דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / 3 מחבלים חוסלו בתקיפה מהאוויר בג'נין; 350 עצורים בבית החולים שיפא, בהם בכירים

בין המחבלים שחוסלו: רוצחו של מאיר תמרי בפיגוע בחרמש לפני 10 חודשים | אחד העצורים בשיפא הוא מחמוד קוואסמה, ממתכנני החטיפה והרצח של שלושת הנערים ב-2014 | מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן יגיע מחר לביקור של כמה שעות בישראל | צה"ל תקף מספר מוקדים בלבנון, וחיסל לפחות פעיל טרור אחד | 34 מבוקשים נעצרו ביו"ש

  • חיילי צה"ל ברצועת עזה. ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
    חיילי צה"ל ברצועת עזה. ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
  • כוחות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)
  • בכירים בוועדות החירום של חמאס שחוסלו ברפיח (צילום: דובר צה"ל)
    בכירים בוועדות החירום של חמאס שחוסלו ברפיח (צילום: דובר צה"ל)
  • מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום ארכיון: AP Photo/Alex Brandon, Pool)
    מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום ארכיון: AP Photo/Alex Brandon, Pool)
  • סיוע מוצנח של צה"ל בדרום רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל בערבית)
    סיוע מוצנח של צה"ל בדרום רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל בערבית)
  • חסימת איילון צפון על ידי משפחות החטופים 20.3.2024 (צילום: מחאת משפחות החטופים)
    חסימת איילון צפון על ידי משפחות החטופים 20.3.2024 (צילום: מחאת משפחות החטופים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-166 למלחמה: 3 מחבלים חוסלו היום (רביעי) בתקיפה באמצעות כטב"מים בפאתי מחנה הפליטים ג'נין. אחד המחבלים הוא מפקד גדוד ג'נין, מוחמד ברכאת, שביצע את הפיגוע בחרמש ביוני 2023, בו נרצח מאיר תמרי ז"ל. שני המחבלים האחרים הם פעילים שעסקו בהוצאת פיגועים לפועל, ולפי החשד חוסלו כשעמדו להוציא לפועל פיגוע.

במסגרת פעילות צה"ל ושב"כ בבית החולים שיפא שבעיר עזה, נעצר בכיר חמאס מחמוד קוואסמה, שהיה ממתכנני ומממני תשתית הטרור שחטפה ורצחה ב-2014 את שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. לפי דיווחים פלסטיניים, בכיר הג'יהאד האיסלאמי חאלד אל-בטש, נתפס גם הוא במהלך פעילות בבית החולים. צה"ל מאשר כי במהלך הפעילות הנוכחית בשיפא נעצרו כ-350 חשודים, ואותרו אמצעי לחימה רבים במרחב בית החולים

משפחות חטופים יחד עם מחאת הנשים חסמו הבוקר את איילון צפון. אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שנחטף מביתו בניר עוז: "אין מציאות נורמלית כשאזרחים ישראלים נמקים בשבי החמאס. 134 תינוקות, צעירות, גברים ומבוגרים שבויים במנהרות ללא מזון ואוויר".

מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן יגיע מחר (חמישי) לביקור של כמה שעות בישראל, על רקע המתיחות בין המדינות והמחלוקת סביב פעולה אפשרית ברפיח. בלינקן ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם חברי קבינט ניהול המלחמה.

שר הביטחון יואב גלנט אמר בכנס תוכנית העבודה השנתי של משרד הביטחון: "2024 תהיה שנת מלחמה וגם שנת ניצחון. נצטרך את כל החיילים שלנו – בסדיר ובמילואים, כל אחד בתורו. נצטרך גיוס של כל חלקי העם וכל חלקי החברה שייכנסו ״מתחת לאלונקה״. זה נכון צבאית, ביטחונית, חברתית ומדינית, מכל סיבה שהיא. נצטרך להבטיח את היתרון האיכותי שלנו ואת היתרון הכמותי".

