דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / דובר צה"ל: "מחבלים מתבצרים בחדר המיון של בית חולים שיפא"

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע תצא מחר (ו') לקטאר | בשיגורים לגליל העליון בוצע יירוט וזוהתה נפילה בשטח פתוח | בשיגורים לאצבע הגליל בוצע יירוט במרחב קריית שמונה, לא אותרו נפילות בעיר | טיל נ"ט נורה לעבר המושב דוב"ב שבגליל העליון ונפל סמוך לבית במושב אך לא התפוצץ | ירי בוצע לעבר אצבע הגליל והגליל העליון

  • דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
    דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
  • ראש המוסד, דוד ברנע (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
    ראש המוסד, דוד ברנע (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
  • חלק מהמחבלים שנלכדו בבית החולים שיפא בעזה (צילום: דובר צה"ל)
    חלק מהמחבלים שנלכדו בבית החולים שיפא בעזה (צילום: דובר צה"ל)
  • הרמטכ"ל הרצי הלוי במהלך הפעילות בבית החולים שיפא בעזה (צילום: דובר צה"ל)
    הרמטכ"ל הרצי הלוי במהלך הפעילות בבית החולים שיפא בעזה (צילום: דובר צה"ל)
  • מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)
    מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-167 למלחמה: בהצהרת דובר צה"ל מסר תא"ל דניאל הגרי כי הלחימה בבית החולים שיפא הובילה למעצרם של כ-350 מחבלים ופגעה קשות בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי. עוד ציין דובר צה"ל כי הושמדו תשתיות תת-קרקע בבית החולים והמפקדה של המחבלים במקום. "כרגע הכוחות חוקרים וממצים מודיעין בשטח".

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע תצא מחר (שישי) לקטאר למפגש עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-תאני ושר המודיעין המצרי עבאס כמאל לקידום שחרור החטופים. מפגש הבכירים יתקיים במסגרת המשא ומתן בדוחה, במטרה לקדם את המאמצים להשבת החטופים והחטופות.

בעקבות הירי לצפון, חיל האוויר תוקף בלבנון: מסוק קרב חיסל חוליית מחבלים במרחב ט'יר חרפה. מטוסי קרב תקפו שלוש תשתיות טרור במרחבים יארון, יארין ועייתא א-שעב, לצד שלושה מבנים צבאיים במרחבים מיס אל ג'בל וכפר חולא.

בבית החולים שיפא שבעיר עזה פועלים כוחות צה"ל בהיקפים נרחבים זה היום הרביעי לחשיפת תשתיות טרור ולמעצר חשודים בטרור. ביממה האחרונה נעצר בכיר חמאס מחמוד קוואסמה, שהיה ממתכנני ומממני תשתית הטרור שחטפה ורצחה ב-2014 את שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, כן בכיר הג'יהאד האיסלאמי חאלד אל-בטש. כמו כן נתפסו אמצעי לחימה רבים וכן דולרים ודינרים במזומן בהיקף של 11 מיליון שקלים, ששימשו למימון טרור.

צה"ל פעל במספר גזרות ביהודה ושומרון ביממה האחרונה, בהן בתקיפה של כטב"מים חולייה של פעילי טרור, בהם המחבל שרצח את מאיר תמרי בפיגוע בחרמש לפני 10 חודשים. בנוסף במהלך מבצע חטיבתי בעיר טול כרם, חוסלו מהאוויר שני מחבלים שהיוו איום על הכוח שפעל במקום.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

נשלל החשש לחדירת מחבלים ביישוב עמיחי

התרעה על חשש לחדירת מחבלים בעמיחי בשומרון

פיגוע מטען בצומת ה-T בגוש עציון: מטען הושלך לעבר אוטובוס נוסעים, אין נפגעי גוף, 3 נפגעות חרדה במקום

דובר צה"ל: "בלחימה בשיפא נלכד ריכוז המחבלים הגדול ביותר מאז תחילת המלחמה"

דיווח בלבנון: ישראל תוקפת מהאוויר בדרום המדינה

הערוץ הלבנוני אל-מנאר, השייך לחיזבאללה, דיווח כי ישראל ביצעה שתי תקיפות אוויריות בדרום המדינה. לפי הדיווח, התקיפה הראשונה פגעה באזור שבין העיירות טרביחא ומרוחין, והשנייה בין ראמיה ואלקוזח. עוד דווח כי ישראל ביצעה ירי ארטילרי לאזור אל-ג'בין.

