דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

משרד הביטחון ורשות המסים: עצמאים ששירתו במילואים יהיו זכאים למענקים לחצי שנה נוספת

את הבקשות ניתן יהיה להגיש עבור כל חודשיים של מילואים, החל מתחילת חודש ינואר | חישוב מותאם יבוצע עבור עוסקים מורשים, פטורים ועסקים חדשים | המענקים ישולמו תוך 14 יום ממועד אישור הבקשה

חיילי מילואים מתאמנים בתרגיל צבאי ברמת הגולן (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
חיילי מילואים מתאמנים בתרגיל צבאי ברמת הגולן (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המענקים בשל נזק עקיף לעצמאיים ששירתו במילואים בצו 8 יוארכו בחצי שנה נוספת בהתאם להחלטת הממשלה, כך הודיעו הבוקר (חמישי) משרד הביטחון, רשות המיסים וצה״ל, לאחר שנפתחה מערכת מקוונת לטיפול בבקשות למענקים של עצמאיים, שעסקיהם נפגעו כתוצאה משירות בצו 8.

למענקים יהיו זכאים עצמאיים ששירתו למעלה מ-30 יום בצו 8 והעסק שבבעלותם חווה ירידה בהכנסות בעקבות שירות המילואים. המענקים יינתנו בגין שירות מילואים פעיל, שחל בתקופה המתחילה בינואר 2024 ועד חצי שנה מתום מועד סיום הצו הראשון של משרת המילואים. בקשות למענקים יוגשו אחת לחודשיים, החל מהחודשים ינואר-פברואר 2024 ואילך.

עוסקים פטורים יהיו זכאים לפיצוי בסכום קבוע עבור כל תקופה בת חודשיים, בהתאם לגובה המחזור השנתי ולשיעור ירידת המחזורים, שעליו הצהיר העוסק הפטור. עוסקים מורשים יהיו זכאים לפיצויים בגין מלוא סכום הירידה במחזור העסקאות בין התקופה בת החודשיים לתקופה המקבילה ב-2023, כשהוא מוכפל במקדם הוצאה נחסכת. עבור עסקים חדשים שהוקמו לאחר ה-1 בינואר 2023 ועד ה-30 בספטמבר 2023, יבוצע חישוב מותאם.

הבקשות יוגשו באופן מקוון באתר האינטרנט של רשות המסים או באמצעות הקישור שיפורסם ב אתר המילואים של צה״ל. באתרים אלו ירוכז גם המידע בדבר הזכאות, וקרן הסיוע למשרתי המילואים תפעיל גם מרכז מידע ושירות טלפוני במוקד המילואים במספר 1111 (שלוחה 4) בו ניתן יהיה לקבל מענה לשאלות בדבר הזכאות, אופן הגשת הבקשות ופרטים לגבי בקשה ספציפית. ניתן יהיה להגיש את הבקשות החל מפתיחת המערכת ובקשה עבור תקופת זכאות מסוימת תוגש בתוך 3 חודשים מסיום תקופת הזכאות.

המענקים ישולמו בהקדם ולא יאוחר מתום 14 ימים מיום קביעת הזכאות. תגמולי ביטוח לאומי שניתנו בגין תקופת הזכאות לא ינוכו מסכום המענקים. בבקשות שלגביהן תידרש בחינה מעמיקה של רשות המסים וקרן הסיוע, סכום המענק ייקבע בתוך 3 חודשים ממועד הגשת הבקשה.

משרת מילואים אשר בקשתו סורבה או לא אושרה במלואה, רשאי להגיש השגה (ערעור) לקרן הסיוע של צה"ל באתר המילואים. על ההשגה להיות מנומקת, עם כלל המסמכים והנתונים אשר עשויים לתמוך או לאשר את טענותיו.

בהודעה משותפת של הגופים נמסר כי ההחלטה על שיתוף הפעולה בין משרד הביטחון וצה״ל למשרד האוצר ורשות המיסים ויצירת מסלול מענקים ייעודי למשרתי מילואים עצמאיים, היא צעד נוסף בהוקרת משרתי המילואים והטיפול בהם, בפרט במי שגויסו בצו 8 בתקופת מלחמת 'חרבות ברזל'.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!