דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / החלה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בירושלים; צה״ל חיסל בשיפא בכיר חמאס שנחשב מקורב לסינוואר

רקטה ששיגר חיזבאללה מלבנון התפוצצה בבית בשלומי, לא היו נפגעים | צה״ל פרסם חקירת מחבל שנתפס בעזה ומודה באונס שביצע ב-7 באוקטובר | ראש הממשלה הבטיח לבני משפחות החיילים החטופים: ״לא אשאיר אף אחד מאחור״

  • ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
    ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
  • חילופי אש בגבול לבנון בין צה״ל לכוחות חיזבאללה (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
    חילופי אש בגבול לבנון בין צה״ל לכוחות חיזבאללה (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
  • אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס ומפקד חטיבת הבקעה בזירת פיגוע בכביש 90 (צילום: דובר צה"ל)
    אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס ומפקד חטיבת הבקעה בזירת פיגוע בכביש 90 (צילום: דובר צה"ל)
  • אוטובוס תלמידים של המועצה האזורית בקעת הירדן עליו בוצע ירי בכביש 90 (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 28א' לחוק זכויות יוצרים)
    אוטובוס תלמידים של המועצה האזורית בקעת הירדן עליו בוצע ירי בכביש 90 (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 28א' לחוק זכויות יוצרים)
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-174 למלחמה: שלושה בני אדם נפצעו, אחד מהם נפגע בינוני עד קשה, מירי שבוצע הבוקר (חמישי) לעבר כלי רכב בכביש 90 בבקעת הירדן, סמוך לקיבוץ נערן ולכפר הפלסטיני עוג'ה. צה"ל פתח במרדף אחר המחבל. אוטובוסים ממוגני ירי שהסיעו תלמידים נפגעו מהירי.

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים הדסה בהר הצופים 3 פצועים בהם: גבר כבן 30 במצב בינוני עד קשה עם פצעי ירי בגפיים, גבר בן 21 במצב קל עם פצע ירי בגפיים, ונער כבן 13 במצב קל עם פציעות מרסיסי זכוכית בפנים

אזעקות הופעלו הבוקר בשלומי וביישובים בגליל המערבי, בראש הנקרה, גורן וגורנות הגליל. דיווח ראשוני על פגיעה באזור גורנות הגליל.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

החלה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בלשכת רה״מ בירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו את ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני), בלשכת רה"מ בירושלים.

מפקד צבא ארה״ב: ״תומכים בישראל, אבל לא כל בקשה לאספקת כלי נשק התקבלה״

ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל צ'ארלס בראון, אמר כי ישראל לא קיבלה את כל הנשק שביקשה, בין היתר בגלל שממשל ביידן לא הסכים לספק לפחות חלק מהם. "אנחנו תומכים ביכולות שלהם, אבל הם לא קיבלו את כל מה שביקשו", אמר בראון, "חלק מזה נובע מכך שהם ביקשו דברים שאין לנו את היכולת לספק או שאנחנו לא מוכנים לספק, לא כרגע".

דובר צה״ל: חוסל בשיפא בכיר חמאס ראא׳ד ת׳אבת, המקורב ליחיא סינוואר

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי: ״חמאס מחריב את בית חולים שיפא. המתחם נפגע קשות כתוצאה מפעולת הארגון. פועלים שם 1,250 מחבלים, מתוכם מאות חשודים וכ-500 נתפסו או חוסלו וזוהו בוודאות כמחבלים״.

