דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

אליפות אפריקה בכדורגל / טוגו הצנועה לא נכנעה לפילים, וקונגו הפתיעה את מרוקו החזקה

הגנות הן שם המשחק בבית ג' | הגול היחיד שהובקע אמש (ב') נפל באופן מפתיע מרגלי הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו נגד מרוקו | טוגו הראתה אופי מול חוף השנהב, אלופת הטורניר הקודם

מימין - לומליסה מוטמבלה מנבחרת קונגו, מול שחקן נבחרת מרוקו פייקל פאג׳ר. אליפות אפריקה בכדורגל (צילום: סוכנות AP).
מימין - לומליסה מוטמבלה מנבחרת קונגו, מול שחקן נבחרת מרוקו פייקל פאג׳ר. אליפות אפריקה בכדורגל (צילום: סוכנות AP).
אור גואטה

משחקי בית ג' התכנסו אמש (שני) באצטדיון סטאד ד'אוים ואליהם הגיעו אלפים בודדים של אוהדים מארבע נבחרות הבית. המשחק המוקדם הפגיש את האלופה המכהנת מחוף השנהב, שלמרות משחק לא רע, יצאה מאוכזבת עם תיקו מאופס מול טוגו הלוחמנית. במשחק מלא יצרים בין קונגו למרוקו, הייתה זו קונגו שיצאה עם ידה על העליונה כשהבקיעה את השער היחיד במשחק.

חוף השנהב – טוגו 0-0

מנצחת הטורניר מ-2015 הגיעה כפייבוריטית הברורה, אך "העיטים" מטוגו לא הגיעו כדי לשמש תפאורה, ולפרקים גם הפתיעו את יריבתם, כשהוכיחו שיש בהם יותר מרק עמנואל אדבאיור ועוד 10 שחקנים. עם מעברים יפים בין הגנה להתקפה, שחקנים אינטלגנטיים וחולייה קדמית מאיימת שכוללת שחקנים כמו מתיאו דוסאבי בן ה-28 איימו הטוגולזים על השער של גבואוהו לא פחות מתשע פעמים. אבל כמובן שמנגד, "הפילים" מחוף השנהב הגיעו כדי לנצח, והצליחו לייצר מהלכים יפים מרגליהם של סלומון קאלו המוכשר, ווילפריד זאהה ופרנק קסי.

המשחק נפתח בלחץ של חוף השנהב, כשבדקה ה-9 סלומון קאלו עבר שלושה שחקנים בדריבל שהבליט את הבדלי הרמות ושיחרר מסירה נפלאה לזאהה שספק מעד וספק הוכשל ולא הצליח לבעוט, אך לא נשרק פנדל. 15 דקות לאחר מכן, טוגו לחצה באמצעות אדבאיור שהתחיל מתפרצת מאגף ימין והעביר כדור לדוסאבי באמצע המגרש, דוסאבי החליף מסירות עם לאבה, ששלח אותו בכדור מצוין למצב לבד מול השוער, אך לדוסאבי נגמר האוויר והוא פספס את הכדור בסנטימטרים לפני שגבואוהו עצר אותו. פרט להזדמנויות אלה, המחצית הראשונה הייתה די מנומנמת, כאשר ניכר שהשחקנים חדים פחות ומתורגלים פחות מאשר בקבוצות מהן הם באים.

עמנואל אדבאיור, במדי טוטנהאם בעבר. הנבחרת מטוגו הראתה שהיא יותר מ"אדבאיור + 10 שחקנים". (צילום: סוכנות AP).
עמנואל אדבאיור, במדי טוטנהאם בעבר. הנבחרת מטוגו הראתה שהיא יותר מ"אדבאיור + 10 שחקנים". (צילום: סוכנות AP).

המחצית השנייה נפתחה בטעות של גבואוהו, שניסה לבעוט כדור לכיוון מרכז המגרש, אך בעט נמוך והכדור נעצר אצל אדבאיור, שמסר רוחב ללאבה. אך לאבה התבלבל ובעט ברשלנות החוצה. לקראת סוף המשחק הלחץ של האלופה התגבר. הלחץ לא תורגם להזדמנויות ברחבה ולמעשה לא הצליחו להוות אירועים משמעותיים במשחק, עם איבודי כדור על סף הרחבה ובעיטות ליציעים הריקים של קודז'ייה ודיה, וחרף בעיטות ומהלכים יפים של זאהה, שלא הצליחו להתקרב לשער הודות להגנה הצפופה של טוגו. יש לציין לטובה את זאהה, שלמרות שלא הצליח לבעוט הרבה למסגרת, הוביל את רוב מהלכי ההתקפה של "הפילים" ושיחק בנחישות שלא נראתה על המגרש מאף שחקן אחר. בדקה ה-88 הפילים כמעט עלו ליתרון כשהמגן סרג' אורייה התרומם מעל ההגנה הטוגולזית ונגח סנטימטרים ספורים מהקורה של אגאסה.

