דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / חמאס הודיע שהוא דבק בעמדתו המקורית על עסקת חטופים; מועצת הביטחון קראה להפסקת אש בעזה

חמאס האשים את ישראל שאינה נענית לדרישותיו: "הפסקת אש כוללת, נסיגה מהרצועה, שיבת העקורים לבתיהם ועסקת חילופי אסירים אמיתית" | 14 מדינות תמכו בקריאה להפסקת אש מיידית ברמדאן ושחרור החטופים ללא תנאי; ארה״ב נמנעה מלהטיל וטו | תבוטל המשלחת הישראלית לארה"ב לדיונים על המבצע ברפיח

  • נציגי ארה״ב ובריטניה בדיון במועצת הביטחון של האו״ם הקורא להפסקת אש בעזה (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)
    נציגי ארה״ב ובריטניה בדיון במועצת הביטחון של האו״ם הקורא להפסקת אש בעזה (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)
  • יירוט בשמי אשדוד (צילום: כבאות והצלה)
    יירוט בשמי אשדוד (צילום: כבאות והצלה)
  • חיילי צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
    חיילי צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
  • עץ שנפגע מטיל ליד נטועה (צילום ארכיון: דוד טברסקי)
    עץ שנפגע מטיל ליד נטועה (צילום ארכיון: דוד טברסקי)
  • הריסות בלבנון באתר של חיזבאללה שתקף צה"ל (צילום ארכיון: REUTERS/Aziz Taher)
    הריסות בלבנון באתר של חיזבאללה שתקף צה"ל (צילום ארכיון: REUTERS/Aziz Taher)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-171 למלחמה: חמאס הודיע למתווכים שהארגון דבק בעמדתו מ-14.3, שלפיה "תשובת הכיבוש אינה עונה על הדרישות הבסיסיות של עמנו ושל ההתנגדות: הפסקת אש כוללת, נסיגה מהרצועה, שיבת העקורים לבתיהם ועסקת חילופי אסירים אמיתית".

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה החלטה שדורשת הפסקת אש מיידית ברצועת עזה במהלך חודש הרמדאן וכן שחרור מיידי וללא תנאים של כל החטופים. ארה״ב נמנעה מלהטיל וטו. בתגובה הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו שהמשלחת שהייתה אמורה לצאת לוושינגטון, לדיונים על המבצע ברפיח, תבוטל.

8 רקטות נורו לעבר אשדוד, 3 יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. המטח בוצע מאזור מחנות מרכז, אזור דיר אל בלאח, מרחב שצה״ל עדיין לא תמרן אליו. מד"א: לא ידוע על נפגעים, המשטרה סורקת אחרי נפילות.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

דובר צה״ל מאשר: בכיר חמאס מרוואן עיסא חוסל לפני מספר שבועות

חמאס דוחה את העסקה: ״תשובת ישראל אינה עונה על דרישותינו״

חמאס פרסם לפני זמן קצר כי הודיע למתווכים שהארגון דבק בעמדתו מ-14.3, שלפיה "תשובת הכיבוש אינה עונה על הדרישות הבסיסיות של עמנו ושל ההתנגדות: הפסקת אש כוללת, נסיגה מהרצועה, שיבת העקורים לבתיהם ועסקת חילופי אסירים אמיתית".

צה"ל: ירי לעבר בית ביישוב כרמי צור בגוש עציון, אין נפגעים

צה"ל הודיע שלפני זמן קצר התקבל דיווח על ירי לעבר היישוב כרמי צור שבחטיבת עציון. זוהתה פגיעה בבית ביישוב ונמצא קליע. באירוע לא היו נפגעים. כוחות צה"ל סורקים במרחב אחר חשודים.

צה"ל תקף חוליית מחבלים של חיזבאללה, ומבנה צבאי של הארגון

צה"ל הודיע שמטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון חיזבאללה במרחב מיס אל ג'בל. לפי הדיווח, כלי טיס זיהה מחבלים של הארגון בתוך עמדה צבאית באבו שש, מטוסי קרב הוכוונו לתקיפה ותקפו את העמדה ואת המחבלים שבה. עוד דווח שצה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי לעבר ישראל במהלך היום.

