דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.6°תל אביב
  • 16.5°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.9°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 15.8°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

הרצוג לעדן גולן לפני הנסיעה לאירווזיון: "סומכים עלייך ומגבים אותך"

נציגת ישראל לאירוויזיון עדן גולן, קיבלה את ברכת נשיא המדינה לפני היציאה לתחרות בשוודיה: "יש כוחות נוראים שמנסים להדיר אותנו מכל מקום, במיוחד בעולמות הרוח והתרבות. עדן תניף את דגל ישראל בגאווה, ככה צריך לעשות בכל מקום בעולם״

עדן גולן עם הנשיא ורעייתו (צילום: חיים צח, לע"מ)
עדן גולן עם הנשיא ורעייתו (צילום: חיים צח, לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נציגת ישראל לאירוויזיון עדן גולן, קיבלה היום (שלישי) את ברכת נשיא המדינה יצחק הרצוג, לפני היציאה לתחרות שתתקיים בעוד כחודש במאלמו שוודיה.

הרצוג: ״היו מי שהטילו ספק למה הנשיא מתערב בהופעה של מדינת ישראל מעל במת האירוויזיון. אני שב וחוזר על עמדתי: בכל זירה שישראל צריכה להיות היא תהיה. היא חייבת להשמיע את קולה בגאון, ובמיוחד כשיש לה קול כל כך יפה. אל לנו להתבייש מלהראות את העוצמות הרוחניות והתרבותיות שלנו; ולכן, מי שיודע, יודע למה ועד כמה הייתי מעורב. אני שמח מאוד שתהיי שם על הבמה ובטוח שתופיעי נהדר כי את זמרת נהדרת, כי יש צוות נהדר וכי אנחנו מאמינים בך״.

הנשיא הוסיף: ״האמנתי מהרגע הראשון, ואני מתעקש על כך שישראל צריכה להיות נוכחת בכל זירה בעולם. יש כוחות נוראים שמנסים להדיר אותנו מכל מקום, במיוחד בעולמות הרוח והתרבות. יש לישראל עוצמות רוחניות ותרבויות אדירות, ויש לנו זמרות וזמרים נפלאים. קולה של עדן יהדהד מקצה העולם ועד קצהו. אני בטוח ביכולות שלה ושמח שהיא תניף את דגל ישראל בגאווה, כי ככה צריך לעשות בכל מקום בעולם״.

עדן שיתפה את הנשיא בהתרגשות ובתחושות לקראת האירוויזיון, ואמרה: ״יש לנו עם באמת אחד ויחיד, אני מרגישה תמיכה עצומה מכולם, וחום שנותן לי את הכוח הזה – לזוז ולהמשיך, וזה מדהים שאנחנו כמו משפחה אחת גדולה, ואנחנו פה בשביל אחד השני. אנחנו פה ונשאר פה תמיד. אני מרגישה כבוד עצום שיש לי את הזכות הזאת, לעמוד שם על הבמה עם הקול שלי, ולהראות לכולם מי אנחנו ואת העם היפה שלנו.״

הנשיא איחל לעדן בהצלחה ואמר: ״כשאת תעלי על הבמה כולנו נהיה איתך, כל העם יהיה איתך, כל העולם היהודי, כל אוהבי ישראל, כולם יהיו איתך״.

הבמאי יואב צפיר, שאחראי על המשלחת הודה לנשיא: ״כולנו יודעים איזה תלאות עברנו עם השיר השנה. זו שנה שעוד לא הייתה, ואני יודע על המעורבות שלך. אני חושב שהמהלך שהובלת היה מאוד נכון, כי זה מדרון חלקלק. ישראל חייבת להשתתף באירוויזיון, ואם היא לא משתתפת באירוויזיון אז לך תדע, אולי גם לא היינו באולימפיאדה, אולי גם לא היינו ביורו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!