דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

חמש שנות מאסר לגננת המתעללת מגן 'רננים' בבאר שבע

הגננת רותי סאלם הורשעה בשני סעיפים של התעללות בפעוטות בני עשרה חודשים עד שלוש, ובתקיפה של עשרות | אם לילד מהגן שחשפה את הפרשה: "שמחה שניתן העונש שלה, הילדים שלנו ואנחנו סובלים יום יום מהמעשים שלה"

גן ילדים. אילוסטרציה. כשליש מהילדים בישראל מתחנכים בגנים פרטיים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
"דרך ארוכה לשקם את הילדים שלנו" (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עונש של חמש שנות מאסר בפועל נגזר הבוקר על הגננת רותי סאלם מגן 'רננים' בבאר שבע וכן תשלום של 170 אלף שקלים לקורבנות, שיחולקו בין 17 ילדים שנפגעו ממעשיה. סאלם עתידה להיכנס לכלא נווה תרצה ב-5 במאי.

סאלם הורשעה ביוני 2023 ב-41 סעיפים של התעללות ותקיפה של 27 פעוטות שתועדו בשבועיים וחצי בלבד: שתי עבירות התעללות, חמש עבירות תקיפת קטין חסר ישע ועשרות עבירות של תקיפה.

הפרשה בגן רננים נחשפה בנובמבר 2020, אז חשדה שני טואב, אמא לילד מהגן, בסאלם, והציפה את חשדותיה בפני סייעת שעבדה במקום, שאישרה בפניה את חששה.

באותו היום הגישה טואב תלונה למשטרה ולאחר שהמצלמות מהגן נלקחו לפיענוח, התגלה כי סאלם פגעה בפעוטות בגילאי עשרה חודשים עד שלוש בתקופה של שבועיים וחצי שתועדו במצלמות.

שני טואב ואפרת דמרי, אמא נוספת לילד מהגן, אמרו: "ארבע שנים הגיעו היום לסיומן. כל דיון מטלטל וקשה לנו מאוד, ואנחנו שמחות שהגיע הדיון האחרון והיום ניתן העונש שלה. הילדים שלנו ואנחנו סובלים יום יום מהמעשים שלה, מתמודדים עם ההשלכות שלהם, ולצערנו את זה אף אחד לא יוכל לקחת מאיתנו. אנחנו במציאות יומיומית קשה מאוד, אבל הידיעה שהיא נכנסת לכלא במאי הקרוב מקלה עלינו כמובן.

"יש לנו דרך ארוכה לשקם את הילדים שלנו, לשקם את המשפחות שלנו. כל הבית מתמודד עם מה שקרה לנו בגן, אבל אין ספק שהיום נסגר המעגל ונוכל לנסות להתחיל להחלים ממה שהיא עשתה לנו".

ממטה המאבק למען הילדים, המלווה את ההורים לאורך השנים, נמסר: "עוד מתעללת היום קיבלה את המגיע לה. 41 עבירות של פגיעה בפעוטות, זה מספר עצום, גם אם הרוב תקיפות ועוד שני סעיפים של התעללות. בשורה התחתונה, מדובר בילדים שבמקום לקבל חום ואהבה ספגו רוע טהור.

"בית המשפט העביר היום מסר ברור, לפיו כל מי שתפגע בילדים תישלח לשנים בכלא, ואין ספק שהחמרת הענישה חלה כאן. חשוב לזכור כי הילדים שלנו נמצאים גם היום במערכת פרוצה, כשהמצלמות משמשות ככלי ראייתי ולא מניעתי, וחייבים לשנות זאת. חייבים לעצור את ההתעללות כשהיא מתחילה, ולא להוכיח אותה כשהמתעללת נתפסת, ועל כך לא נוותר, אנחנו נמשיך לפעול לשינוי חוק המצלמות, כי הילדים עדיין מופקרים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!