דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שכר המורים

משכורות המורים / הושג הסכם ביניים בין המורים לאוצר: חלק מהקיזוזים בשכר יוקפאו

הניכויים בשכר המורים יוקפאו זמנית | דמי הנסיעות שקוזזו משכר המורים שלא בצדק יושבו | כך סוכם במו"מ המחודש בין הסת' המורים לאוצר | המו"מ נפתח מחדש רק בעקבות שביתת האזהרה לפני כשבועיים | הדיונים ימשכו

תלמידים בדרך לבית הספר, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90)
תלמידים בדרך לבית הספר, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90)
דוד טברסקי

שבוע לאחר שהחל המשא ומתן המחודש בין הסתדרות המורים למשרד האוצר בנושא אי תשלום שכרם המלא של עשרות אלפי מורים מאז תחילת השנה,  אתמול (ראשון) נרשמה פריצת דרך בדיונים כשהצדדים הודיעו כי הגיעו  למספר הסכמות. כזכור, המו"מ נפתח מחדש רק לאחר שביתת האזהרה של המורים לפני כשבועיים.

ע"פ ההסכם הזמני בין הצדדים, סוכם על הקפאה למשך חודש בביצוע ניכויים על טעויות שהתגלו בתלושי השכר מאז 31.8.14, וזאת כדי להמשיך בדיון בין הצדדים עד להגעה להסכמות סופיות.

עוד מסרה הסתדרות המורים שעובדי הוראה שהחלו עבודתם לפני תאריך 1.1.2016, והיו זכאים לקצובת נסיעה על בסיס חופשי חודשי, יהיו זכאים לקצובת נסיעה על בסיס חופשי יומי רטרואקטיבית מיום 1.1.2016. ע"פ ההסכם, החזר הוצאות הנסיעה יבוצע לכל המאוחר במשכורת מרץ 2017. מקדמה בשיעור של 60% מגובה הקיזוז תשולם לאותם עובדי הוראה שגובה החזר ההוצאות שלהם נפגע. המקדמות ישולמו כבר במשכורת חודש ינואר 2017. עוד נמסר שמשרד האוצר ידון בפגיעה בשכר שקרתה גם לעובדים שהחלו לעבוד לאחר ה-1.1.2016.

יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים. המו"מ נפתח רק בעקבות שביתת האזהרה עליה הודיעה עם כניסתה לתפקיד (צילום באדיבות הסתדרות המורים)
יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים. המו"מ נפתח רק בעקבות שביתת האזהרה עליה הודיעה עם כניסתה לתפקיד (צילום באדיבות הסתדרות המורים)

הסתדרות המורים  דרשה את ביטולם המוחלט של הניכויים המבוצעים בשכר עובדי ההוראה תחת הסכם "אופק חדש", שקרו כתוצאה מטעויות בהמרת שכר שהתגלו מאז  31 אוגוסט 2014. הדרישה עמדה על כך שהקיזוזים יבוטלו גם לעובדי הוראה שנתנו הסכמתם לקיזוז. עוד ציינה ההסתדרות שהרפורמה בתחבורה הציבורית פגעה באופן משמעותי במשכורות של המורים.

בנוסף לכך, הסתדרות המורים דרשה גמול מיוחד למורים העובדים במספר בתי ספר ונאלצים 'לנדוד' ממקום למקום, ותשלום עבור הפרשי הפנסיה לעובדי הוראה במדינה שפרשו מאופק חדש ואשר הועסקו טרם פרישתם בשני סוגי העסקה.

הסתדרות המורים מסרה שבימים הקרובים ימשיכו הדיונים עם האוצר על יצירת הסכמות נוספות בגין הלנת השכר המתמשכת במשכורות המורים.

במקביל לכך, ארגון "חדר מחנכים.ות" יצא בקריאה למשרד החינוך לשלם את משכורת ינואר 2017 באופן מלא ולהוסיף לה את ההחזרים על אי תשלום השכר, האמורים להיכלל במשכורת ינואר 2017. מהארגון נמסר כי מורות רבות אינן יודעות כמה כסף הן אמורות לקבל בחודש פברואר ולכן פונות לארגון לעזרה.

"כאשר אנחנו טוענים שזו לא טעות אלא מדיניות, אנו מתכוונים בדיוק למצב בו אנו נמצאים היום. איך לדעתכם עובד הוראה אמור לבדוק מה חסר לו בתלוש? הרי ידוע שגונבים לנו כספים, איך נדע מה גנבו אם לא ינחו אותנו מה חשוב לבדוק ומה סכום הכסף שכל רכיב שווה?" נמסר בהודעה של הארגון.

בין הסעיפים שהארגון דורש שמשרד האוצר יפרסם בהנחיותיו לקריאת תלוש השכר לאור החזרי התשלומים: עדכון שכר מינימום, שעות נוספות למחצית, תוספת שכר רטרואקטיבית, מענק חד פעמי, רפורמת המס החדשה, עדכון טופס 101, סיום הסכם עוז לתמורה ותשלום פנסיה חובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!