צה״ל איתר והשמיד במרכז הרצועה את המשגר ממנו בוצע הירי לאשדוד

צה"ל איתר והשמיד את המשגר ששימש לירי הרקטות לאשדוד מוקדם יותר היום. המשגר הוצב בתוך מחסה הומניטרי בדיר אל בלאח במרכז הרצועה.

האזעקה בחוף אשקלון: 3 רקטות ששוגרו לאזור זיקים יורטו, אחרות התפוצצו בשטח פתוח

אזעקות במועצה אזורית חוף אשקלון

סער התפטר מהממשלה: ״ניווט המלחמה מדשדש ולא מקרב אותנו ליעדיה, דרוש שינוי כיוון״

יו"ר הימין הממלכתי השר גדעון סער הודיע על התפטרותו מהממשלה. בהצהרה שנשא, טען כי הוא מרגיש שאין ביכולתו להשפיע על "ניווט המערכה", ואמר כי הקבינט המדיני-ביטחוני "הפך לפרלמנט" בשל הקמת קבינט ניהול המלחמה. סער אמר: "בחודשים האחרונים אני רואה כיצד ניווט המערכה לא מקרב אותנו כנדרש להשגת יעדיה. התרעתי מראש שהאטת ההתקדמות הצבאית, שמשמעותה הארכת המערכה, תהיה מנוגדת לאינטרס הלאומי. איני יכול לשאת באחריות כל עוד אין לי אפשרות מעשית להשפיע על המדיניות. לא באנו לממשלה כדי לחמם כיסאות. לפיכך, בלב כבד אך שלם, הודעתי על כוונתי להתפטר מהממשלה וחתמתי על כתב התפטרות לראש הממשלה. כך עשתה גם השרה יפעת שאשא-ביטון".

גנץ על המשבר עם ארה״ב: ״נתניהו צריך לאשר את המשלחת לוושינגטון ולהיפגש בעצמו עם ביידן״

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: ״למדינת ישראל יש חובה מוסרית להמשיך בלחימה עד להשבת החטופים ולהסרת איום החמאס וכך נעשה. החלטת מועצת הביטחון אינה בעלת משמעות אופרטיבית עבורנו, ובכל מקרה, נמשיך להקשיב לידידותינו, ונעשה תמיד מה שנכון לביטחון ישראל.

ולצד זאת, חשוב לזכור – היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית הם עוגן בביטחון וביחסי החוץ של ישראל, והשיח הישיר עם הממשל האמריקאי הוא נכס חיוני שאסור לוותר עליו גם כשיש אתגרים ומחלוקות.

טוב עשתה ארה״ב שהבהירה, כי הפסקת אש תתקיים כתלות בהשבת החטופים. טוב ששר הביטחון נמצא כעת בארה״ב, וידון עם בכירי הממשל על הנושאים המדיניים והביטחוניים שעל הפרק ועל הצורך שלנו בהמשך הלחימה. לא רק שנכון שהמשלחת תיסע – טוב היה עושה ראש הממשלה אם היה נוסע בעצמו לארה״ב, ומקיים שיח ישיר עם הנשיא ביידן ועם בכירי הממשל. זה נכון בשגרה, וזה בוודאי נכון כעת, כשמשקל התמיכה של ארה״ב בישראל כה קריטי״.

שר החוץ כ״ץ: ״לא ננצור את האש עד להשמדת חמאס ושובו של אחרון החטופים״

שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם לקרוא להפסקת אש במלחמה, מבלי להתנות זאת בשחרור החטופים, ואמר כי "מדינת ישראל לא תנצור את האש. נשמיד את חמאס ונמשיך להילחם עד שאחרון החטופים ישוב הביתה".

צה״ל השלים את המבצע בשכונת ׳חמד׳ בחאן יונס: כ-300 מחבלים נעצרו ועשרות חוסלו

צוות הקרב של עוצבת הקומנדו, גבעתי וחטיבה 7 סיימו פעילות רחבה בשכונת 'חמד', במבצע של אוגדה 98 בשיתוף שב"כ שארך כעשרה ימים. צוות הקרב של חטיבה 7 אפשרו במהלכו פינוי אוכלוסייה ועצרו כ-300 מחבלים. צוות קרב של עוצבת הקומנדו פשטו על עשרות רבות של מבנים רבי קומות, חיסלו ועצרו עשרות מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במבנים רבים.