אזעקות ברמות נפתלי ובמרכז אזורי מבואות חרמון

האזעקות בגליל המערבי: זוהו שני שיגורים; אחד יורט ואחד נפל בשטח פתוח, אין נפגעים

עיריית נהריה: "הדי הפיצוצים שנשמעו - משיגורים ומיירוטים צפונית לעיר"

עיריית נהריה הודיעה לתושבים: "מקורם של הדי הפיצוצים שנשמעו בדקות האחרונות הם בשיגורים ויירוטים במרחב היישובים צפונית לנהריה. חשוב להדגיש כי לא היו שיגורים לעבר תחומי העיר ולכן לא הופעלה התרעה. בשלב זה אין כל הנחיות נוספות לתושבי נהריה".

אזעקות בגליל המערבי

מטוסי קרב ומסוק קרב תקפו חוליית מחבלים, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון

דיווח פלסטיני: מת מפצעיו המחבל מוחמד חוואשין, מפקד תשתית הטרור של הג׳יהאד האסלאמי בג׳נין

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע תצא מחר (ו') לקטאר

מטרה אווירית חשודה יורטה במרחב ים סוף מבלי שחצתה לשטח ישראל

אזעקות בגליל העליון

אזעקות באצבע הגליל

אזעקות נשמעו ביישובים בית הלל, הגושרים, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מעיין ברוך, קריית שמונה ותל חי
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

3 טילי נ"ט נורו לאזור מטולה, פגיעה ישירה במבנה ריק מאדם

3 טילי נ"ט נורו לפני זמן קצר לאזור מטולה, לפחות אחד מהם פגע במבנה שהיה ריק מאדם, ולא דווח על נפגעים. כוחות צה"ל משיבים באש.

כוחות הביטחון עצרו 18 מבוקשים במהלך הלילה ביהודה ושומרון

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה במבצע חטיבתי לסיכול טרור בנור א שמס שבחטיבת מנשה. במהלך המבצע הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים וחשפו מטענים מתחת לצירים שיועדו לפגוע בכוחות. במסגרת המבצע כלי טיס של חיל האוויר תקף שני מחבלים שהשליכו מטענים וחיסל אותם.

במקביל, לוחמי סיירת חרוב ניהלו חילופי אש עם מחבלים, חיסלו שניים ואיתרו עליהם רובה מסוג M-4. הלוחמים עצרו מבוקש והחרימו שני נשקים מסוג M-16 בכפר עקב שבבנימין. במהלך הלילה, הכוחות עצרו 18 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

בפעילות הכוחות בעיר רמאללה שבחטיבת בנימין התפתחה הפרת סדר אלימה, במהלכה מחבלים ידו אבנים, השליכו זיקוקים ומטעני נפץ לעבר הלוחמים שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לעברם, זוהו מספר פגיעות.

מצ״ח החלה בחקירת הירי בפלסטיני בצומת אלעזר

הפרקליטות הצבאית הורתה על פתיחה בחקירה של המשטרה הצבאית בעקבות מותו של הפלסטיני שהתגייר, לאחר שנורה למוות על ידי חיילי מילואים בצומת אלעזר שבגוש עציון. כך אישר דובר צה"ל. החייל שביצע את הירי ייחקר תחת אזהרה.

תימן: ספינה בריטית ששטה מדרום למדינה התריעה כי נפתח לעברה ירי, ללא נפגעים או נזק

חברת האבטחה הימית הבריטית "אמבריי" הודיעה כי ספינת סחר דיווחה על ירי מכלי טיס דרומית לנמל נישתון בתימן. לא דווח על נפגעים או נזק.