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח הלילה (בין שלישי לרביעי) על שלושה פיצוצים באזור העיר אל-מיאדין שבמחוז דיר א-זור, וכי מטוסים לא מזוהים חגים באזור.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

צה"ל פתח במבצע חטיבתי בטול-כרם, כלי טיס תקף מהאוויר שני מחבלים במקום

צה"ל פתח במבצע חטיבתי במחנה הפליטים נור א-שמס בטול כרם. כלי טיס תקף מהאוויר לפני זמן קצר שני מחבלים שהיוו איום על כוחות צה"ל במקום. המבצע צפוי להימשך בשעות הקרובות.

כספי טרור בשווי 11 מיליון שקלים בדולרים ודינר ירדני נתפסו בבית החולים שיפאא

דובר צה"ל מדווח כי 11 מיליון שקלים במטבעות דולר אמריקני ודינר ירדני, אשר יועדו לטרור, נתפסו במתחם בבית החולים שיפאא, במסגרת המבצע המתמשך בבית החולים.

כוחות צה״ל ומנהלת התיאום והקישור לעזה במתאם פעולות הממשלה בשטחים תיאמו והכניסו אמש משאית סולר ומשאית סיוע הומניטרי לאוכלוסייה אזרחית, הכללה כ- 1800 ליטר מים ומזון העומד על כ-3.8 טון של סך הכל מזון.

צה"ל תקף מספר מבנים ועמדות תצפית בדרום לבנון

דובר צה"ל מדווח כעי צה"ל תקף מספר מבנים ועמדות תצפית באזור כפר כילא והכפר יארון, זאת לאחר שמוקדם יותר היום ביצע מספר תקיפות באזור קנטרה ובאזור ע'נדוריה, בהן נהרג לפחות פעיל אמל אחד מארגון הטרור אמל.

הרמטכ"ל הלוי בבית החולים שיפאא: "אנחנו מכוונים לבכירים"

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום (רביעי) בערכת מצב בבית החולים שיפאא שבעזה, במסגרת המבצע של צה"ל במרחב בית החולים, בו נעצרו עד כה כ-350 חשודים.

״עד כה התוצאות טובות, אבל תראו אנחנו מכוונים לבכירים", אמר הלוי. "מרואן עיסא, מעצר של בכירים, זה מאוד מאוד חשוב ללחץ על חמאס, זה מאוד חשוב ללחץ גם על המו״מ, ואנחנו פה משרתים שני דברים. פגיעה קשה בחמאס, פירוק של חמאס, הרג של ההנהגה הצבאית, פגיעה בהנהגה האזרחית, פגיעה בפעילים. ולא לתת למקום כזה לשלוט ואנחנו משרתים גם את הלחץ על המשא ומתן".

"באנו לפה לעצור הרבה פעילים דגש על בכירים, ולהרוג את מי שנלחם", הוסיף הרמטכ"ל, "אנחנו מעדיפים עצורים, זה קלפים חשובים, חקירות, אתם מבינים את זה, מי שנלחם (צריך) להרוג אותו. עד פה העמידה במשימה היא טובה מאוד".

מפקד גדוד ג'נין ו-2 פעילי טרור נוספים חוסלו בתקיפת צה"ל מהאוויר

מקורות פלסטיניים מדווחים כי לפחות 3 פעילי טרור חוסלו בתקיפת כטב"מים מהאוויר בפאתי מחנה הפליטים ג'נים היום אחר הצהריים.

צה"ל מאשר כי הפעיל הבכיר שחוסל הוא חמאדה ברכאת (המכונה "אבו אלחאני"), מפקד גדוד ג'נין שעמד מאחורי מספר פיגועים, בהם הפיגוע ביישוב חרמש שבו נהרג מאיר תמרי, וכן פיגוע ירי בברטעה נגד רכב צה"לי.

לפי דיווחים פלסטיניים, יחד איתו חוסלו המחבלים מחמוד רחאל ("מריו") ומוחמד אל-פאיד, בנו של המחבל מחמוד אל פאיד, שחוסל בתחילת המלחמה.

