דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
24.2°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 24.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 31.4°אילת
  • 28.0°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / ארה״ב מאשרת: מרוואן עיסא חוסל; צוות ישראלי יצא לוושינגטון לדון במבצע ברפיח

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן אישר כי מספר 3 בחמאס חוסל בתקיפת צה״ל | כוחות צה״ל ושב״כ פשטו על מתחם בית החולים שיפא: 40 מחבלים חוסלו, 200 חשודים נעצרו | המשלחת הישראלית הגיעה לקטאר | סמ"ר מתן וינוגרדוב, בן 20 מירושלים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

  • פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • מתן וינוגרדוב ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
    מתן וינוגרדוב ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
  • ראש המוסד, דוד ברנע (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
    ראש המוסד, דוד ברנע (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
  • ציוד הומניטרי מישראל בפעילות צה"ל בבית החולים שיפא בעזה (צילום ארכיון: דובר צה"ל)
    ציוד הומניטרי מישראל בפעילות צה"ל בבית החולים שיפא בעזה (צילום ארכיון: דובר צה"ל)
  • מטען מופעל נגד כלי צה"לי ליד בית חולים שיפא (צילום מתוך סרטון של דובר צה"ל)
    מטען מופעל נגד כלי צה"לי ליד בית חולים שיפא (צילום מתוך סרטון של דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-164 למלחמה: צה"ל ושב"כ חיסלו בפעולה משותפת בבית החולים שיפא את ראש מנהלת המבצעים בביטחון הפנים של חמאס פאא׳ק מבחוח. בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן על הימצאות בכירי חמאס בבית החולים, צה"ל ושב"כ יצאו הלילה למבצע ממוקד. מבחוח, אחראי בין היתר על סנכרון מנגנוני חמאס ברצועה בשגרה ובלחימה. הוא חוסל בחילופי אש עם הכוחות בעודו חמוש ומסתתר בתוך מתחם בבית החולים שיפא, שממנו פעל לקידום פעילות טרור. בחדר הסמוך למקום החיסול אותר אמל"ח רב.

סמ"ר מתן וינוגרדוב, בן 20 מירושלים, לוחם בגדוד 932 בחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

משלחת ישראלית שבראשה יעמוד ראש המוסד דדי ברנע תמריא במהלך היום לקטאר במאמץ להגיע להסכם לשחרור החטופים.

בהמשך לקולות נפץ שנשמעו סמוך לשעה 14:00 בשמי הכנרת והעמקים, עדכנה המועצה האזורית גליל תחתון: "יצא פריט מיירט אל שמי המרחב וממנו נשמע הפיצוץ, יתר הפרטים בבדיקה. בנוסף, מעט אחרי השעה 14:00 נשמעו הדי פיצוצים נוספים ביישובים הצפוניים שבמועצה (ובכל רחבי הגליל העליון והגולן) אשר מקורם באש צה"ל סמוך לקו הגבול".

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הפלסטינים: כמה בני אדם נפצעו בתקיפות חיל האוויר במרכז הרצועה

חיל האוויר תקף יעד טרור במחנה הפליטים נוציראת במרכז רצועת עזה. הפלסטינים מדווחים על מספר פצועים.

דיווח לבנוני: חיל האוויר תקף יעדי חיזבאללה ב-3 מוקדים בדרום המדינה

הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווח כי בשעתיים האחרונות צה"ל תקף מהאוויר בעיירה עיתא א-שעב שבדרום לבנון. כמו כן, דווח על תקיפות גם בעיירות חאנין וחולא.

ביידן ונתניהו סיכמו: צוות ישראלי יצא לוושינגטון לדון במבצע ברפיח

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג׳ייק סאליבן ציין כי בשיחה שערך היום הנשיא ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיכמו השניים שצוות מדיני-ביטחוני ישראלי יישלח לוושינגטון כדי להציג את הדאגות של ארה"ב ממבצע ברפיח, ולהציג אסטרטגיה אלטרנטיבית.