גלנט בארה״ב: ״אין זכות מוסרית לעצור בעזה ללא החטופים, היעדר הכרעה תקרב מלחמה בצפון״

שר הביטחון יואב גלנט יפגש בעוד זמן קצר עם היועץ לביטחון לאומי ג׳ק סאליבן. לאחר מכן, שר הביטחון יגיע למשרדי מחלקת המדינה, שם יפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן.

לפני הפגישות אמר גלנט: ״כבר בפגישה הראשונה עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, אבהיר את החיוניות במיטוט שלטון החמאס ובהחזרת החטופים אל ביתם. אנחנו נפעל כנגד החמאס בכל מקום, גם במקומות שבהם עוד לא היינו. אנחנו נייצר אלטרנטיבה לחמאס על מנת שצה"ל יוכל להשלים את משימתו״.

״אין לנו זכות מוסרית לעצור את המלחמה בעזה עד אשר נחזיר את כל החטופים לביתם. אם לא נשיג הכרעה ברורה ומוחלטת בעזה זה עלול לקרב מלחמה מצפון".

נתניהו: הנסיגה האמריקאית פוגעת במאמץ לשחרור חטופים, משלחת לא תצא לוושינגטון

מועצת הביטחון של האו״ם אישרה הצעה להפסקת אש בעזה, ארה״ב לא הטילה וטו

דיווח אמריקאי: מועצת הביטחון של האו״ם תדון בהפסקת אש בעזה, ארה״ב לא צפויה להטיל וטו

מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להצביע בעוד כשעה על הצעת החלטת שדורשת הפסקת אש מיידית ברצועת עזה במהלך חודש הרמדאן וכן שחרור מיידי וללא תנאים של כל החטופים. ארה״ב לא צפוייה להטיל וטו. בישראל מאיימים לבטל את המשלחת שהייתה אמורה לצאת לוושינגטון אם בבית הלבן לא יימנעו בהצבעה.

צה״ל ושב״כ סיכלו העברת נשק חריגה מאיראן ליהודה ושומרון

חשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון רמת הגולן

אזעקות בראש הנקרה

גנץ: אי קידום תוכנית חיזוק הצפון היא פגיעה בביטחון ובחוסן המדינה

השר בני גנץ אמר במהלך סיור בגבול הצפון: "ביוזמתי, כינסנו כאן את קבינט המלחמה ביחד עם שר האוצר ושרים נוספים וקיבלנו החלטה על קידום תוכנית לחיזוק הצפון. העובדה שהתוכנית הזו לא מומשה היא לא רק פגיעה בתושבי הצפון, היא פגיעה בביטחון המדינה ובחוסן שלה".

הירי לאשדוד: אותרה נפילה בשדה סמוך לאחד הקיבוצים

פיקוד העורף: הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון

התראות על חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

אזעקות נשמעו באזור תעשייה רמת דלתון, וביישובים ג'ש – גוש חלב, דלתון, כרם בן זמרה, עלמה, ריחאנייה, איילת השחר, יסוד המעלה, משמר הירדן, עמוקה, שדה אליעזר, גדות, חולתה, מלכיה, דישון, רמות נפתלי, יפתח, ובמרכז אזורי מבואות חרמון.

הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות לירי לאשדוד

8 שיגורים לאשדוד, 2 יורטו, היתר נפלו בשטחים פתוחים

אזעקת צבע אדום באשדוד

משרד הבריאות בעזה טוען כי מתחילת המלחמה נהרגו 32,333 פלסטינים

משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, טוען כי מתחילת המלחמה נהרגו 32,333 פלסטינים בעזה ו-74,696 נפצעו. עוד טוען המשרד כי ביממה האחרונה נהרגו 107 בני אדם ו-176 נפצעו.

כוחות צה״ל עצרו שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו במהלך הלילה שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. הכוחות ירו ופגעו במחבלים שהשליכו לעברם מטענים.

במסגרת פעילות יזומה של לוחמי סיירת חרוב בכפר ערבונה שבחטיבת מנשה, הכוח ירה לעבר שני מחבלים שהשליכו מטענים לעברם. זוהו פגיעות.

בפעילות נוספת במרחב חטיבת מנשה, הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים בכפר ג׳ילבון ומבוקש בכפר שוויכה.

