דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

נתניהו לבני משפחות החיילים החטופים: ״לא אשאיר אף אחד מאחור״

ההורים התאספו בבסיס הקליטה והמיון של צה"ל בתל השומר ונשאו הצהרה משותפת | ענת אנגרסט, שבנה מתן חטוף בידי חמאס: "עד היום שתקנו, הפחידו אותנו, היום אנחנו מבינים שמנין ימי השתיקה עולה וביחס הפוך מספר הבנים שיחזרו בחיים יורד"

משפחות חיילים שנחטפו בהצהרה מול בסיס הקליטה והמיון של צה"ל בתל השומר (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
משפחות חיילים שנחטפו בהצהרה מול בסיס הקליטה והמיון של צה"ל בתל השומר (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הורי חיילים חטופים נפגשים היום (חמישי) לראשונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, 174 יום לאחר שנחטפו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לבני משפחות החיילים שנחטפו לרצועת עזה כי הוא יודע "שכל יום שעובר עליכם הוא גיהינום. הבנים שלכם הם הגיבורים שלנו, גיבורי ישראל. כפי שהחזרנו עד היום 123 מחטופינו, אני מחויב להחזיר את כולם, כולל כולם. לא אשאיר מאחור אף אחד, אני עוסק בזה יומם ולילה באופן אישי. רק המשך הלחץ הצבאי העוצמתי שהפעלנו ונפעיל הוא זה שהחזיר את חטופינו ויחזיר את כולם".
נתניהו ציין בפני המשפחות כי "אנחנו מחזיקים בנכסים אסטרטגיים של חמאס. זהו מפתח נוסף לשחרור בנינו ובנותינו. כבשנו את צפון הרצועה ואת חאן יונס. ביתרנו את הרצועה, ואנחנו נערכים לכניסה לרפיח. כדי להחזיר את כולם, צריך להשתמש בכל הנכסים הללו בצורה מושכלת במשא ומתן שאני מנהל בעצמי מדי יום – כדי להחזיר את כולם ולא רק חלק"

ההורים התאספו הבוקר בשערי בסיס הקליטה והמיון של צה"ל בתל השומר, לקראת פגישה ראשונה שיערכו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו,  ההורים קראו לממשלה לפעול לשחרור בניהם, ולא לבדל אותם משאר החטופים.

ענת אנגרסט, אימו של החטוף מתן אנגרסט ואורנה נאוטרה, אימו של החטוף עומר נאוטרה, הקריאו נאום בשם כל בני משפחות החיילים החטופים: "ראש הממשלה נאות להיפגש איתנו, הורי החיילים, היום אחרי חצי שנה של פניות רשמיות ובתקשורת בכל הערוצים. הבנים שלנו הופקרו בדרך בה הוצבו על הגנת המדינה, רובם שילמו בחייהם ומוחזקים כגופות נרקבות בידי האויב. בידנו עדויות מהשבים שחיילים ששרדו מוחזקים פצועים, בתנאים לא אנושיים, עוברים עינויים ויסורים יום יומיים בתת הקרקע, בכלובים קטנים, ללא אור יום, מורעבים, סירחון ומחלות מתנאי תברואה מסוכנים.

"לבקשת המדינה וגורמי הביטחון עד היום שתקנו, הפחידו אותנו, היום אנחנו מבינים שמנין ימי השתיקה עולה וביחס הפוך מספר הבנים שיחזרו בחיים יורד. ראש הממשלה, אנחנו דורשים היום בפגישה לשים על השולחן בצורה גלויה, מהו מחיר הפקרת הבנים שלנו? עם איזה מצב בלתי הפיך מדינת ישראל לא תדע להתמודד?

משפחות חיילים שנחטפו בהצהרה מול בסיס הקליטה והמיון של צה"ל בתל השומר (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
משפחות חיילים שנחטפו בהצהרה מול בסיס הקליטה והמיון של צה"ל בתל השומר (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)

"חשוב עוד שעם ישראל ידע – שבניגוד למשפחות השכולות והחיילים הלוחמים, אף שר לא יצר איתנו קשר ולא נפגש איתנו מיוזמתו. אנחנו יוזמים ומתרוצצים עם לב מדמם במשרדי הממשלה ומגלים שהשקט מצידנו היה כל כך נוח, שמרבית השרים הופתעו לגלות שיש בכלל חיילים בין החטופים."

"לגבי מתווה העסקה, קיבלנו בהכנעה אחרי 50 יום פעימה הומניטרית חיונית, כי הבטחתם שמיד אחרי זה בלחץ צבאי ימשיכו הפעימות הבאות. עכשיו אחרי חצי שנה אין באמת מלחמה עצימה וגם אין עסקה ואם יש שיחות אז מדברים שוב על פעימה חלקית. ראש הממשלה, תנסה לדמיין את הבנים הצעירים שלך מוחזקים חצי שנה בידי השטן…אחרי חצי שנה כולם, כולל הגברים הצעירים כולם הומניטריים. לכל מי שחושב שאין מקום לדון עכשיו גם בחיילים – אנחנו מודיעים: אין זמן אחר! הבנים שלנו חייבים לחזור עם כל החטופים החיים והחללים הביתה. אין להם זמן לפעימות או לעסקות חלקיות. די למשיכת הזמן".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!