דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בפעם השלישית: שחקן הבוצי'ה נדב לוי השיג את הכרטיס למשחקים הפראלימפיים

לוי, אלוף אירופה לשנת 2023. השתתף בריו 2016 וטוקיו 2020, שם נשא את הדגל יחד עם מורן סמואל בטקס הפתיחה | לוי: "כבוד גדול לייצג שוב את המדינה שלנו, בפרט בתקופה כל כך מאתגרת"

נדב לוי חוגג את זכייתו במדליית הזהב באליפות אירופה בבוצ'יה (צילום: לילך וייס רוזנברג)
נדב לוי חוגג את זכייתו במדליית הזהב באליפות אירופה בבוצ'יה (צילום: לילך וייס רוזנברג)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקן הבוצ'יה נדב לוי קיבל היום (שלישי) את הכרטיס למשחקים הפראלימפיים בפריז.
זו תהיה הפעם השלישית של לוי, חבר אילן ספיבק רמת גן, במשחקים הפראלימפיים. הוא השתתף בריו 2016 וטוקיו 2020, שם נשא את הדגל יחד עם מורן סמואל בטקס הפתיחה. לוי הוא אלוף אירופה לשנת 2023.

הכרטיסים לפריז בענף הבוצ'יה מחולקים על פי הדרוג הזוגי העולמי, ורק שני כרטיסים מחולקים על פי הדרוג ביחידים. לוי המדורג 7 בעולם, מצטרף למשלחת דרך דרוג היחידים לאחר שאוישו הבוקר המקומות 5-6.

הבוצ'יה, שלוי הוא בין מייסדיו בארץ, הוא ענף המיועד לספורטאים עם מוגבלות קשה. הבוצ'יה משוחק ביחידים, זוגות או קבוצה, כשהמטרה היא לקרב מספר רב יותר של כדורים אל כדור המטרה הלבן, אותו ממקם השחקן, על פי שיקול דעתו, בכל נקודה במגרש.

הדרכים להשגת המטרה הן באמצעות חסימת הגישה, דחיקת כדורי היריב או משחק מדויק יותר מן היריב. כדורי הבוצ'יה הם כדורי עור קטנים ורכים יחסית, המאפשרים אחיזה נוחה ושליטה טובה בזריקה.

נדב לוי בשלב הבתים בבוצ'ה (צילום: לילך וייס, הוועד הפראלימפי)
נדב לוי בשלב הבתים בבוצ'ה (צילום: לילך וייס, הוועד הפראלימפי)

לאחר קבלת הכרטיס אמר לוי: "כבוד גדול ומאוד מרגש לקבל את הכרטיס למשחקי פריז 2024 ולייצג שוב את המדינה הקטנה והאהובה שלנו, בפרט בתקופה כל כך מאתגרת. אלה יהיו המשחקים השלישיים בהם אשתתף. בטוקיו היה לי הכבוד לשאת את הדגל, חוויה בלתי נשכחת וכבוד עצום. למשחקי פריז 2024 יש משמעות מיוחדת, מה שחווינו וחווים מאז ה-7 באוקטובר יושב לכל אחד מאיתנו בראש. בכל משחק, בכל תחרות אז על אחת כמה וכמה על הבמה הגדולה מכולן. בתקווה גדולה שנצליח לשמח את העם שלנו. עם ישראל חי".

יו"ר הוועד הפראלימפי, משה מוץ מטלון: "אין ספק שהמשלחת שלנו משתבחת עם הצטרפותו של נדב, הנחשב לאחד ממקימי הבוצ'יה בארץ. אני מעריך מאוד את ההשקעה שלו בענף לאורך שנים ואת התמיכה האדירה לה הוא זוכה ממשפחתו וממקום עבודתו, תמיכה ההמאפשרת לו להתאמן כנדרש ולהשתתף בתחרויות ברחבי העולם".

יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, רו"ח אהוד רצאבי: "אני מכיר את נדב שנים רבות, ומעריך את המסירות שלו לענף. בעשייתו ובהישגיו נדב הוא מודל לחיקוי עבור צעירים רבים עם מוגבלות ובלעדיה. אני מחכה בקוצר רוח לתוצאות שיביא עמו מפריז".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!