דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ארגוני נשים הפגינו נגד חידוש רישיון של גניקולוג שתקף מינית: "להשעות אותו לצמיתות"

ד"ר בני שכטר הורשע בעבירות מין במטופלות וריצה 18 חודשי מאסר, ומשרד הבריאות דן בהחזרת רישיונו לעסוק ברפואה | המפגינות: "יריקה בפניהן של הנפגעות ושל כל הנשים בישראל"

מפגינות מחוץ למשרד הבריאות בירושלים, נגד החזרתו של בני שכטר, גניקולוג שהורשע בעבירות מין במטופלות
(צילום: סתיו ארנון, הודיה מויאל)
מפגינות מחוץ למשרד הבריאות בירושלים, נגד החזרתו של בני שכטר, גניקולוג שהורשע בעבירות מין במטופלות (צילום: סתיו ארנון, הודיה מויאל)
הדס יום טוב

משרד הבריאות דן היום (רביעי) בהחזרתו לתפקיד של ד"ר בני שכטר, גניקולוג שהורשע בעבירות מין במטופלות וריצה 18 חודשי מאסר, ובהשבת רישיונו לעסוק ברפואה. ארגון לוט"ם, שדולת הנשים ואיגוד מרכזי הסיוע מפגינים מחוץ למשרד ברחוב יפו בירושלים. מארגוני הנשים נמסר: "החזרת רשיונו היא יריקה בפניהן של כל המטופלות בישראל ופוגעת באמון הציבור במערכת הבריאות".

מפגינות מחוץ למשרד הבריאות בירושלים, נגד החזרתו של בני שכטר, גניקולוג שהורשע בעבירות מין במטופלות(צילום: סתיו ארנון, הודיה מויאל)
מפגינות מחוץ למשרד הבריאות בירושלים, נגד החזרתו של בני שכטר, גניקולוג שהורשע בעבירות מין במטופלות
(צילום: סתיו ארנון, הודיה מויאל)

הארגונים פנו השבוע למשרד הבריאות בקריאה לעצור את חזרתו של שכטר לעבודתו: "חובתו של משרד הבריאות לשמור על בריאות הציבור. חזרתו של בני שכטר לעבודתו כגניקולוג היא פגיעה אנושה באמון הציבור במערכת הבריאות, פגיעה קשה בנשים שנפגעו וסכנה ציבורית לנשים שעלולות להגיע לטיפול בעתיד".

שכטר הורשע ב-2020 בביצוע מעשים מגונים במרמה בשלוש מטופלות, נשלח לכלא ל-18 חודשי מאסר, ורישיונו לעסוק ברפואה נשלל זמנית. הוא שוחרר לאחר קיצור עונשו, וכעת הוא מבקש ממשרד הבריאות לחזור לעבודה כגניקולוג.

מנהלת התחום המשפטי באיגוד מרכזי הסיוע, עו"ד הלה נויבך: "העובדה שב-2024 אנחנו עדיין צריכות להיאבק כדי שרופא שהורשע בפגיעה מינית במטופלות לא יוכל לשוב לעסוק במקצוע, היא בלתי נתפסת. כל החלטה שלא תשלול משכטר את הרישיון לצמיתות תפגע קשות בנשים שפגע בהן ובהליך השיקום שלהן, תציב בסכנה נשים נוספות שעלולות לא לדעת מה האיש עשה, ותגביר את חוסר האמון במערכת הבריאות. רק שלילת רישיונו לצמיתות תוכל להעניק ביטחון אמיתי למטופלות ולהעביר לציבור את המסר החד והברור כי משרד הבריאות דואג באמת לשלומן ולרווחתן של מטופלות ופועל בכל האמצעים לשם כך".

מנכ"לית שדולת הנשים, טל הוכמן: "עבריין המין בני שכטר ניצל את עמדתו ואת אמון המטופלות ופגע בהן במסגרת עבודתו, ועכשיו משרד הבריאות שוקל להחזיר את עבריין המין לאותו חדר הטיפולים שבו פגע מינית במטופלות? אנחנו לא ניתן שמשרד הבריאות יסכן אף נערה או אישה בהגעתה לטיפול גניקולוגי אצל עבריין מין. החזרת רישיונו היא יריקה בפניהן של הנפגעות ושל כל הנשים בישראל. אנו קוראות לוועדת המשמעת להתלות את רישיונו לצמיתות ולהביא סוף לסיפור הזה עבור הנפגעות".

ארגון לוט"ם: "נשים ראויות לטיפול רפואי איכותי ובטוח. בזמן שהביקור אצל הגניקולוג הוא חוויה מרתיעה בשביל רוב הנשים, משרד הבריאות לא עושה דבר כדי לתקן את העוול ועוד מסכים לבחון חזרה של עבריין מין לעסוק במקצוע. לא די בכך שמלכתחילה ההרשעה והענישה היו מינימליות, לא די בכך שהעונש קוצר, כעת שוקלים גם לתת לו לחזור לטפל בנשים? משמע, להמשיך לפגוע בנשים בחסות מערכת הבריאות? אם יתנו לו רישיון רפואי, יתנו לו רישיון לפגוע. אנחנו דורשות לבטל את הרישיון הרפואי של בני שכטר לצמיתות ולדאוג לנו לרופאים שלא יאנסו אותנו על מיטת הטיפולים".

משרד הבריאות: "המשרד פועל באפס סובלנות כלפי הטרדות ופגיעות מיניות ופועל על פי דין נגד כל מטפל שפגע מינית. הגורם המוסמך להחליט בעניין הוא השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, שמחליט בנושא באופן עצמאי, בלתי תלוי ועל פי החוק, בהתבסס על המלצות ועדת המשמעת.

"הוועדה פועלת באופן עצמאי וחברים בה נציג היועץ המשפטי לממשלה, נציג הסתדרות הרופאים ונציג משרד הבריאות, ששומעים את טענות הצדדים ועדים מטעמם, ולאחר מכן היא מוסרת דין וחשבון לשופט.

"המשרד קורא לכל מי שנפגעה לפנות לממונה על תחום ההטרדות המיניות על ידי מטפלים בנציבות קבילות הציבור למקצועות הרפואה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!