צבע אדום בכפר גלעדי, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה ותל חי

אזעקות צבע אדום נשמעו בכפר גלעדי, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה ותל חי. זוהה שיגור אחד לאזור, ונפילה בשטח פתוח.

צה"ל ביצע שתי תקיפות בלבנון, דיווח על הרוג אחד לפחות

צה"ל ביצע בשעה האחרונה שתי תקיפות בלבנון: במרחב קנטרה ובמרחב ע'נדוריה. בתקיפות נפגעו מספר בני אדם. גלי תקשורת לבנוניים מדווחים כי בתקיפה בקנטרה חוסל פעיל ארגון הטרור "אמל" מחמוד קמיחה.

רכב שהיה בדרכו להוציא לפועל פיגוע הופצץ מהאוויר בג'נין, לפחות שני הרוגים

רכב שהיה בדרכו להוציא לפועל פיגוע הופצץ מהאוויר בפאתי מחנה הפליטים ג'נין. לפחות שני אנשים נהרגו בהפצצה, ומספר פצועים במקום. לפחות רכב אחד נוסף נפגע בהפצצה.

מחמוד קוואסמה, שהיה מעורב בחטיפה ורצח של שלושת הנערים ב-2014, נעצר בבית החולים שיפא

צה"ל ושב"כ עצרו היום את מחמוד קוואסמה, בכיר חמאס שהיה אחד ממתכנני ומממני התשתית אשר ביצעה את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל ביוני 2014.

קוואסמה גורש לרצועת עזה במסגרת עסקת שליט ב-2011 ומשם עסק בהכוונת פעילות טרור של חמאס בשטחי איו"ש, כולל מספר פיגועי ירי שבוצעו בשנים האחרונות. הוא נלקח להמשך חקירת שב"כ בישראל.

אזעקות בקריית שמונה, מנרה, מרגליות ומשגב עם

אזעקות נשמעו בקריית שמונה, מנרה, מרגליות ומשגב עם שבגליל העליון. זוהו שני שיגורים משטח לבנון. זוהתה נפילה של רקטה אחת בשטח פתוח באזור מרגליות. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

דובר צה"ל לערוץ אמריקני בערבית: נטפל בחיזבאללה ובכוח רדואן סמוך לגבול

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התראיין היום לערוץ הטלוויזיה האמריקני בשפה הערבית "אל חורה", והתייחס להפצצות של צה"ל בסוריה: "המשטרה הסורי צריך לוודא שהוא לא מאפשר הברחת נשק ללבנון, אנחנו עוקבים אחר הנושא. ראינו החודש מעבר של נשק מאיראן ללבנון, והמשטר הסורי נושא באחריות לכך".

הגרי התייחס לעימות מול לבנון ואמר "בלבנון יש חלון דיפלומטי ומדיני שעדיין פתוח. אנחנו לא נחזור למצב שהיה ב-6 באוקטובר. אנחנו מדינה אחרת וצבא אחר. נטפל בחיזבאללה ובכוח רדואן שנמצא סמוך לגבול".

טקס הזיכרון הממלכתי לחללי תל-חי לא יתקיים בשל חשש לאפשרות של ירי מלבנון

בוטל הטקס הממלכתי לזכר חללי קרב תל חי, המתקיים מדי שנה בי"א באדר סמוך לפסל האריה השואג, צפונית לקרית שמונה. הסיבה לביטול היא חשש מפני ירי מלבנון, מה שהוביל למחאה מצד משתתפים קבועים בטקס, שמסמל את ערך ההגנה על הארץ.

"את יום ירושלים לא היו מבטלים", אמרו פעילי לובי 1701 (על שם ההחלטה שלא קוימה להסיג את כוחות חיזבאללה צפונית לליטני. הפעילים יקיימו טקס אזרחי, ויתלו באצבע הגליל שלטים עם סיסמת גיבורי תל חי מ-1920: "את המקום אין עוזבים, על הבנוי אין מוותרים".