דיווח: חיל האוויר תקף בית באזור העיירה אל-עדיסה בדרום לבנון

הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפה אווירית באזור העיירה אל-עדיסה שבדרום לבנון. בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה גם הוא עם חיזבאללה, ציינו כי בעיירה הותקף בית. בדיווח אחר של רשת "אל-מיאדין" הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה – שדיווחה מוקדם יותר על ירי ארטילרי בדרום לבנון – פורסם על תקיפה אווירית באזור כפר כילא.

לאחר כ-12 שעות: צה״ל סיים את המבצע סמוך לטול כרם, 4 מחבלים נהרגו ו-3 נעצרו

צה"ל סיים את המבצע החטיבתי שערך במחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך לטול כרם. במסגרת המבצע נהרגו ארבעה מחבלים, שלושה חשודים נעצרו ונחשפו מטענים מתחת לצירים. המבצע ארך כ-12 שעות.

משרד הבריאות בעזה: 31,988 פלסטינים נהרגו מתחילת המלחמה, יותר מ-74 אלף נפצעו

משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל ברצועה מפרוץ המלחמה עלה ל-31,988 בני אדם. כמו כן, 74,188 בני אדם נפצעו.

דיווח בעזה: מספר בני אדם נהרגו בתקיפה מהאוויר מזרחית לחאן יונס

כלי תקשורת המזוהה עם חמאס בעזה דיווח כי כמה בני אדם נהרגו ונפצעו בתקיפה אווירית של מכונית במרכז שכונת בני סוהילה, מזרחית לעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה.

דיווח בלבנון: נחשפה ״רשת ריגול״ שפעלה עבור ישראל, 2 חשודים נעצרו

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי נחשפה בלבנון רשת ריגול שפעלה עבור ישראל. על פי הגורמים, שני בני אדם נעצרו לאחר שעל פי החשד סיפקו לישראל מידע על אזורים בלבנון – בהם ביירות והדאחייה, שבה תוגברה היום נוכחות אנשי חיזבאללה על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים. בין היתר, החשודים מסרו לישראל מידע אודות רחובות, בניינים, שמות חנויות וכן לוחיות רישוי של מכוניות החונות באזור.

מת מפצעיו החשוד הפלסטיני שנורה סמוך לצומת אלעזר בגוש עציון

המבצע בביה״ח שיפא: כ-50 מחבלים חוסלו ביממה האחרונה ו-140 מתחילת הפעילות הנוכחית

כוחות צה״ל ושב״כ ממשיכים להילחם במרחב בית החולים שיפאא׳. כוחות שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 פועלים במקום תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי.

הלוחמים חיסלו במסגרת חילופי האש ביממה האחרונה מעל ל-50 מחבלים במרחב בית החולים ואיתרו תשתיות טרור ומחסני אמל"ח. מתחילת הפעילות חוסלו מעל ל-140 מחבלים במרחב בית החולים שיפאא׳.

בנוסף, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה, במסגרת הפעילות חוסלו כ-20 מחבלים ביממה האחרונה.

דיווחים: חיזבאללה פרס כוחות בדאחייה

סוכנות הידיעות אל-עאלם אל-ערבי (AWP) דיווחה כי ארגון הטרור חיזבאללה פרס היום את כוחותיו "בצורה חסרת תקדים" ברובע הדאחייה בביירות. מדברי העד עולה כי לא ברורה הסיבה להחמרת האבטחה, שכוללת בין היתר בדיקה של העוברים ברחובות הרובע. לדבריו, אנשי הארגון מסתובבים עם מסכות שחורות.

גם ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" דיווח על פריסת כוחות "חסרת תקדים", והדגיש כי אנשי חיזבאללה בודקים את זהותם של העוברים באזור. בעיתון הלבנוני "א-נהאר" דווח כי פריסת הכוחות בוצעה במסגרת "אבטחה יזומה", אך לא צוין מדוע נפרסו.

נמשך מבצע המעצרים של צה״ל באזור טול כרם

כוחות הביטחון ממשיכים לפעול במחנה הפליטים נור א-שמס סמוך לטול כרם. שני מחבלים נהרגו בהיתקלות, ונשק שהיה ברשותם נתפס. אין נפגעים לכוחותינו. דובר צה"ל מסר הלילה כי "במהלך המבצע כלי טיס תקף שני מחבלים שהיוו סכנה מידית על כוחותינו".