נדחתה ישיבת קבינט המלחמה שאמורה הייתה לדון בעסקת חטופים

צה״ל החל בתרגיל פתע נרחב המדמה מלחמת כוללת בצפון

האזעקות בגליל המערבי: רקטה נחתה על בית שהיה ריק מאדם בשלומי, אין נפגעים

דיווח: נפילות בשלומי ובגורן במטחים לגליל המערבי

נתניהו לבני משפחות החטופים: ״לא אשאיר אף אחד מאחור, רק לחץ צבאי יחזיר אותם״

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לבני משפחות החיילים שנחטפו לרצועת עזה בפגישתם כי הוא יודע "שכל יום שעובר עליכם הוא גיהינום. הבנים שלכם הם הגיבורים שלנו, גיבורי ישראל. כפי שהחזרנו עד היום 123 מחטופינו, אני מחויב להחזיר את כולם, כולל כולם. לא אשאיר מאחור אף אחד, אני עוסק בזה יומם ולילה באופן אישי. רק המשך הלחץ הצבאי העוצמתי שהפעלנו ונפעיל הוא זה שהחזיר את חטופינו ויחזיר את כולם".

אזעקות בגורן ובאילון בגליל המערבי

אזעקה נוספת בשלומי תוך מספר דקות

אזעקה בשלומי

דיווח בסוריה: ישראל תקפה מטרות המזוהות עם איראן וחיזבאללה סמוך לדמשק

סוכנות הידיעות סבארין, שמזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, דיווחה כי "ישראל תקפה באזור העיר אל-בחדליה באזור הכפרי של דמשק". המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, מסר כי פיצוצים נשמעו באזור "כתוצאה מתקיפה ישראלית של חוות השייכות למיליציות האיראניות ולחיזבאללה".

צה״ל חשף תיעוד של מחבל שנתפס בעזה ומודה באונס אישה ישראלית ב-7 באוקטובר

צה"ל חשף תיעוד מחקירת מחבל שחדר לישראל ב-7 באוקטובר והודה באונס אישה ישראלית בקיבוץ וברצח אזרחים. המחבל בן ה-28, ששמו המלא מנאר מחמוד מוחמד קאסם, היה פעיל בכוח הימי של הג'יהאד האיסלאמי. הוא נתפס בתחילת חודש מרץ על-ידי כוח של יחידה 504, שפעל תחת אוגדה 98 בחאן יונס.

צרפת: 30 מיליון יורו יוקצו השנה למימון אונר״א, למרות הביקורת הבינלאומית

צרפת תקצה כ-30 מיליון יורו לאונר"א במהלך שנת 2024. כך אישר משרד החוץ הצרפתי.
בפריז אמרו כי "נעביר את תרומתנו תוך הבטחת התקיימות התנאים לאונר"א, כדי שתוכל למלא את משימותיה ברוח נטולת הסתה לשנאה ואלימות".

שיגור מעזה נפל בשטח פתוח במועצה אזוריתת אשכול, ללא אזעקה

אזעקות בשלומי וביישובים בגליל המערבי

אזעקות הופעלו בשלומי, ובאזור תעשייה אכזיב מילואות, לימן, ראש הנקרה ובצת.

יירוט מעל צפת ללא התראה

שני יירוטים תועדו ללא התרעה בצפת, פיצוצים נשמעו באזור.

עיריית צפת: "הפיצוץ שנשמע לפני מספר דקות ברחבי העיר מקורו בהפעלת מערכות ההגנה מבסיסים בגזרה. אנו עומדים בקשר רציף עם פיקוד העורף. נדגיש כי ממשיכים בשגרה ואין נכון לרגע זה שינוי בהנחיות".

 

צה"ל: נמשכות הסריקות אחרי המחבל מהפיגוע בבקעה, אלוף פיקוד המרכז הגיע לזירה

מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, הגיע לזירת הפיגוע בבקעת הירדן וקיים הערכת מצב ראשונית יחד עם מפקד החטיבה. כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות במרחב אחר המחבל.

הרצוג לחברי קונגרס דמוקרטים, על רקע המתיחות בין ישראל לארה"ב: "הברית חזקה כתמיד, ואין לה תחליף"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם משלחת חברי וחברות קונגרס אמריקאיים מהמפלגה הדמוקרטית. הרצוג אמר לחברי הקונגרס: "אני רוצה להביע את תודתי על שהגעתם לישראל בעת הזו וברגעים קשים אלו. זה משמעותי עבור העם הישראלי ואני אסיר תודה על כך. לארצות הברית אין ידידה גדולה יותר מישראל, ולישראל אין ידידה גדולה יותר מאשר ארצות הברית. הקשר הבלתי שביר הזה, הברית הזו חזקה כתמיד ואין לה תחליף."

