דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
30.5°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 26.7°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 35.0°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 35.7°טבריה
  • 29.9°צפת
  • 32.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / רס"ל עילי דוד גרפינקל, בן 21 מסתריה, נהרג מאש צלף ליד רמאללה; שמונה לוחמים נפצעו, שלושה מהם קשה

שני כטב"מים התפוצצו באצבע הגליל| משלחת ישראלית מנהלת משא ומתן בקטאר | שבעה פצועים בפיגוע בבנימין, המחבל חוסל כעבור שעות | הקונגרס האמריקני אישר: מימון אונר"א ייאסר עד 2025 לפחות

רס"ל עילי דוד גרפינקל ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
רס"ל עילי דוד גרפינקל ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-169 למלחמה: רס"ל עילי דוד גרפינקל, בן 21 מסתריה, לוחם ביחידת דובדבן, עוצבת הקומנדו, נפל אתמול (שישי) בפעילות מבצעית במרחב חטיבת אפרים.

חיזבאללה קיבל עליו אחריות לשיגור שני כטב"מים שהתפוצצו היום בגליל העליון. משלחת ראש המוסד הגיעה אתמול לדוחא בירת קטאר, להמשך המשא ומתן לשחרור החטופים.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

הבית הלבן: "פעולה ברפיח תהיה אסון, מתקרבים לעסקה"

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר בתדרוך כתבים שערך כי בכוונת ארה"ב להבהיר לישראל את "דאגתה העמוקה" מפני פעולה ברפיח. לדברי קירבי, "ארה"ב מאמינה שזה יהיה אסון. לא ראינו תוכניות אמינות להזזת התושבים ברפיח".

קירבי התייחס גם לשיחות המו"מ לשחרור חטופים ואמר כי "אנחנו מאמינים שהפערים מצטמצמים ואנחנו מתקרבים לעסקה".

צה״ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בשלושה מרחבים בדרום לבנון

דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אלחיאם ובמרחב עייתא א-שעב. מבנה צבאי נוסף של הארגון הותקף במרחב א-טייבה.

המו"מ לעסקה לשחרור חטופים: המשלחת הישראלית נחתה בקטאר

שני חמושים נעצרו בשטח היישוב פצאל בבקעת הירדן

רכז הביטחון ביישוב פצאל בבקעת הירדן עצר שני חשודים שהיו חמושים בנשק מסוג קלצ'ניקוב בשטח היישוב. מצה"ל נמסר כי החשודים נעצרו ללא התנגדות והועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים.

הקונגרס האמריקני אישר: מימון אונר"א ייאסר עד 2025 לפחות

הקונגרס האמריקני אישר הצעה שאוסרת על מימון סוכנות הסיוע לפליטים הפלסטינים (אונר"א) עד 2025 לפחות. זאת כחלק מאישור חבילת התקציב שמנעה את השבתת הממשל האמריקני. עם זאת, נקבע כי 175 מיליון דולר יועברו במסלול עוקף אונר"א לפלסטינים בגדה המערבית ובעזה – קיצוץ משמעותי לעומת 2023.

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על ההחלטה, וציין כי האיסור "מוכיח את מה שידענו לאורך כל הדרך: אונר"א היא חלק מהבעיה ואינה יכולה להיות חלק מהפתרון. אונר"א לא תהיה חלק מעזה לאחר שחמאס ייעלם מעזה".

מזכ"ל האו"ם גוטרש יגיע למעבר רפיח

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, צפוי לבקר במהלך השבת בגבול שבין מצרים לעזה, ולחדש את קריאתו להפסקת אש במלחמה. גוטרש מתכנן להגיע לעיר אל-עריש שבצפון סיני, שם מאוחסן רוב הסיוע הבינלאומי שנשלח עבור תושבי הרצועה. כמו כן, הוא יגיע לצד המצרי של מעבר רפיח.

צה״ל: נמשכת הלחימה בבית החולים שיפא, עשרות מחבלים חוסלו ביממה האחרונה

כוחות צה״ל ושב״כ ממשיכים בלחימה ממוקדת במרחב בית החולים שיפא, כך מוסר הבוקר דובר צהל. צוות הקרב של חטיבה 401, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 נלחמים במרחב תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי.

הלוחמים הרגו עד כה כ-170 מחבלים במרחב בית החולים, עיכבו מעל ל-800 חשודים ואיתרו אמצעי לחימה ותשתיות טרור רבים.

במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-35 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, בהן מפקדות מבצעיות, עמדות צבאיות, תשתיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה ומטרות סיוע לכוחות המתמרנים.

