שני מחבלים מעמיסים ציוד צבאי על אופנוע וחיסלו אותם בשיתוף פעולה עם חיל האוויר. בנוסף זיהו הכוחות שני מחבלים מתקרבים וחיסלו אותם.

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה בחאן יונס. באחת הפעילויות תקף חיל האוויר בשיתוף מכלול האש החטיבתי מבנה שממנו נורה טיל נ״ט על הכוחות ללא נפגעים. בנוסף חוסל מחבל שהיה בסמוך לכוחות על ידי כלי טיס.

דיווח ברויטרס על תקיפה של הח'ותים: פיצוץ נשמע ליד ספינה במפרץ עדן, ללא נפגעים או נזק

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות במערב דמשק, מערכות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו

דיווח בתימן: ארה"ב ובריטניה תקפו באזור בשליטת המורדים החות'ים

הערוץ התימני "אל-מסירה", המזוהה עם המורדים החות'ים, דיווח כי ארה"ב ובריטניה ביצעו לפחות ארבע תקיפות באזור א-טאיף במחוז חודיידה, הנמצא בשליטת המורדים.

דיווח פלסטיני: מת מפצעיו קצין בכיר במשטרת חמאס חודש אחרי שנפגע מכטב"ם

רשת "קודס" המזוהה עם חמאס הודיעה כי יוסף מוחמד אבו ג'זאר, קצין בכיר במשטרת ארגון הטרור ברפיח, מת מפצעיו כחודש אחרי שנפגע בתקיפת כטב"ם ליד מעבר הגבול עם מצרי.

טיל שוגר מסוריה לרמת הגולן ולא חצה לשטח ישראל, צה״ל תקף בארטילריה את מקורות הירי

אלפים הפגינו אמש (שבת) למען החזרת החטופים. המפגינים חסמו את נתיבי איילון בתל אביב. בעצרת בכיכר החטופים השתתפו שגרירי גרמניה וצרפת.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!