בבית הלבן מאשרים: בכיר חמאס מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה״ל

דובר צה״ל: ״יותר מ-40 מחבלים נהרגו ו-200 חשודים נעצרו בפשיטה על ביה״ח שיפא״

דובר צה״ל בהצהרה: עצרנו יותר מ-200 חשודים בבית החולים שיפא, יותר מ-20 מחבלים חוסלו במעטפת של בית החולים ועוד כ-20 בתוך מתחם בית החולים. מסוק קרב ביצע תקיפה מדויקת על חדר שבו שהו מחבלים בלבד, בתוך מתחם שיפא.

מפגינים חוסמים את דרך בגין בתל אביב בדרישה לשחרור החטופים

מפגינים חוסמים לסירוגין את דרך בגין, סמוך לקריה בתל אביב, בקריאה לעסקה לשחרור החטופים. המפגינים נושאים שלטים עם הכיתובים "פדיון שבויים בכל מחיר" ו"עסקה עכשיו".

נתניהו על השיחה עם ביידן: ״דיברנו על מטרות המלחמה והסיוע ההומניטרי שמסייע להשיגן״

חיל האוויר תקף חוליית מחבלים, עמדות תצפית ומבנה חיזבאללה בדרום לבנון

כלי טיס זיהה מוקדם יותר היום מחבלים נכנסים למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל ג'בל, זמן קצר לאחד הזיהוי, מטוסי קרב תקפו את המבנה.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל עדייסא. צה״ל תקף מוקדם יותר היום עמדות תצפית במרחב כפר כילא. זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר המרחבים יפתח, הר דב ומנרה, צה״ל תקף את מקורות הירי.

לאחר 45 דקות: הסתיימה שיחת הטלפון בין ביידן ונתניהו

אזעקה ביפתח שבגליל העליון

הפשיטה על שיפא: לוחמי צה״ל חיסלו 20 מחבלים בבית החולים, עשרות הועברו לחקירה

בהובלת אוגדה 162, צוות הקרב החטיבתי 401, וכוחות שייטת 13, כוחות צה״ל ושב״כ הרגו עד כה כ-20 מחבלים בהתקלויות בבית החולים שיפאא', ותפסו עשרות עצורים שהועברו לחקירה.

בבית החולים אותרו כספי טרור שיועדו לחלוקה לפעילי טרור של חמאס בתוך בית החולים. בנוסף, אותר בבית החולים אמצעי לחימה רבים. כוחות צה״ל ממשיכים בפעילות המבצעית ובסריקות במרחב.

שיחת הטלפון בין נתניהו וביידן החלה לפני מספר דקות

גלנט על הפעילות בשיפא: ״המקום הבטוח למחבלים הפך מלכודת מוות, נמשיך עד לחיסול חמאס״

שר הביטחון יואב גלנט התייחס בבסיס ימ"ס איו"ש במרכז הארץ לפעילות צה"ל הלילה בבית החולים שיפא ברצועת עזה, ואמר כי "עשינו צעד נוסף למיטוט החמאס – המקום שהיה הבטוח ביותר עבור המחבלים הפך תוך דקות למלכודת מוות". לדבריו, "זה ימשיך ויעצים עד שנחסל את חמאס ואת כל מה שהוא מייצג, ייקח כמה זמן שייקח".

צה״ל פרסם את רשימת המינויים המלאה של עשרות קצינים בכירים חדשים

צה"ל פרסם היום (ב') רשימה של יותר מ-50 מינויים, בהתאם להחלטת הרמטכ"ל הרצי הלוי ולאישור שר הביטחון יואב גלנט.

גורם מדיני: רה"מ נתניהו צפוי לשוחח היום עם נשיא ארה"ב ביידן

נתניהו: "זאת גם מלחמה של ציר ישראל, ארה"ב והערבים המתונים נגד איראן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לחברי הנהלת איפא"ק: "אם נשיג את מטרות המלחמה, ננחית מכה קשה על ציר הטרור האיראני, שעומד מאחורי כל מה שאנחנו רואים היום. זו אינה רק מלחמתה של ישראל, זאת גם מלחמה לציר ישראל, ארצות הברית והערבים המתונים נגד איראן".