מפגינים נגד הממשלה ניסו לפרוץ לשטח הכנסת, מספר מפגינים נעצרו

מפגינים נגד הממשלה ניסו לפרוץ לשטח הכנסת, מה שהוביל לעימותים עם כוחות משמר הכנסת, משטרה ויס"מ שנכחו במקום. מספר מפגינים שניסו לפרוץ נעצרו ועוכבו. מפגינים חסמו 3 יציאות אחרות מהכנסת, ומעצרים החלו להתבצע גם בעקבות זאת.

מזכיר המדינה בכהונת טראמפ: "מדינה פלסטינית בתגובה ל-7 באוקטובר תהיה פרס לטרור"

מייק פומפיאו, שכיהן כמזכיר המדינה בארצות הברית בזמן נשיאות דונלד טראמפ, כתב ברשת X: "ייסוד מדינה פלסטינית בתגובה לטבח 7 באוקטובר יהיה פרס לטרור".

גלנט: 2024 תהיה שנת מלחמה, נצטרך את כל החיילים שלנו

שר הביטחון יואב גלנט אמר הבוקר בכנס תוכנית העבודה השנתי של משרד הביטחון: "שנת 2024 תהיה שנה של מלחמה וגם שנה של ניצחון, אנחנו נידרש אל מול האתגרים האלה לכולם. אנחנו נצטרך את כל החיילים שלנו – בסדיר ובמילואים, כל אחד בתורו. נצטרך גיוס של כל חלקי העם וכל חלקי החברה שייכנסו ״מתחת לאלונקה״. זה נכון צבאית, ביטחונית, חברתית ומדינית, מכל סיבה שהיא. אנחנו נצטרך להבטיח את היתרון האיכותי שלנו וגם את היתרון הכמותי".

צה"ל: ארבעה בכירי חמאס חוסלו שלשום ברפיח

דובר צה"ל פרסם היום (רביעי) שחיסל ביום שני בכירים בוועדות החירום של חמאס במרחב רפיח, שסייעו לזרוע הצבאית של ארגון הטרור לבסס המשך שליטה ופעילות בשטח.

לפי הודעת צה"ל, בתקיפה חוסלו סיד קטב אלחשאש, אסאמה חמד צ׳היר והותקף מחמד עוצ׳ אלמלאלחי, ראשי ועדות החירום בצפון ומזרח רפיח. לצידם חוסל גם האדי אבו אלרוס, שהיה קצין המבצעים של ועדות החירום.

הבכירים היוו שליחי הנהגת חמאס ברפיח, פעלו למען ריכוז הפעילות הארגונית של חמאס במרחבים הומניטריים והיו אחראים על כלל עשיית התנועה והקשר עם פעילי הארגון בשטח.

חיסולם מצטרף לחיסול נצ׳אל אלעיד שהותקף בשבוע שעבר וששימש כיושב ראש ועדות החירום במחוז רפיח, ואף ניהל את כלל הפעילות התנועתית של המחוז.

הנשיא הרצוג יקיים טקס הוקרה לשלושת החטופים שנמלטו מהשבי ונורו בשוגג

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודיע היום (רביעי) כי יוקיר את גבורתם של שלושת החטופים יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז, "שנפלו באופן טרגי בקרב ברצועת עזה".

הרצוג: "לאור נסיבותיו יוצאות הדופן של האירוע, הוא החליט הוקיר את הנחישות, העוז, הרוח והגבורה המיוחדת שאותה הפגינו".

אלון שמריז (מימין), סאמר פואד אל-טלאלקה, ויותם חיים (צילום: מטה משפחות החטופים)
אלון שמריז (מימין), סאמר פואד אל-טלאלקה, ויותם חיים (צילום: מטה משפחות החטופים)

מפגינים חוסמים את הכניסה למשרדי אונר"א בירושלים: "למנוע את המשך הסיוע לחמאס"

פעילי תנועת 'צו 9' חוסמים בשעות האחרונות את הכניסה למשרדי אונר"א בירושלים, לדבריהם כדי "למנוע את המשך הסיוע לחמאס".