לוחמי צה״ל ירו בחשוד שהגיע לצומת אלעזר שבגוש עציון, התקרית בבדיקה

לוחמי צה"ל ירו בחשוד שהגיע לצומת אלעזר שבגוש עציון, אחרי שבמהלך בידוק נמצא סכין בתיקו. הירי בוצע לעבר פלג גופו התחתון, והוא קיבל טיפול רפואי. התקרית בבדיקה.

בלינקן: הסכם על עסקה לשחרור חטופים בתמורה להפסקת אש הולך ומתקרב

שר החוץ האמריקני, טוני בלינקן, אמר בראיון לערוץ הסעודי אל-חדת' כי הסכם על עסקה לשחרור חטופים בתמורה להפסקת אש הולך ומתקרב. "אני חושב שהפערים מצטמצמים וכי הסכם בהחלט אפשרי", אמר בלינקן. "שמנו הצעה טובה על השולחן אבל חמאס לא קיבל אותה והציג דרישות נוספות. צוותי המו"מ עובדים כעת ואני חושב שניתן לעשות זאת וזה נחוץ מאוד. אם לחמאס אכפת מתושבי עזה הוא יגיע להסכם".

צה"ל פתח במבצע חטיבתי בטול-כרם, כלי טיס תקף מהאוויר שני מחבלים במקום

צה"ל פתח במבצע חטיבתי במחנה הפליטים נור א-שמס בטול כרם. כלי טיס תקף מהאוויר לפני זמן קצר שני מחבלים שהיוו איום על כוחות צה"ל במקום. המבצע צפוי להימשך בשעות הקרובות.

כספי טרור בשווי 11 מיליון שקלים בדולרים ודינר ירדני נתפסו בבית החולים שיפאא

דובר צה"ל מדווח כי 11 מיליון שקלים במטבעות דולר אמריקני ודינר ירדני, אשר יועדו לטרור, נתפסו במתחם בבית החולים שיפאא, במסגרת המבצע המתמשך בבית החולים.

כוחות צה״ל ומנהלת התיאום והקישור לעזה במתאם פעולות הממשלה בשטחים תיאמו והכניסו אמש משאית סולר ומשאית סיוע הומניטרי לאוכלוסייה אזרחית, הכללה כ- 1800 ליטר מים ומזון העומד על כ-3.8 טון של סך הכל מזון.

צה"ל תקף מספר מבנים ועמדות תצפית בדרום לבנון

דובר צה"ל מדווח כי צה"ל תקף מספר מבנים ועמדות תצפית באזור כפר כילא והכפר יארון, זאת לאחר שמוקדם יותר היום ביצע מספר תקיפות באזור קנטרה ובאזור ע'נדוריה, בהן נהרג לפחות פעיל אחד מארגון הטרור אמל.

הרמטכ"ל הלוי בבית החולים שיפאא: "אנחנו מכוונים לבכירים"

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום (רביעי) הערכת מצב בבית החולים שיפאא שבעזה, במסגרת המבצע של צה"ל במרחב בית החולים, בו נעצרו עד כה כ-350 חשודים.

״עד כה התוצאות טובות, אבל תראו אנחנו מכוונים לבכירים", אמר הלוי. "מרואן עיסא, מעצר של בכירים, זה מאוד מאוד חשוב ללחץ על חמאס, זה מאוד חשוב ללחץ גם על המו״מ, ואנחנו פה משרתים שני דברים. פגיעה קשה בחמאס, פירוק של חמאס, הרג של ההנהגה הצבאית, פגיעה בהנהגה האזרחית, פגיעה בפעילים. ולא לתת למקום כזה לשלוט ואנחנו משרתים גם את הלחץ על המשא ומתן".

"באנו לפה לעצור הרבה פעילים דגש על בכירים, ולהרוג את מי שנלחם", הוסיף הרמטכ"ל, "אנחנו מעדיפים עצורים, זה קלפים חשובים, חקירות, אתם מבינים את זה, מי שנלחם (צריך) להרוג אותו. עד פה העמידה במשימה היא טובה מאוד".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!