מיירט שוגר באזור הכנרת והעמקים, מוא"ז גליל תחתון: הפרטים בבדיקה

בהמשך לקולות נפץ שנשמעו סמוך לשעה 14:00 בשמי הכנרת והעמקים, עדכנה המועצה האזורית גליל תחתון: "יצא פריט מיירט אל שמי המרחב וממנו נשמע הפיצוץ, יתר הפרטים בבדיקה. בנוסף, מעט אחרי השעה 14:00 נשמעו הדי פיצוצים נוספים ביישובים הצפוניים שבמועצה (ובכל רחבי הגליל העליון והגולן) אשר מקורם באש צה"ל סמוך לקו הגבול".

פאא'ק מבחוח, ראש מנהלת המבצעים בביטחון הפנים של חמאס, חוסל בשיפא

צה"ל ושב"כ חיסלו בפעולה משותפת בבית החולים שיפא את ראש מנהלת המבצעים בביטחון הפנים של חמאס פאא׳ק מבחול. בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן על הימצאות בכירי חמאס בבית החולים, צה"ל ושב"כ יצאו הלילה למבצע ממוקד. מבחוח, אחראי בין היתר על סנכרון מנגנוני חמאס ברצועה בשגרה ובלחימה. הוא חוסל בחילופי אש עם הכוחות בעודו חמוש ומסתתר בתוך מתחם בבית החולים שיפא, שממנו פעל לקידום פעילות טרור. בחדר הסמוך למקום החיסול אותר אמל"ח רב.

אזעקות בגליל העליון

אזעקות בעקבות חשש לחדירה של כלי טיס עוין נשמעו ביישובים גונן, כפר בלום, כפר סאלד, להבות הבשן, נאות מרדכי, עמיר, שדה נחמיה ושמיר.

לוחמי צה"ל, שב"כ, מג"ב ושב"ס עצרו 14 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

הלוחמים עצרו הלילה 14 מבוקשים ביהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים.

במבצע לסיכול טרור בדהיישה שבעציון בשיתוף עם יחידת מצדה של שירות בתי הסוהר, נעצרו שני מבוקשים ותוחקרו חשודים רבים.

ב־יטא שביהודה איתרו הלוחמים אקדח ובחווארה שבשומרון אותר אקדח נוסף. בביתוניא ובאל בירה שבבנימין נעצרו שלושה מבוקשים החשודים בהסתה לטרור.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

צה"ל קרא לתושבים בבית החולים שיפא ובסביבתו להתפנות דרומה

צה"ל קרא "לכל הנוכחים והעקורים" באזור בית החולים שיפא ובשכונת א-רימאל שבעיר עזה להתפנות לדרום הרצועה בעקבות פשיטת כוחות צה"ל על בית החולים. "על מנת לשמור על ביטחונכם – יש לעבור מיד מערבה, ולאחר מכן דרך רחוב אלראשיד דרומה לאזור ההומניטרי באל-מוואסי", כך הודיע לתושבים דובר צה"ל בערבית.

שר החוץ כ"ץ: "בטרם הפעילות המאסיבית ברפיח, נפנה את האזרחים למערב הרצועה"

"ברור שנפעל ברפיח. בטרם הפעילות המאסיבית, נפנה את האזרחים משם, לא לצפון  אלא למערב", אמר שר החוץ ישראל כ"ץ הבוקר (שני) ברשת ב', "יש מדינות ערביות שבמסגרת הומניטרית יכולות לסייע בהקמת אוהלים, או בדברים אחרים. אין לנו עניין להילחם בתושבי רפיח".

לוחמי צה"ל זיהו ירי לעברם מתוך כמה מבנים בבית החולים שיפא ופגעו במספר מחבלים

צה"ל פועל כעת במבצע ממוקד בבית החולים שיפא, בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס במרחב

צבע אדום במפלסים

מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף ונפלה בשטח פתוח צפונית לאילת

דובר צה"ל: "המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות חיל האוויר, לא נגרם נזק ואין נפגעים".

הסתיים דיון הקבינט בעניין החטופים

הקבינט אישר את יציאת צוות המו"מ לשיחות בקטאר מחר.