לסיכום: למרות היתרון של חוף השנהב, המשחק היה מאוזן באופן מפתיע. התיקו המאופס הראשון בטורניר אמנם איכזב, אבל סיפק הצצה ללוחמנות של הנבחרות בבית הזה.

קרב על הכדור בין עמנואל אדביו מנבחרת טוגו לבין וליפרד קאנו מחוף השנהב. אליפות אפריקה בכדורגל (צילום: סוכנות AP).
קרב על הכדור בין עמנואל אדביו מנבחרת טוגו לבין וליפרד קאנו מחוף השנהב. אליפות אפריקה בכדורגל (צילום: סוכנות AP).

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (ג'וניור קבאנגה 55') – מרוקו 0-1

למשחק השני ששוחק בבית ג' הגיעו "הנמרים" מקונגו כפייבוריטיים על הנייר, כשמאחוריהם ההעפלה למקום השלישי בטורניר הקודם. מולם, "אריות האטלס" הגיעו עם שחקנים מהליגות הבכירות מאירופה ואחרי היעדרות מהאליפות הקודמת, מסיבות טכניות.

המחצית הראשונה לא סיפקה לנו הרבה רגעים מסעירים, כאשר הקונגולזים, ששיחקו טוב יותר, הצליחו לבעוט שלוש פעמים לשער אך לא מספיק כדי לרגש את מוניר מוחמדי, שוערה של מרוקו ונומאנסיה הספרדית. המרוקאים החזיקו הרבה יותר בכדור, אך נבלמו כשהגיעו למחצית המגרש של היריבה וניסו לבנות את ההתקפות בעיקר באמצעות מתפרצות דרך אל-אחמדי ודרך גונזאלס. מצידם של "הנמרים", בלטו במחצית הראשונה מובלה ומולומבה, שבנו התקפות יפות, שגם הן, כאמור, לא הסתכמו ביותר מדי איומים על השער.

המחצית השנייה הייתה ללא ספק ערה יותר ובשליטה מרוקאית, אך בדקה ה-55 כדור רוחב של מבמבה שפגע בקורה הגיע היישר לרגלו של קבאנגה, שסידר לקונגולזים 1-0. מרוקו לחצה והצליחה לייצר התקפות רבות דרך האגפים, אך מתוך 16 איומים על השער של מטאמפי, שוערה השני של טי.פי. מאזמבה, רק שניים הלכו למסגרת. בדקה ה-78 נכנס יוסוף אל-ערבי, חלוצה המוכשר של לחוויאה הקטארית, והצליח לתעל מספר התקפות לבעיטות לשער, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. בדקה ה-81 ראינו רגע מכוער כשלומאליסה מומבאמבה, שנכנס רק 16 דקות קודם לכן, ביצע כניסה בצורה פראית עם רגל שלוחה בפייסל פאג'ר וראה את הצהוב השני. מרוקו לא הצליחה לתעל את היתרון המספרי לכדי שער, וירדה מנוצחת במשחק בשל השער היחיד שהובקע במחזור הראשון של בית ג'.

לסיכום: הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו הציגה המון אופי, נבחרת מחוברת והגנה חזקה מאוד, עם קישור שיודע לבלום התקפות יריב ולבנות התקפות חכמות. למרוקו חסר את המחץ ואת היכולת לבנות את המשחק בכיוונים שונים כדי להבקיע הגנות חזקות שעומדות מולה, וכמו שראינו הערב, בבית ג' ההגנה היא שם המשחק.

מצטיין הערב: ווילפריד זאהה (24, חוף השנהב)

למרות שלא הבקיע, קשרה של קריסטל פאלאס ונבחרת חוף השנהב הראה המון מנהיגות וסחב את הנבחרת על הכתפיים. רוב ההתקפות עברו דרכו ולמרות שהוצב בכנף ימין, תיפקד גם כפליימייקר לעת מצוא וידע גם להיכנס לרחבה. אם דוסייה ידע לבנות את המשחק שלו באמצעות זאהה (לצד דייה ודוסאבי המצוינים), הוא יוכל לבנות נבחרת שלא תיפול מהנבחרת  של תקופת יאיא טורה ודידייה דרוגבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!