במהלך פעילות הכוחות בכפר אלחאדר שבמרחב חטיבת עציון, הלוחמים עצרו מבוקש שנחשד בהשלכת בקבוקי תבערה, ובמרחב קלנדיה שבמרחב חטיבת בנימין עצרו הכוחות שני מבוקשים נוספים.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,600 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,600 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל בלבנון

על פי דיווח ארגון הטרור, מדובר במחבל ההרוג ה-247 מתחילת המלחמה.

דובר צה"ל: נמצא אמל"ח רב שהוסתר בין ציוד רפואי וחולים וחוסים בשיפא

כוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 ממשיכים לפעול בבית החולים שיפא. במקום אותר אמל"ח רב מוסתר.

דובר צה"ל: בניגוד לדיווחים, לא בוצע ניסיון חדירה לדרום הארץ

התראה בטחונית בעוטף עזה: חקלאים הונחו לצאת מהשדות לאורך הגבול, יישובים נסגרו

עקב התראה ביטחונית חקלאים הונחו לצאת מהשדות שלאורך הגבול בחטיבה הצפונית. בנוסף, יישובים בשער הנגב נסגרו.

צה״ל תקף במהלך הלילה מבנה צבאי של חיזבאללה בו שהו מחבלים

מטוסי קרב תקפו הלילה מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל ג׳בל, בו שהו מחבלים.

במהלך הלילה זוהו כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל סמוך למנרה, שנפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.

מתפ"ש: אונר"א הפסיקה להשתתף בחלוקת אספקה הומניטרית בצפון הרצועה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הודיע כי אונר"א – סוכנות הסיוע לפליטים פלסטינים – הפסיקה להשתתף בחלוקת אספקה הומניטרית בצפון רצועת עזה.

לפי המתפ"ש, הם עובדים עם סוכנויות אחרות של האו"ם וארגוני סיוע אחרים. בין היתר נכתב כי הוכנסו לצפון רצועת עזה בחודש האחרון יותר מ-350 משאיות עם מזון ואספקה בשיתוף פעולה עם "סוכנויות אחרות ועם המגזר הפרטי".

עוד נמסר, כי ישראל עושה מאמצים כדי לפתוח מעבר נוסף בצפון רצועת עזה, ואפשרה מסדרון ימי והצנחה של 40 משלוחים עם אלפי חבילות מזון.
לפי ההודעה, עברו שישה שבועות מאז שאונר"א הגישה בקשה להשתתף בחלוקת אספקה משיירות. מתפ"ש: "נמשיך לעבוד עם ארגונים שלא מעורבים בטרור".

לוחמי חיל הים פתחו באש לעבר כלי שיט פלסטיניים

כלי השיט ניסו לחצות את גבול רצועת עזה לשטח הימי של מצרים. לא דווח על נפגעים.

כוחות צה"ל פתחו באש לעבר מחבלים באזור בית לאהיה שבצפון רצועת עזה

יותר מ-15 הרוגים בתקיפת צה"ל ברפיח

דיווח בעזה: יותר מ-15 הרוגים בתקיפות צה"ל ברפיח ודיר אל בלאח, פיצוצים גם באזור ביה"ח שיפא

משטרת ירדן פיזרה מפגינים שצעדו לעבר שגרירות ישראל בעמאן

משטרת ירדן פיזרה בגז מדמיע מאות מפגינים שצעדו לעבר שגרירות ישראל בבירה עמאן במחאה על כיתור בית החולים שיפא בעזה.

האזעקה בגליל המערבי: זוהו שני שיגורים לשטחים פתוחים, אין נפגעים

דיווחים פלסטיניים: לפחות 26 הרוגים בתקיפות אוויריות ברפיח

לפי דיווחים פלסטיניים, לפחות 26 בני אדם נהרגו בתקיפות אוויריות שכוונו לחמישה בתים ברפיח שבדרום רצועת עזה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו גם על 10 הרוגים בתקיפת בית בדיר אל-בלח במרכז הרצועה.

אזעקה הופעלה בנטועה בגליל המערבי

צה״ל תקף עמדת תצפית ומבנה צבאי של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בליידא שבדרום לבנון. במרחב מיס אל ג׳בל, מטוסי קרב תקפו עמדת תצפית של הארגון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!