צוות הקרב של חטיבת הנח״ל בלחימה עצימה במרכז הרצועה, הכוחות הרגו כ-15 מחבלים במרחב לאורך היממה האחרונה. באחת התקיפות, הכוחות זיהו מספר חוליות מחבלים שהתבצרו במבנה בגזרתם ופגעו בהם בירי צלפים, ירי טיל מדוייק ותקיפת מסוק קרב.

בתקיפה נוספת, הכוחות זיהו שני מחבלים בגזרתם ויחד עם מכלול האש החטיבתי חיסלו אותם באמצעות טיל מדוייק.

צוות הקרב החטיבתי 7 ממשיך לפעול במרחב ׳אל קרארה׳ שבחאן יונס. ביממה האחרונה חיל האוויר תקף בהכוונת כוחות החטיבה שני מחבלים אשר נעו לעברם. בתקיפה נוספת, הושמד מבנה צבאי של פעיל חמאס.

מזכ"ל האו"ם נחת במצרים, צפוי לבקר במעבר רפיח

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש נחת בשדה התעופה אל-עריש שבצפון סיני לטובת ביקור במצרים, במסגרת מאמציו לקדם הפסקת אש ברצועת עזה. גוטרש צפוי גם להגיע לצד המצרי של מעבר רפיח.

אזעקות הופעלו באצבע הגליל

אזעקות בגליל העליון, חשש לחדירת כלי טיס עוין

פיקוד העורף: אירוע חדירת כלי הטיס הסתיים

שני כתב"מים נפלו באזור כפר בלום

המועצה האזורית גליל עליון מעדכנת: האירוע הסתיים, אין נפגעים בגוף. שני כטב"מים נפלו באזור כפר בלום, כיתת הכוננות של כפר בלום כבתה שרפה ומבצעת כעת סריקות.

מתחילת המלחמה נעצרו כ-3,600 מבוקשים באוגדת יו"ש

דובר צה"ל מעדכן כי עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,600 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,600 מהם משויכים לחמאס.

חיזבאללה לקח אחריות על שיגור הכטב"מים שהתפוצצו ליד כפר בלום

משרד הבריאות בעזה: יותר מ-32 אלף הרוגים מתחילת המלחמה, בהם 72 ביממה האחרונה

מזכ"ל האו"ם במעבר רפיח: "הבחירה בעזה ברורה: או נחשול של סיוע, או רעב"

חשש מחדירת כלי טיס עוין לאצבע הגליל

הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין לאצבע הגליל

אזעקות בשומרה ובאבן מנחם בגליל המערבי

מפקד פיקוד דרום בשיפא: "נסיים את הפעולה רק כשאחרון המחבלים יהיה בידינו – חי או מת"

מפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן קיים הערכת מצב בבית החולים שיפא בעיר עזה אתמול (שישי) יחד עם ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן, ומפקד שייטת 13, אל"ם א׳.

"הפעולה פה בשיפא משמעותית", אמר פינקלמן, "מבצע נועז, תחבולני, מרשים ביותר עד כה. פגע במאות מחבלים, עצר מאות מחבלים והביא נכסים מבצעיים ומודיעיניים גדולים. אנחנו ממשיכים בפעולה הזאת, ההובלה של המפקדים היא מצוינת ואנחנו נסיים את הפעולה הזאת רק כשאחרון המחבלים יהיה בידינו – חי או מת. הערכה רבה לכוחות, הערכה רבה למפקדים, תמשיכו קדימה, לא עוצרים לרגע".

חיזבאללה: פגענו במוצב באזור הר דב

הערוץ הלבנוני אל-מנאר, המשמש שופר של חיזבאללה, פרסם סרטון תקיפה של ארגון הטרור נגד מוצב באזור הר דב, שבו לטענתו נראית פגיעה. חיזבאללה קיבל עליו אחריות לחמישה אירועי ירי לעבר ישראל מהבוקר.

משרד הבריאות הפלסטיני: תשעה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בתור לחלוקת סיוע הומניטרי

משרד הבריאות ברצועת עזה, שמנהל חמאס, טען כי לפחות תשעה פלסטינים נהרגו ועשרות נפצעו מירי טנק של צה"ל בזמן שהמתינו לחלוקת סיוע הומניטרי בפאתי העיר עזה. צה"ל טרם פרסם התייחסות למקרה.

צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

כוח צה"ל מיחידה 869 זיהה באמצעות רחפן שנכנס למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בכפר כילא בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה.

בא-נקורה ועייתא א-שעב מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור. באלחיאם הותקפה עמדת תצפית של הארגון.

במהלך היום זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, מרגליות ושומרה ובשעות הצהריים התקבל דיווח על שברי כלי טיס בשני מוקדים במרחב כפר בלום. אין נפגעים.

