דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

קבוצת הוט הודיעה שתפטר עובדים "כחלק משינוי מבני"

הפיטורים יהיו בחברות הוט והוט מובייל | יו"ר ועד הוט מובייל: "שמעתי על הפיטורים במהלך שירות בעזה, ומאז נפתחה לי עוד חזית"

אסיפת העובדים של הוט מובייל (צילום: איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק)
אסיפת העובדים של הוט מובייל אתמול. "פתאום כשצריך לפטר ולקצץ בשכר נזכרים שאנחנו חלק מהקבוצה ודורשים מאיתנו לשאת בנטל" (צילום: איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת קבוצת הוט פנתה לראשי הוועדים בקבוצה, בחברות 'הוט' ו'הוט מובייל', והודיעה על כוונתה לבצע פיטורי התייעלות כחלק מהשינוי המבני בקבוצה. ההנהלה ביקשה לפתוח את ההסכמים הקיבוציים, ודרשה שהעובדים יוותרו על תוספות השכר ל-2024.

בשבוע שעבר הודיעה הוט על כוונתה לבצע שינוי מבני, במסגרתו תרוכז פעילות החברה תחת שתי חטיבות, לקוחות ותפעול. לדברי ההנהלה, "יבוצעו התאמות במצבת כוח האדם בשכבת המטה של הקבוצה".

יו"ר ועד העובדים בהוט מובייל אלי כהן סיפר אתמול (רביעי) באסיפת עובדים שהוא עודכן על כוונת החברה לפטר עובדים במהלך שירות מילואים ממושך ברצועת עזה. "מאותו הרגע נפתחה עבורי עוד חזית שנלחמתי בה עבורכם לצד חברי הוועד. בכל חופשה מהצבא, גם קצרה, הגעתי לשיחות בנושא". מלבד פיטורי העובדים, דרשה ההנהלה כי עובדי החברה יוותרו על תוספות השכר, על מענק הוותק ועל חלק מתקציבי הרווחה שהוסכמו בהסכם הקיבוצי, בטענה כי נגרמו לחברה נזקים במהלך המלחמה.

"ככל שהתקדמו השיחות הבנו את מקור הבעיה – הבעיה היא לא בהוט מובייל, אלא בקבוצת הוט שהכנסותיה נפגעו", אמר כהן, והוסיף כי לאורך השנים, עובדי הוט מובייל תמיד הופלו לרעה בטענה כי החברה האם רווחית יותר. "פתאום כשצריך לפטר ולקצץ בשכר נזכרים שאנחנו חלק מהקבוצה ודורשים מאיתנו לשאת בנטל.

"הוט מובייל היא כיום הקטר הרווחי שמניע את הקבוצה. אני שואל את המנכ"לית טל גרנות גולדשטיין, מדוע את מבקשת לפגוע בעובדי הוט מובייל ובשכרם? איזו לגיטימציה יש לך לפתוח הסכם קיבוצי שרק נחתם ולפגוע בעובדים שרק נותנים מעצמם כדי שהקטר ייסע מהר יותר?"

לדבריו, אף שלוועד העובדים ברור שחברת הוט מובייל רווחית, הציעו להנהלה שורת הצעות, אולם ההנהלה פוצצה את המשא ומתן בתגובה להתנגדות הוועד לפיטורי עובדים. "הוט מובייל היא חברה רזה. תסתכלו ימינה ושמאלה, אלה יכולים להיות חברים שלכם או אתם שיפוטרו. ומי יעשה את העבודה של העובדים שיפוטרו? אני מנסה להבין את החברה, אבל לא רואה מקום לפיטורי עובדים. המצב מדיר שינה מעיניי, גם במהלך הלחימה וגם כעת, כששוחררתי לאחר 160 יום. איזו חברה עושה מהלך כזה בעת לחימה?

"ועד העובדים וההסתדרות נלחם איתכם כתף אל כתף, ונעשה הכול כדי לדאוג לעובדים – נילחם על כל עובד ועל כל שקל. אנחנו קוראים להנהלה לחזור למשא ומתן ולא לעשות צעדים חד-צדדיים שיסלימו את המצב".

באסיפת עובדים שערך אתמול כפיר אלמסי, יו"ר ועד עובדי הוט המיוצגים בהסתדרות הלאומית, הסביר כי ההסכם הקיבוצי שנחתם בחברה בסוף 2021 מאפשר להנהלה לבצע היקף מוגבל של פיטורי התייעלות. "מי שחותם על הסכמים צריך לדעת לעמוד גם בסיכומים שאינם נוחים לו", אמר והוסיף כי שוק הטלוויזיה נמצא כיום בטלטלה ומתמודד עם אתגרים קשים. לדבריו, ועד העובדים הסדיר את תנאי הפרישה של העובדים שיעזבו את החברה כחלק מההתייעלות. נוסף על כך, אף שהחברה ביקשה לפתוח את ההסכם הקיבוצי, הוועד דורש כי ההסכם הקיבוצי יכובד ותנאי העובדים יישמרו.

לפי ההסכם הקיבוצי שחתמה ההסתדרות הלאומית ב-2021, החברה רשאית לסיים את העסקתם של עד 45 עובדים מהוט טלקום או מהוט שירותים.

מקבוצת הוט נמסר כי החברה מכבדת ותמשיך לכבד את ההסכמים הקיבוציים שהיא חתומה עליה. "אנו נמשיך כמו תמיד לנהל דיאלוג ישיר מול נציגויות העובדים ולא באמצעות התקשורת. כפי שעדכנו, החברה ביצעה שינוי מבני ושילוב פעילויות ומבצעת התאמות במצבת כוח האדם לתמיכה בשינוי. החברה רואה בעובדים שותפים להצלחתה ומשקיעה משאבים ואמצעים רבים בפיתוח המקצועי של העובדים וברווחתם״. החברה טענה שדבריהם של ראשי הוועדים אינם מדויקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!