דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

הסכם קיבוצי / הסכם קיבוצי ראשון נחתם בחברת ההיי טק SAP

ההסכם, שיחול על כ-600 עובדי החברה בישראל, הוא ההסכם המקיף הראשון שנחתם בענף • ההסכם כולל עיגון של תנאי העבודה הקיימים בחברה לצד שיפורים כגון הגדלת ההפרשות הפנסיוניות ומנגנון פיטורים הוגן ושקוף • אבי ניסנקורן: "הגברת הביטחון התעסוקתי של העובדים ועידוד המצוינות בחברה אינם ערכים שמתנגשים"

חתימת ההסכם הקיבוצי (צילום: דוברות ההסתדרות).
חתימת ההסכם הקיבוצי (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות והנהלת חברת ההיי-טק SAP ישראל חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי מקיף ראשון בענף ההייטק. ההסכם יחול על כ-600 עובדי החברה, ונחתם לאחר משא ומתן של למעלה משנתיים בין הצדדים. תהליך המשא ומתן והחתימה על ההסכם נעשו בתיאום עם הנהלת SAP העולמית.

עד כה נחתמו בענף ההיי-טק הסכמים קיבוציים שהוגדרו כהסכמי ביניים בלבד, כגון ההסכמים הנוגעים לעובדי זורה (קומברס לשעבר) וטק מהינדרה ביחס לחוזה הרכישה שנחתם בין שתי החברות.

"ההסכם הקיבוצי ב-SAP הוא הסכם פורץ דרך שמניע מהפכה חברתית וסולל את הנתיב להסכמים נוספים בענף ההייטק" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן  במעמד החתימה, "היום הוכחנו שוב כי הגברת הביטחון התעסוקתי של העובדים ועידוד המצוינות בחברה אינם ערכים שמתנגשים, אם כי להפך. ההסכם מחזק את מעמד העובדים ב-SAP ובמקביל שומר על חוסנה של החברה בענף תחרותי". ניסנקורן בירך את חברי ועד העובדים ואת איגוד , והודה להנהלת החברה.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי הצטרף לדברי ניסנקורן ואמר כי "ההסכם הקיבוצי ב-SAP מהווה הוכחה כי גם בענף ההייטק ניתן לייצר הסכמים קיבוציים שמגדילים בפועל את הביטחון התעסוקתי של העובדים, לצד שימור המצוינות שכה חשובה להבטחת מעמדה של ישראל כמעצמת הייטק בינלאומית".

תוספות השכר בחברה ימשיכו להיקבע, מדי שנה, בהתאם למדיניות השכר של החברה העולמית, אך מעתה בזכות ההסכם תובטח גם תוספת שכר אחוזית קבועה למניעת שחיקה לצד מנגנון אסקלציה במידה והאתר הישראלי יופלה במתן תוספות השכר מול אתרים אחרים בעולם.

ההסכם החדש כולל גם, לראשונה בישראל, תכנית לשיקוף טווחי השכר לעובדים במקצועות השונים ויצירת איזון בין הצרכים העסקיים של SAP לבין שיתוף הוועד בתהליכים השונים המתרחשים בחברה, בהתאם למהלך כולל של החברה להגברת שקיפות באתריה ברחבי העולם.

עוד כולל ההסכם את הגדלת ההפרשות הפנסיוניות של עובדי SAP תוך העלאת תשלום המעסיק לרכיב התגמולים לשיעור מקסימלי של 7.5%. כמו כן, מגדיל ההסכם את ימי החופשה השנתית, לרבות ימי חופשה בשני ערבי חג נוספים שיינתנו על חשבון המעסיק. כמו כן הוגדל ערך ימי ההבראה בחברה ל-450 ש"ח.
היבט נוסף שהוסדר בהסכם הוא מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, ומנגנון נוסף אשר נועד להבטיח תגמול לעידוד המצוינות תוך הגברת השקיפות המערכתית.

תקציב הרווחה השנתי בחברה, המיועד לטובת פעילויות למען העובדים, יעמוד על 4,150 שקל לעובד. כמו כן, סוכם על ניהול משותף של תקציב הרווחה על ידי ההנהלה ונציגות העובדים. ההטבות הקיימות בחברה קובעו באופן מחייב באמצעות ההסכם הקיבוצי, כגון: ביטוח בריאות, בדיקות סקר רפואיות, וקרן השתלמות לכל עובד החל מיום העבודה הראשון בחברה עם שיעור הפרשה מקסימלי מטעם המעסיק.

"אני שמח וגאה שהגענו להסכם הקיבוצי הראשון בהייטק הישראלי" אמר גד רביד, יו"ר ועד עובדי SAP  בישראל, "בשנתיים וחצי האחרונות ניהלנו משא ומתן שעסק רבות בשינוי התרבות והתפיסה של עולם ההייטק הישראלי והצלחנו ליצור מציאות חדשה לחלוטין. הצלחנו לעגן סוגיות קריטיות לעובדים בהייטק, ולהגביר את הביטחון התעסוקתי והשקיפות. אין לי ספק שההסכם יסייע לחברה להיות טובה ומצליחה אף יותר. אנחנו מודים ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, וליו"ר איגוד הסלולר האינטרנט וההייטק יקי חלוצי על הסיוע לאורך כל הדרך וכן להנהלת SAP בישראל".

בהנהלת החברה ברכו על חתימת ההסכם וציינו כי "שמירה על עקרונות ההסכם תאפשר לחברה לשמר את יתרונה התחרותי ואת המצוינות הארגונית כתאגיד בינלאומי מוביל בתחום הטכנולוגיה באמצעות גמישות לביצוע שינויים ארגוניים, לצד שמירה על האחריות והסמכות הניהולית בחברה. יישום ההסכם  יגביר את ביטחונם התעסוקתי של העובדים, יעגן את תנאיהם,ויאפשר משיכת הון אנושי איכותי לחברה בעתיד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!