דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

תלמידים שקרוביהם נרצחו או נחטפו לא מקבלים מענה: "רוצה שיבינו אותנו בלי שנצטרך להסביר"

רק תלמידים מהמעגל הראשון זכאים למענה חינוכי ולהקלות בבחינות, ותלמידים מהמעגלים השני והשלישי נותרים בלי סיוע | בת דודתו של החטוף יגב בוכשטב: "דיברתי עם המחנכת, עם היועצת ועם המנהלת שראו את הקושי ואמרו שיבדקו, ולא קרה עם זה דבר"

הפגנה לשחרור החטופים (צילום ארכיון: דוד טברסקי)
הפגנה לשחרור החטופים (צילום ארכיון: דוד טברסקי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

33 תלמידים שחזרו מהשבי, 21 תלמידים יתומים משני הוריהם ו-1,047 תלמידים שנמצאים במעגל ראשון, מהם 939 תלמידים שאחד או יותר מבני משפחותיהם נרצחו ו-108 תלמידים שאחד או יותר מבני משפחותיהם נחטפו. לפי נתונים שהוצגו היום (חמישי) בדיון בנושא מענים חינוכיים לילדי משפחות החטופים בוועדת החינוך של הכנסת.

עינב לוק, מנהלת אגף השירות הפסיכולוגי במשרד החינוך, פירטה את המענים שהמשרד נותן לתלמידים אלו: "מינינו גורם חינוכי מלווה לכל אחד מהתלמידים מהמעגל הראשון, שגם מקבלים מענים חינוכיים חברתיים רגשיים ולימודיים מהמוסד החינוכי וכן התאמות בבחינות הבגרות".

הקושי שמציינת לוק הוא ממעגלי פגיעה אחרים. "יש לנו תיעוד של 1,000 ילדים נוספים ממעגלי פגיעה אחרים, ונתנו להם מענים. ההבדל בין המעגל הראשון למעגלים האחרים הוא בהקלות שניתנות בבחינות הבגרות".

יעל גורן, נציגת מנהלת החטופים במשרד ראש הממשלה, הציגה קושי דומה. "המעגל הראשון מטופל. במעגל השני יש קושי. יש לנו בעיות במיפוי ואנו עמלים על זה. מעגלים שני ושלישי זה מידע שצף מהשטח, ממנהלי בתי הספר למשל – ומגיע אלינו".

בדיון הוקרא מכתב בשם מיכל לוי, אחותה של החטופה נעמה לוי: "אני 174 יום ולילה אחות של חטופה, אני לא חושבת שמישהו מבין מה זה. הכיתה שלי קמה היום לשעת אפס במתמטיקה ואני קמתי להילחם על אחותי. אני נלחמת כל הזמן, הייתי בניו יורק, הייתי עשרות פעמים בכנסת, אני נלחמת בכל השיעורים, אפילו בהפסקות אני אחות של חטופה, רק אחר כך אני תלמידת כיתה י'6, וכל יום אני צריכה ללכת לבית הספר כאילו הכול רגיל. אני לא צריך להסביר את חוסר הריכוז שלי ואת היכולת שלי. אני רוצה שמשרד החינוך יבין אותנו בלי שנצטרך להסביר".

הקושי של המעגל השני הורגש בעדותה של דנה, בת דודתו של החטוף יגב בוכשטב. "ביקשתי הקלות והתאמות כמו אלה שזכאים להן במעגל הראשון. דיברתי עם המחנכת, עם היועצת ועם המנהלת שראו את הקושי ואמרו שיבדקו, ולא קרה עם זה דבר. הכי קשה זה חוסר הוודאות. זה לא הגיוני לחיות ככה".

יו"ר הוועדה יוסף טייב: "מבחינתי גם אחיינים, בני דודים ונכדים צריכים להיות מוגדרים מעגל ראשון. לא ייתכן שכבר חצי שנה המעגל השני לא מקבל מענה לצרכים הדרושים שלהם. אני מבקש לקבל ממשרד החינוך תוך שבועיים רשימת תלמידים של מעגלים ראשון, שני ושלישי של 134 משפחות החטופים. נתכנס בפגרה לישיבת מעקב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!