חיזבאללה קיבל עליו אחריות לשמונה אירועי ירי לעבר ישראל משעות הבוקר

ארגון הטרור חיזבאללה קיבל עליו אחריות לירי לעבר ישראל, שביצע לטענתו אחר הצהריים לכיוון מוצב צבאי סמוך לגבול. הארגון קיבל עליו אחריות גם על ירי ארטילרי שביצע לטענתו ב-20:30 לעבר כלי רכב ישראליים באזור קיבוץ מלכיה בגליל העליון. זהו האירוע השמיני שחיזבאללה מקבל עליו אחריות לו מהבוקר.

הותר לפרסום: סרן דניאל פרץ נפל ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס

דובר צה״ל התיר הערב לפרסם כי סרן דניאל פרץ, שנחטף ב-7 באוקטובר – נהרג וגופתו מוחזקת ברצועת עזה. פרץ, בן 22, מיד בנימין, מפקד מחלקה בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), מוגדר כחלל צה״ל חטוף בידי ארגון טרור.

המחאה בירושלים: משפחות חטופים הגיעו למשכן הכנסת וחסמו את דרך רופין בעיר

משפחות החטופים המפגינות בירושלים הגיעו למשכן הכנסת, וחסמו את דרך רופין כדי למנוע משרים לצאת ולהיכנס עם רכבם. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נותר במשכן, ונאלץ לצאת ממנו ברגל.

הרמטכ"ל על סבב המינויים בצה"ל: "הסמכות והאחריות היא שלי"

״אני רוצה לומר מספר מילים על צה"ל. מפקדי צה״ל, הצעירים והבכירים יותר, מפקדים על מלחמה קשה ומורכבת, במספר זירות במקביל, למעלה מחמישה חודשים, מביאים להישגים הולכים ועולים. במלחמה חשוב מאוד לאפשר למפקדים בשדה הקרב את החופש הנדרש למימוש משימותיהם – אני סומך עליהם ומעריך אותם מאוד. באותה הנשימה, אני אומר את המובן מאליו – לא ניתן להילחם כאשר המשמעת והכללים אינם ברורים ואינם מוקפדים.

האיזון ביניהם הוא המפתח להצלחה. מפקד לא יכול לעבור על פקודה ללא אישור, אם אין לכך צורך או סיבה מבצעיים, מובהקים ודחופים. מפקדים שחרגו מהכללים – תוחקרו, וטופלו בהקדם. זו חובתנו. יש לנו מפקדים איכותיים מאוד שנלחמים באומץ, במקומות בהם טעו או חרגו מהפקודות, הייתה למידה, היה גם טיפול משמעתי ופיקודי תוך כדי הלחימה. כך צריך, כך יהיה. עלינו – צה"ל ומפקדיו – להתמקד עכשיו רק בדבר אחד – השגת מטרות המלחמה. ההישגים שלנו בשדה הקרב הם תוצאה של אחדות השורות שלנו, לצד היכולת לפעול יחד בכפוף לערכי צה"ל ופקודות צה"ל.

לסיום אני מבקש להבהיר – כפי שאמרנו מהיום הראשון, כשלנו בשבעה באוקטובר. לא לקחנו אחריות – האחריות היא שלנו. על מה שקרה ועל מה שיקרה מכאן והלאה. ובה בעת , חשוב לומר – התעשתנו מהר, יצאנו להתקפה חזקה, ואנחנו מובילים את הצבא במלחמה המורכבת הזו, מסביב לשעון, למעלה מחמישה חודשים, עם כוח רב להמשיך גם קדימה. אנחנו חדורי מטרה להביא את הביטחון שמגיע לאזרחי ישראל. החטופים ומשפחותיהם ניצבים לנגד עינינו כל הזמן, כך גם התושבים בדרום ובצפון שטרם חזרו לבתיהם. זו משימה שתמשך עוד זמן ארוך, ואני כמפקד הצבא אחראי עליה. אני בטוח מאוד ביכולת שלנו לעמוד במשימה הזו ביחד״.

ירושלים: מפגינים חסמו את רכבי השרים רגב, דיכטר וסער בדרכם לישיבת הקבינט

 

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!