ניסיון פיגוע ירי לעבר מוצב סאלם בצפון השומרון, אין נפגעים; הכוחות במקום הגיבו בירי לעבר מקור האש

הותר לפרסום: רס"ל עילי דוד גרפינקל, בן 21 מסתריה, נפל אתמול בפעילות מבצעית במרחב חטיבת אפרים

באירוע במרחב חטיבת אפרים אתמול נפצעו קשה קצין ולוחם מגדוד רם וחמישה לוחמים נוספים קל ובינוני.

בקרב בצפון רצועת עזה, קצין לוחם במילואים המשמש חוקר שטח ביחידה 504 נפצע קשה.

שר הביטחון גלנט ימריא מחר לביקור רשמי בוושינגטון

שר הביטחון יואב גלנט ימריא מחר לביקור רשמי בוושינגטון, בהזמנת מזכיר ההגנה האמריקני הגנרל לויד אוסטין.

השר גלנט צפוי להיפגש עם אוסטין, עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ועם בכירי ממשל נוספים, ולדון עמם בהתקדמות הלחימה לפירוק חמאס ברצועת עזה, במאמצים להשבת החטופים, בפעולות בשטח להכנסת סיוע הומניטרי ובפעולות לשיפור היציבות האזורית וחיזוק שיתופי הפעולה המיוחדים בין מערכת הביטחון לממשל האמריקני, בדגש על תהליכי הצטיידות לשימור יתרונה האיכותי של מדינת ישראל באזור.

לגלנט יתלוו מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר, ראש מטה שר הביטחון שחר כץ, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תא"ל גיא מרקיזנו, ראש החטיבה האסטרטגית תא"ל בני גל, ראש המחלקה האזרחית במתפ"ש אל"מ אלעד גורן וראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון תא"ל (מיל') דרור שלום.

צה"ל דוחה את טענות הפלסטינים: לא תקפנו אזרחים שעמדו בתור לחלוקת סיוע הומניטרי בפאתי עזה

דובר צה"ל דחה את טענות הפלסטינים שלפיהן טנק ירה לעבר תור לחלוקת סיוע בפאתי עזה והרג אזרחים.

"צה"ל אפשר ותיאם מעבר שיירת סיוע כדי לספק מזון לתושבי צפון הרצועה", הודיעו בדובר צה"ל. "בעת עליית שיירת הסיוע לנקודת החלוקה המוגדרת, השיירה נבלמה צפונית לנקודת זיכוי המשאיות, ונבזזה על ידי מאות עזתים. לאחר בדיקה, עלה כי לא בוצעו תקיפות אוויריות על השיירה, ולא מוכרים אירועים שבהם חיילי צה"ל ירו לעבר האנשים בשיירה. הבדיקה היסודית נמשכת".

בכיר ישראלי: ישראל השיבה בחיוב להצעה האמריקנית למספר המחבלים שישוחררו, ממתינים לתשובת חמאס

לדברי בכיר ישראלי, התגלעה מחלוקת קשה בעניין מפתחות שחרור המחבלים. ארה״ב הניחה הצעת פשרה שישראל השיבה לה בחיוב. כעת הצדדים ממתינים לתשובת חמאס.

מרכז הסחר הימי הבריטי: החות'ים תקפו ספינה במצר באב אל-מנדב, אין נזק ואין נפגעים

אל-ג'זירה: ישראל הסכימה להשיב לצפון הרצועה 2,000 עקורים עזתים מדי יום

ישראל הסכימה ש-2,000 עקורים עזתים יחזרו מדי יום לצפון הרצועה, כשבועיים לאחר תחילת העסקה, לפי דיווח באל-ג'זירה.

לפי הערוץ הקטארי, הסכימה ישראל לשחרר חמישה אסירי עולם בעבור כל חיילת, לעומת דרישת חמאס לשחרור 30 אסירי עולם ולגרשם מהארץ.

עוד דווח שישראל דורשת לקבל את גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול בתמורה לשחרור אסירים מעסקת שליט שנעצרו מחדש.

ראשי המשלחת הישראלית ישובו מקטר מחר, שאר המשלחת תמשיך בשיחות

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר בתדרוך כתבים שערך כי בכוונת ארה"ב להבהיר לישראל את "דאגתה העמוקה" מפני פעולה ברפיח. לדברי קירבי, "ארה"ב מאמינה שזה יהיה אסון. לא ראינו תוכניות אמינות להזזת התושבים ברפיח". הוא התייחס גם לשיחות המשא ומתן לשחרור חטופים: "אנחנו מאמינים שהפערים מצטמצמים ואנחנו מתקרבים לעסקה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!