הפגנה מול משרדי אונר"א בירושלים (צילום: צו 9)
הפגנה מול משרדי אונר"א בירושלים (צילום: צו 9)

מהתנועה נמסר כי "מאות מכל רחבי הארץ צפויים להגיע למקום עם בני משפחות חטופים. בארצות הברית כבר הבינו ומפסיקים את המימון, כאן בישראל עוד לא. חייבים לסגור עכשיו את סניף החמאס בירושלים".

34 מבוקשים נעצרו הלילה ביהודה ושומרון, הוחרמו כספי טרור

דובר צה"ל: במהלך הלילה הלוחמים עצרו 34 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. בכפר ענתא שבחטיבת בנימין נעצר מבוקש לצד רובה שהוחרם. בפעילות בכפר עיזריה עצרו הכוחות חמישה מבוקשים והחרימו כספי טרור.

בטול כרם שבחטיבת מנשה ובעיר שכם שבחטיבת שומרון עצרו הלוחמים שבעה מבוקשים נוספים. בבית אומר החרימו הכוחות אמצעי לחימה. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,500 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, מעל 1,500 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

דיווחים פלסטיניים: בכיר בג'יהאד האיסלאמי נעצר בבית החולים שיפא בעזה

לפי דיווחים פלסטיניים, כוחות הביטחון הפועלים בבית החולים שיפא עצרו את בכיר הזרוע המדינית של הג'יהאד האיסלאמי בשכונת שג'אעיה, חאלד אל-בטש.

מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן יגיע מחר לביקור של כמה שעות בישראל

מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן יגיע מחר לביקור של כמה שעות בישראל, על רקע המתיחות בין המדינות והמחלוקת סביב פעולה אפשרית ברפיח. בלינקן ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם חברי קבינט ניהול המלחמה.

משרד החוץ הבריטי: יותר מ-2,000 טון של מזון חצו לעזה דרך ירדן ומופצים על ידי תוכנית המזון העולמית של האו"ם

צה"ל יקיים תרגיל במרחב ים המלח, תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון

דובר צה"ל הודיע כי במהלך היום יתקיים תרגיל במרחב ים המלח שמטרתו לשמור על כוננות וכשירות הכוחות. התרגיל יחל בשעות הצהריים ויסתיים בשעות הלילה, ובמסגרתו תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון במרחב.

נפתחה החסימה באיילון צפון

משפחות חטופים לצד מפגינות ממחאת הנשים חסמו את נתיבי איילון לכיוון צפון סמוך למחלף לה גווארדיה בקריאה להשבת החטופים. המפגינות אוחזות בשלט עם פניהם של חברי הקבינט והכיתוב "זה עליכם: לא חוזרים מקטאר בלי עסקה".

דיווח: מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין הזמין את שר הביטחון גלנט לביקור בשבוע הבא

ברויטרס מדווחים כי מזכיר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, יארח את שר הביטחון יואב גלנט בשבוע הבא. הפגישה מגיעה לאחר שאוסטין הזמין לאחרונה את גלנט לביקור, והיא נפרדת מההודעה שבאה בעקבות השיחה בין ביידן לנתניהו, שהסכים לשלוח צוות של בכירים לוושינגטון כדי לדון בהתפתחויות בנוגע למלחמה בעזה.

כלי תקשורת סעודי טוען: 5 מפקדים מהכוחות הפרו-איראנים בסוריה נהרגו בתקיפה אווירית

ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי מקורות כי חמישה מפקדים בכירים במיליציות הפרו-איראניות בסוריה, בהם מפקד בחיזבאללה, נהרגו בתקיפה אווירית שכוונה לעבר העיר אל-מיאדין במזרח המדינה.

דיווחים בסוריה: שלושה פיצוצים נשמעו באזור העיר אל-מיאדין במזרח המדינה

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח על שלושה פיצוצים באזור העיר אל-מיאדין שבמחוז דיר א-זור, וכי מטוסים לא מזוהים חגים באזור.

לפחות 15 בני אדם נהרגו בתקיפת חיל האוויר על מבנה במרכז הרצועה

משרד הבריאות הפלסטיני טוען כי לפחות 15 בני אדם נהרגו בתקיפת חיל האוויר שכוונה למבנה במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!