דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

האוצר הורה על הפסקת תשלום מקדמה למורי התיכונים: "ארגון המורים לא מעוניין בהסכם"

הממונה על השכר אפי מלכין הורה על הפסקת תשלום המקדמות בסך 800 ש"ח בחודש שסוכמו בספטמבר, בעקבות הכרזת הארגון על עיצומים | בארגון טוענים שמשרד האוצר מעכב את חתימת ההסכם, עקב דרישתו להעסקה בחוזים אישיים

מורה בכיתה. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש90)
מורה בכיתה. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הממונה על השכר אפי מלכין הורה ליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס להפסיק לשלם למורים החברים בארגון המורים את מקדמה חודשית העומדת על 800 שקלים, כך לפי מכתב ששלח מלכין אתמול (שני) לביבס. הסיבה לביטול המקדמה היא חידושם של עיצומי ארגון המורים. יו"ר ארגון המורים רן ארז ממוען גם הוא במכתב.

מקורה של המקדמה הוא בהסכם שכר שנחתם ב-12 לספטמבר. אחת ההסכמות בהסכם היא שאם במידה ולא מגיעים להסכם שכר חדש ב-1 לדצמבר תשלום המקדמה ייפסק בהתראה של שלושים יום. סעיף נוסף בהסכם היה העברת 50 מיליון שקלים לקרן הרווחה של הארגון. למרות זאת תשלום המקדמה לא פסק בדצמבר כאשר לא נחתם הסכם שכר אלא עכשיו כשארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה בשבוע שעבר.

במכתבו כותב מלכין ש"נראה כי ארגון המורים אינו מעוניין בהגעה להסכם על בסיס ההבנות מיום 31.08.2023, אלא לשוב לתקופה שלפני ההגעה להבנות כאמור. ובשים לב לכך, אנו נאלצים להודיע כי המעסיקים יוכלו לפעול לניכוי המקדמה החל מבעוד 30 יום ממכתבי זה".

העיצומים של ארגון המורים כוללים שני צעדים ארגונים: האחד הוא אי מסירת ציונים לתלמידים אלא רק הערכה מילולית והשני הוא סיום יום העבודה ב-15:30. כלומר היעדרויות מפעילויות שמתקיימות בערב ומחלק מהטיולים.

ארגון המורים ומשרד האוצר הגיעו להבנות ב-31 לאוגוסט שהובילו לכך ששנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 לספטמבר. מלבד כמה סעיפים הכוללים בעיקר תוספות לשכר ושינוי הקשור לשעות פרונטליות משרד האוצר וארגון המורים טוענים טענות אחרות על מה הוסכם במסגרת ההבנות.

הסעיפים שאינם מוסכמים בין אגף התקציבים לארגון המורים הם הגדלת החוזים האישיים למורים ומנהלי בתי הספר, הענקת גמולים שיחולקו על ידי מנהלי בתי ספר למורים ושינוי מערך הבגרויות במקצועות ההומניים. ישנה הסכמה ככל הנראה על הסעיפים האחרים העוסקים בתוספות שכר.

סעיפים אלו מופיעים במכתב נוסף שמלכין שלח לשר החינוך יואב קיש ולביבס. ארז מצידו אמר ל'דבר' בחודש שעבר "לצערי, משרד האוצר סוחט אותנו עם דרישות הקשורות לחוזים אישיים. אנחנו לא מוכנים למהלך כזה, שיפרק בסופו של דבר את ההתאגדות של העובדים. משרד האוצר מנצל את הקושי בקיום צעדים ארגוניים בזמן מלחמה, אבל ייתכן שלא תהיה לנו ברירה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!