צה"ל על האירוע בבקעה: נוסע סירב להיבדק ופרץ מחסום, ונעצר לאחר מרדף

צה"ל פרסם את פרטי אירוע פריצת המחסום בבקעה: "חשוד הגיע ברכב למעבר הבקעה הסמוך לכפר תייסיר. לאחר שסירב להיבדק על ידי הלוחמים שהיו במקום, פרץ החשוד את המחסום. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחריו ועצרו אותו. אין נפגעים לכוחותינו והחשוד הועבר להמשך טיפול כוחות הביטחון."

ל'דבר' נודע שהנוסע ברכב נעצר בחסם 'צהוב', סמוך ליישוב מחולה, ואיבד את הכרתו.

הורי חיילים חטופים לקראת מפגש עם רה"מ: "הבנים שלנו חייבים לחזור הביתה עם כל החטופים"

הורי חיילים חטופים התאספו בשערי בסיס הקליטה והמיון של צה"ל בתל השומר, לקראת פגישתה ראשונה שיערכו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, 174 יום לאחר שנחטפו. ההורים קראו לממשלה לפעול לשחרור בניהם ובנותיהם.

ענת אנגרסט, אימו של החטוף מתן אנגרסט ואורנה נאוטרה, אימו של החטוף עומר נאוטרה, הקריאו נאום בשם כל בני משפחות החיילים החטופים: "ראש הממשלה נאות להיפגש איתנו, הורי החיילים, היום אחרי חצי שנה של פניות רשמיות ובתקשורת בכל הערוצים. הבנים שלנו הופקרו בדרך בה הוצבו על הגנת המדינה, רובם שילמו בחייהם ומוחזקים כגופות נרקבות בידי האויב. בידנו עדויות מהשבים שחיילים ששרדו מוחזקים פצועים, בתנאים לא אנושיים, עוברים עינויים ויסורים יום יומיים בתת הקרקע, בכלובים קטנים, ללא אור יום, מורעבים, סירחון ומחלות מתנאי תברואה מסוכנים.

"לבקשת המדינה וגורמי הביטחון עד היום שתקנו, הפחידו אותנו, היום אנחנו מבינים שמנין ימי השתיקה עולה וביחס הפוך מספר הבנים שיחזרו בחיים יורד. ראש הממשלה, אנחנו דורשים היום בפגישה לשים על השולחן בצורה גלויה, מהו מחיר הפקרת הבנים שלנו? עם איזה מצב בלתי הפיך מדינת ישראל לא תדע להתמודד?

"חשוב עוד שעם ישראל ידע – שבניגוד למשפחות השכולות והחיילים הלוחמים, אף שר לא יצר איתנו קשר ולא נפגש איתנו מיוזמתו. אנחנו יוזמים ומתרוצצים עם לב מדמם במשרדי הממשלה ומגלים שהשקט מצידנו היה כל כך נוח, שמרבית השרים הופתעו לגלות שיש בכלל חיילים בין החטופים."

"לגבי מתווה העסקה, קיבלנו בהכנעה אחרי 50 יום פעימה הומניטרית חיונית, כי הבטחתם שמיד אחרי זה בלחץ צבאי ימשיכו הפעימות הבאות. עכשיו אחרי חצי שנה אין באמת מלחמה עצימה וגם אין עסקה ואם יש שיחות אז מדברים שוב על פעימה חלקית. ראש הממשלה, תנסה לדמיין את הבנים הצעירים שלך מוחזקים חצי שנה בידי השטן…אחרי חצי שנה כולם, כולל הגברים הצעירים כולם הומניטריים. לכל מי שחושב שאין מקום לדון עכשיו גם בחיילים – אנחנו מודיעים: אין זמן אחר! הבנים שלנו חייבים לחזור עם כל החטופים החיים והחללים הביתה. אין להם זמן לפעימות או לעסקות חלקיות. די למשיכת הזמן".

