דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
21.6°תל אביב
  • 23.2°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 22.5°באר שבע
  • 25.7°אילת
  • 20.0°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 21.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

בלינקן סיים את ביקורו בישראל: "מבצע ברפיח הוא סכנה לאזרחים"

ראש הממשלה נתניהו נפגש בארבע עיניים עם שר החוץ האמריקני ועדכן אותו על המשך הפעולות ברצועה | נתניהו: "אין לנו דרך לנצח את החמאס בלי להיכנס לרפיח, אם נצטרך - נעשה זאת לבד" | המשלחת הישראלית יצאה לקטאר

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ביקר היום (שישי) בישראל. במהלך ביקורו נפגש עם נתניהו והצטרף לדיון עם קבינט המלחמה. בהמשך נפגש עם משפחות חטופים. לפני שהמריא ועזב את ישראל, דיבר בלינקן עם כלי תקשורת ואמר כי מבצע רחב היקף ברפיח מהווה סכנה לאזרחים.

הוא הוסיף על העסקה לשחרור חטופים כי הפערים הצטמצמו. "התמקדנו במשא ומתן לשחרור החטופים", אמר בלינקן. "הייתה לי הזדמנות להיפגש שוב עם משפחות חטופים, קשה לראות מה הם עוברים. הייתה עבודה במשך השבועות האחרונים בנושא, פערים הצטמצמו אך יש עוד עבודה".

באשר לפעולה אפשרית ברפיח, הדגיש: "נעשה צעדים בנוגע למצב ההומניטרי ברצועה, אך זה לא מספיק ויש לעשות עוד בנושא. מבצע רחב היקף ברפיח הוא לא הדרך שבה יש לפעול – הוא מהווה סכנה לאזרחים ולמצב ההומניטרי. אנו מצפים להגעת משלחת ישראלית לוושינגטון בשבוע הבא כדי לדון בנושא. בנוסף, נדרשת תוכנית הומניטרית, צבאית ומדינית ונדון גם בכך. אנו נחושים בהצלחתה של ישראל ובזכותה להגן על עצמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)

בסרטון שפרסם ראש הממשלה נתניהו בתום הפגישה עם בלינקן, אמר כי הסביר לשר החוץ האמריקני שלא ניתן לנצח את חמאס בלי להיכנס לרפיח ולחסל את הגדודים שנותרו שם: "אמרתי לו שאני מקווה שנעשה זאת בתמיכה של ארצות הברית, אבל אם נצטרך – נעשה זאת לבד".

גם השר בני גנץ נועד עם בלינקן לאחר הדיון בקבינט המלחמה, והדגיש את מחויבותה של ישראל להמשיך במשימה המבצעית ולפרק את התשתית הצבאית של חמאס, כולל ברפיח. הוא הוסיף כי ישראל תמשיך לאפשר פתרונות הומניטאריים לאוכלוסייה האזרחית בעזה, תוך הבטחה שהסיוע לא יגיע לידי חמאס. בהודעה שפורסמה מטעמו של גנץ נאמר כי הוא דן עם בלינקן באסטרטגיה עתידית להבטחת הביטחון והיציבות באזור.

ארצות הברית קראה להפסקת אש במועצת הביטחון של האו"ם – אך הצעתה לא עברה. 11 מדינות הצביעו בעד הפסקת האש שהוצעה, ו-3 הצביעו נגדה, בהן רוסיה. ההצעה האמריקנית הוגשה למועצה תוך קריאה לשחרור החטופים.

המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד דוד (דדי) ברנע המריאה היום לבירת קטאר, דוחא, שם היא צפויה להשתתף באורחת האיפטאר ולהתחיל בשיחות במסגרת המו"מ לשחרור חטופים. אמש מסרה לשכת ראש הממשלה כי בשיחות ישתתף גם ראש ה-CIA וויליאם ברנס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!