דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות לנתניהו: "האחריות שלך לעתיד המדינה - להבטיח שוויון בנטל"

במכתב לנתניהו ולכל השרים וחברי הכנסת קרא ארנון בר-דוד לתקן את הצעת חוק הגיוס "ברוח השוויון וערבות ההדדית" | הוא הזהיר שכל מי שיקדם המתווה הנוכחי "ייזכר לדיראון עולם כמי שנתן ידו להעמקת הקיטוב, לחורבן כלכלי ולהחלשה ביטחונית"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכלל השרים וחברי הכנסת, בקריאה לפעול לשינוי הנוסח הנוכחי של חוק הפטור מגיוס המתגבש. זאת, מתוקף אחריותם לעתיד המדינה ובתוך כך להבטיח את השוויון בנטל, בעיקר בעת הנוכחית.

במכתב שכותרתו 'האחריות שלך לעתיד המדינה – להבטיח שוויון בנטל', כתב בר-דוד לנתניהו, לשרים ולח"כים: "בידך ובידי יתר חברי הכנסת והשרים הכוח לאחד או לפרק, הכוח להתעלות לגודל השעה או לבזות את התשתית הערכית שעליה נבנתה מדינת ישראל. בהליכי החקיקה על הפטור מגיוס לחרדים ייקבע העתיד של כולנו".

לדברי בר-דוד, "לכל צידי המפה הפוליטית יש הזדמנות היסטורית לגלות מנהיגות ולהוכיח לעם שאתם רואים אותו, את כולו. לכל אחת ואחד מכם יש אחריות לקדם את תהלי הריפוי של החברה הישראלית מהפצע המדמם של 7 באוקטובר".

עוד אמר בר-דוד ש"הגיוס לצה"ל הוא לא עונש, אלא זכות הכרחית לקיומנו". הוא הדגיש ש"מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית נבנתה על האמונה ועל עוז הרוח של כל אלו שנקראו לדגל והתייצבו לשרת את עם ישראל. דורות של לוחמים ולוחמות עזבו את היקר להם מכל, יצאו לקרב ללא היסוס ולחמו במסירות נפש כדי שלכולנו תעמוד הזכות להיות עם חופשי בארצנו. הדרך היחידה שנוכל לכבד את הקרבתם היא להבטיח שוויון בנטל, בעיקר בעת הנוכחית. אנו בשעת מלחמה ואין לנו פריבילגיה להחלטות מפלגות. להצעות החוק הזו השלכות רבות לא רק על עתיד ילדינו, אלא גם על המורל בקרב וגם על האחדות בעורף".

בר-דוד ציין שהממשלה אמנם נסוגה מהמתווה המקורי והסירה את הסעיף שמדבר על עליית גיל הפטור ל-35, אך לדבריו "מהות הצעת החוק נותרה בעייתית", מכיוון שהמתווה המתגבש "עדיין יאפשר את המשך ההשתמטות משירות, תוך העמקת הפערים יצירת שני עמים יהודים בציון. אלו שילדיהם ימשיכו לשאת בנטל הבטחוני והכלכלי שרק הולך ומכביד כאן, מול אלו שילדיהם יוכלו להסתתר מפניו מתחת למטריה של החוק. כל מי שיבחר לקדם את המתווה המתגבש בימים אלה, ללא עריכת שינויים משמעותיים, ייזכר לדיראון עולם כמי שנתן ידו להעמקת הקיטוב, לחורבן כלכלי ולהחלשה ביטחונית של מדינת ישראל".

"אני קורא לך להשפיע ולפעול מיידית יחד עם שרים וחברי כנסת מכל המפלגות, כדי לתקן את הצעת החוק ברוח השוויון והערבות ההדדית", כתב יו"ר ההסתדרות, "במדינת ישראל שאחרי ה-7 באוקטובר, על כולנו מוטלת החובה המוסרית לבנות חברה צודקת ושוויונית יותר. לנצח ביחד זה אומר להילחם אחד לצד השני".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!