משרד הבריאות של חמאס בעזה: 62 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה, 32,552 נהרגו מתחילת המלחמה

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה, שמנוהל על ידי חמאס, הודיע על 62 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה. לפי משרד הבריאות של חמאס, 32,552 בני אדם נהרגו וכ-75 אלף נפצעו ברצועה מאז תחילת המלחמה. הנתונים אינם מבחינים בין לוחמי ארגוני הטרור לבין אזרחים.

רכב פרץ מחסום בבקעת הירדן ונוהל אחריו מרדף, המועצה האזורית: לא מדובר בפיגוע

המועצה האזורית בקעת הירדן הודיעה שנשלל חשד לפיגוע סביב רכב שפרץ מחסום בבקעה. לפי המועצה, רכב פרץ את חסם תייסיר ונוהל אחריו מרדף עד לחסם צהוב. עוד דווח שככל הנראה אדם מעולף במקום.

דיווח: פצוע מדריסה במחסום בבקעת הירדן, נבדק חשד לפיגוע

לפי הדיווח, אדם נפצע מרכב במחסום בזק בבקעה.

פיקוד העורף על חדירת כלי טיס בגליל העליון: "האירוע הסתיים"

התראה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

התראה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישובים דישון, יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון ורמות נפתלי.

אזעקות בשלומי וביישובים בגליל המערבי

אזעקות הופעלו בשלומי, חניתה ובצת.

צה"ל ושב"כ חיסלו מחבלים בשכונת אל אמל בחאן יונס, נמשכת הלחימה בבית החולים שיפא

כוחות צה״ל ושב״כ ממשיכים בלחימה ממוקדת במרחב בית החולים שיפא בעיר עזה – כך עדכן הבוקר (חמישי) דובר צה"ל. עוד דווח שחוסלו מחבלים בשכונת אל אמל בחאן יונס.

לפי הדיווח, צוותי הקרב של חטיבה 401, חטיבת הנח"ל וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 נלחמים במרחב בית החולים שיפא, תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. מתחילת הפעילות במרחב שיפא ועד כה חוסלו במרחב בית החולים כ-200 מחבלים.

ביממה האחרונה מחבלים יצאו ממרחב המיון בבית החולים שיפא ופתחו בירי לעבר הכוחות שפעלו במרחב בית החולים, זאת בנוסף לירי שבוצע לעבר כוחות צה״ל ממתחם המיון בימים האחרונים. במהלך הפעילות הכוחות פינו חוסים, חולים וצוותים רפואיים למתחמים רפואיים חלופיים שצה״ל צייד והקים על מנת לאפשר המשך טיפול רפואי ראוי.

כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול בחאן יונס במרחב אל אמל ואל קרארה, עד כה חיסלו הכוחות במבצע במרחב אל אמל עשרות מחבלים. לוחמי צוות הקרב של חטיבת הקומנדו השמידו תשתית טרור בה אותרו אמצעי לחימה. כוחות צוות הקרב החטיבתי 7 איתרו מטענים ופצצות מרגמה.

עוד דווח שצוות הקרב של חטיבת גבעתי זיהו שני מחבלים בסמוך לכוחות, המחבלים חוסלו באמצעות כלי טיס וירי פגזים. בנוסף, במהלך סריקות במרחב איתרו הלוחמים מטענים רבים.

צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת התקיפות, זוהתה חוליית מחבלים בסמוך לכוחות, בסגירת מעגל מהירה כלי טיס תקף וחיסל מספר מחבלים.

במקביל, מטוסי קרב של חיל האוויר ממשיכים לפעול בשמי רצועת עזה ותקפו ביממה האחרונה עשרות מטרות כחלק מכך, ביצעו הכוחות מטס תקיפה ממוקד, בו השמידו פירי מנהרות ועמדות שיגור תת-קרקע.

