דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

133 בני אדם לפחות נרצחו בפיגוע במוסקבה, דאעש קיבל עליו אחריות לביצועו

יותר מ-140 בני אדם נפצעו בפיגוע באולם הקונצרטים "קרוקוס סיטי הול" במוסקבה. על פי ההערכות, במקום שהו כ-6,200 בני אדם | פוטין טען שארבעת היורים נעצרו "לפני שניסו להימלט לאוקראינה"

כוחות הצלה מחוץ לאולם בו התרחש אירוע ירי המוני ליד מוסקבה (צילום: AP/Dmitry Serbarikov)
כוחות הצלה מחוץ לאולם בו התרחש אירוע ירי המוני ליד מוסקבה (צילום: AP/Dmitry Serbarikov)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הקרמלין הודיע הבוקר (שבת) על מעצרם של 11 בני אדם במעורבות בפיגוע אמש ברוסיה, בהם ארבעת היורים.

133 בני אדם לפחות, חלקם ילדים, נרצחו, ויותר מ-140 נפצעו בפיגוע אתמול במוסקבה בירת רוסיה, באולם קונצרטים בשם "קרוקוס סיטי הול". על פי ההערכות, במקום שהו כ-6,200 בני אדם. לאחר כשלוש שעות, דאעש קיבל עליו אחריות לביצוע הפיגוע.

לפי דיווחים, שלושה גברים במדי הסוואה פתחו באש לעבר הקהל, השליכו רימון או בקבוק תבערה. פיצוץ עז נשמע במקום ושריפה פרצה במבנה. הנוכחים באולם נאלצו לשכב על הרצפה ולהסתתר במשך 20-15 דקות. ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, הודיע כי כל האירועים ההמוניים בעיר מבוטלים ושלח תנחומים למשפחות הנרצחים: "התרחשה טרגדיה ענקית".

האולם בו התרחש אירוע ירי המוני ליד מוסקבה (צילום: AP/Dmitry Serbarikov)
האולם בו התרחש אירוע ירי המוני ליד מוסקבה (צילום: AP/Dmitry Serbarikov)

יחידות מיוחדות של המשמר הלאומי של רוסיה הוזעקו למקום, ושירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB) הודיע כי הוא "נוקט את כל האמצעים הדרושים". משרד החוץ של רוסיה: "כל העולם צריך לגנות את פיגוע הטרור הזה". באזור מוסקבה הוחלט לתגבר את האבטחה בנמלי התעופה ותחנות הרכבת.

משרד החוץ של רוסיה אמר כי אירוע הירי הוא "פיגוע טרור". הבית הלבן הבהיר: "אין בשלב זה אינדיקציה לכך שאוקראינה מעורבת במתקפה", והוסיף: "התמונות המגיעות ממוסקבה איומות וקשות לצפייה. לבנו עם הקורבנות". משרד החוץ של רוסיה השיב: "אם יש להם מידע בנוגע למתקפה – עליהם להעביר לנו אותו".

לשכת נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיעה: "אין לאוקראינה שום קשר לירי באזור מוסקבה". דובר סוכנות הביון האוקראינית התייחס למתקפה גם כן, וטען כי לא מדובר בפיגוע אלא "בפרובוקציה שביצעו כוחות מיוחדים רוסיים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אני מגנה נחרצות את פיגוע הטרור הברברי ליד מוסקבה אתמול שגבה קורבנות רבים. שוחחתי כעת עם השגריר הרוסי והעברתי תנחומים בשם העם בישראל ובשמי למשפחות, לעם הרוסי ולהנהגתו על אובדן החיים הנורא ואיחלתי החלמה מהירה לפצועים בגוף ובנפש.

"הדגשתי שהטרור באשר הוא, ובייחוד הטרור הגי׳יהאדיסטי, פועל ללא הבחנה נגד אמונות, עמים ודתות; תוך זריעת אימה וחורבן. זהו אתגר בין-לאומי עצום ועל מדינות העולם לעמוד נגדו יחד בצורה נחושה ולהילחם בו ביד קשה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!