דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שי קקון וגל צוקרמן ייצגו את ישראל בשייט במשחקים האולימפיים בפריז

קקון תהיה הנציגה בדגם סירת ה ILCA6 וצוקרמן בקייט פויל, כך החליט הוועד המנהל של איגוד השייט | קקון ייצגה את ישראל גם במשחקים האולימפיים בטוקיו, עבור צוקרמן בת ה-20 זאת השתתפות ראשונה במשלחת

גולשת הרוח גל צוקרמן (צילום: SAILING ENERGY)
גולשת הרוח גל צוקרמן (צילום: SAILING ENERGY)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הוועד המנהל של איגוד השייט אישר היום (שני) שתי נציגות נוספות למשחקים האולימפיים בפריז שי קקון תהיה הנציגה בדגם סירת ה ILCA6 וגל צוקרמן בקייט פויל.

שי קקון בת 21 מחדרה, החלה את דרכה בים בגיל 8, בקייטנה בשדות ים. את השייט התחרותי התחילה בסירות לשייט בודד, בתחילה בדגם האופטימיסט ומשם עברה לסירות הלייזר (כיום ILCA). בנוער זכתה במדליית הארד באליפות העולם בשנת 2019 ומדליית זהב באליפות אירופה עד גיל 21. אלופת ישראל בדגם במשך שש שנים ברציפות.

קקון הבטיחה את הקווטה הישראלית בדגם באליפות העולם, שנערכה בתחילת השנה בארגנטינה וכבר בגילה הצעיר היא חברת נבחרת השייט היחידה שלה זה הקמפיין האולימפי השני, לאחר שייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

שי קקון (צילום: Matias Capizzano)
שי קקון (צילום: Matias Capizzano)

גל צוקרמן בת 20 משדות ים, החלה להתחרות בגיל 8 בסירת האופטימיסט. חלום המשחקים האולימפיים פיעם בה כבר בגיל צעיר מאחר ושני הוריה היו שייטים אולימפיים. צוקרמן החליפה מספר דגמים לאורך הקריירה שלה בנוער והייתה אלופת ישראל באופטימיסט, ב- 420 ובקייט פויל 4 פעמים. אלופת עולם לנוער 2021, מקום 4 באליפות אירופה 2022, מקום 6 אליפות עולם 2022 ומקום 7 אליפות אירופה 2024.

בעוד שבדגם ה ILCA6 היה ברור כי קקון היא המתחרה הבכירה ומועמדת וודאית למשחקים, בדגם הקייט התחרות על הכרטיס הייתה צמודה מאוד בין צוקרמן ומיה אשכנזי. לאורך כל השנה שעברה היו שתי הגולשות צמודות, כאשר אשכנזי הובילה על פני צוקרמן במקום אחד באליפות אירופה והעולם. באליפות אירופה האחרונה, שנערכה מוקדם יותר החודש הצליחה צוקרמן להתברג לשיוטי המדליות, מה שהקנה לה ניקוד חשוב והכריע את הבחירה.

גל צוקרמן גולשת בדגם הקייט פויל (צילום: סנדר ואן דר בורך)
גל צוקרמן גולשת בדגם הקייט פויל (צילום: סנדר ואן דר בורך)

בחירת הנציגות נעשתה לאחר בחירה ארוך, שנועד על מנת להביא לפריז את בעלות הסיכוי הטוב ביותר לזכות במדליה אולימפית. לאחר גמר המבחנים האולימפיים התכנסה אתמול הוועדה לבחירת הנציגים האולימפים, קיבלה את המלצתו של שחף אמיר, המאמן הלאומי בקייט פויל, והעבירה את המלצתה לועד המנהל, שכאמור אישר היום את ההמלצה.

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "עם אישור שתי הנציגות החדשות אישרנו כבר את הנציגים שלנו בחמישה דגמים, מתוך השישה שבהם השגנו את הקריטריון לפריז. בסוף החודש מתקיימת תחרות ההזדמנות האחרונה ואני מקווה שנצליח להבטיח קווטה נוספת. אני מאחל לשי וגל שעם ההכנות המתאימות יצליחו להביא הישג מרשים בפריז".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!