עקב ניסוי של רפאל: רעש ועשן ייתכנו הבוקר בקריות

רפאל תקיים הבוקר ניסוי מתוכנן ומבוקר בשטח מכון דוד בקריות, שבמהלכו ייתכנו רעש ועשן באזור. ברפאל ציינו שגורמי ההצלה והביטחון מעודכנים, ויעדכנו בכל אירוע אמת.

הדסה: הפצוע בן ה-30 מהפיגוע בבקעה פונה ליחידת הטראומה, מצבו בינוני בהכרה מלאה

המרכז הרפואי הדסה הודיע שפצוע כבן 30 מהפיגוע בבקעה פונה אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים. מצבו מוגדר בינוני, בהכרה מלאה

מוסדות החינוך בבקעת הירדן לא יפעלו הבוקר, תושבי המועצה הונחו לא לנסוע בכבישים

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני, אמר שתושבי המועצה קיבלו הנחיות לא לנסוע בכבישים, ומוסדות החינוך במועצה לא יפעלו הבוקר בעקבות פיגוע הירי בכביש 90.

"עצרנו את כל ההסעות בישובים. כינסנו את התלמידים שהיו באוטובוס בדרכם לבחינת בגרות, הם בסדר, מדברים איתם". אלחייני הוסיף: "הפיגוע היה על כביש 90 בתוך שטח a. זה פיגוע חמור, התושבים קיבלו הנחיות לא לנסוע, מוסדות החינוך לא יעבדו".

דיווח: רקטה נפלה במושב גורנות הגליל שבגליל המערבי

אזעקות נוספות בגליל המערבי: גורן, גורנות הגליל

מד"א: הפצועים מבקעת הירדן - בן 30 במצב בינוני עד קשה, בן 21 ובן 13 במצב קל

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים הדסה בהר הצופים 3 פצועים בהם: גבר כבן 30 במצב בינוני עד קשה עם פצעי ירי בגפיים, גבר בן 21 במצב קל עם פצע ירי בגפיים, ונער כבן 13 במצב קל עם פציעות מרסיסי זכוכית בפנים

אזעקה בגליל המערבי: ראש הנקרה

הירי בבקעת הירדן: מחבל ירה לעבר כלי רכב, בהם אוטובוס תלמידים; צה"ל פתח במרדף

צה"ל הודיע שהירי בבקעת הירדן היה פיגוע. לפי הדיווח, מחבל ירה לעבר מספר כלי רכב בסמוך לעוג׳ה, כוחות הוקפצו למקום, חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבל. אחד מכלי הרכב שנורו היה אוטובוס של המועצה האזורית בקעת הירדן שהוביל תלמידים למוסדות החינוך.

הירי בבקעת הירדן: 3 פצועים, בהם אחד באורח קשה

מנכ"ל מד"א, אלי בין, הודיע על שלושה פצועים מהירי לעבר כביש 90 סמוך לעוג'ה בבקעת הירדן. אחד מהפצועים נפגע באורח קשה והשניים האחרים באורח קל.

דיווח ראשוני: ירי על כביש 90 סמוך לעוג'ה בבקעת הירדן

צה"ל הודיע שהתקבל דיווח ראשוני על ירי לעבר כביש 90 סמוך לעוג׳ה בבקעת הירדן.

אזעקות בגליל המערבי: גורן, גורנות הגליל

צבא ארה"ב: השמדנו ארבעה כטב"מים של החות'ים "שאיימו על ספינה אמריקאית"

פיקוד המרכז של ארה"ב הודיע שכוחותיו השמידו ארבעה כטב"מים של החות'ים שאיימו על ספינת מלחמה אמריקאית בים האדום. לפי צבא ארה"ב, לא היו נפגעים בתקיפה.

חיזבאללה מודיע על הרוג נוסף בשורותיו

זהו ההרוג ה-258 של חיזבאללה מתחילת המלחמה

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!