דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הכנסת אישרה: עובדים עם מוגבלויות יהוו 5% לפחות מהמועסקים בחברות ממשלתיות

הצעת החוק שיזם משרד המשפטים מאשרת את יעד ההעסקה הקיים בכל חברה השייכת לממשלה ומונה 100 עובדים או יותר, וכן גיבוש תוכניות לקליטת עובדים עתידית | שר העבודה בן צור: ״בכל אדם יש את הפוטנציאל והיכולת להשתלב בחברה״

דיון על אישור סופי של תקציב 2023 במליאת הכנסת (צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת)
דיון במליאת הכנסת (צילום ארכיון: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) את חוק חובת הייצוג ההולם לאנשים עם מוגבלויות בחברות ממשלתיות בקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק קובעת יעד העסקה של 5% אנשים עם מוגבלות בכל חברה ממשלתית בה מועסקים 100 עובדים ומעלה, כפי שכבר מתחייב בחוק כיום במשרדי הממשלה, יחידות הסמך ובתי חולים ממשלתיים. מעבר לכך, התיקון לחוק יחייב את החברות הממשלתיות בגיבוש תכניות לקליטת עובדים עם מוגבלות והקמת מנגנון להעברת מידע לשם בחינת רמת העמידה ביעד.

את הצעת החוק יזמו שר העבודה והממונה על הביטוח לאומי יואב בן צור, סגן ראש הממשלה שר המשפטים יריב לוין והשר במשרד המשפטים דודי אמסלם והיא קודמה על ידי משרד המשפטים.

על פי הצעת החוק, החובה תחול על 31 חברות ממשלתיות בתום שנה מיום פרסומו, כאשר בשנה הראשונה לתחולתו החברות יחויבו בייצוג של 3.5% והחל מהשנה שלאחר מכן היעד יעמוד על 5%, בדומה ליעד שחל על כלל המגזר הציבורי.

שר העבודה והביטוח לאומי יואב בן צור: ״ביום המודעות הבינלאומי לאוטיזם, המוטו שלנו כחברה מוסרית הוא נחרץ – מוגבלות פיזית או נפשית אינה מגבלה, ולכל אדם יש את הפוטנציאל והיכולת להשתלב בחברה. משרדי הממשלה אמורים להוות סמל ודוגמא לחברה בשילובם של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. החקיקה שהעברנו היום תוביל לצמצום הפערים בשוק התעסוקה והיא עוד נדבך בפעולות שלנו למען קידום אנשים עם מוגבלות בעבודה. משרד העבודה פועל ללא לאות לזהות את החסמים בהשתלבות בתעסוקה ולספק מענים מגוונים שיאפשרו פרנסה מכובדת לכל אדם לפי יכולותיו וכישוריו״.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "התיקון לחוק שיחייב חברות ממשלתיות להעסיק אנשים עם מוגבלות, הוא בשורה גדולה. זהו תיקון עוול היסטורי וצעד חשוב שיגביר את שילובו של ציבור גדול זה במעגל התעסוקה, ותפתח בפניהם אפשרויות תעסוקה רבות. אני מודה לשרים דודי אמסלם ויואב בן צור, ולאנשי משרד המשפטים, בראשות המנכ״ל איתמר דוננפלד, שעמלו על קידום הצעת החוק החשובה״.

השר במשרד המשפטים, דוד אמסלם: "מדובר במהלך משמעותי אשר ישפר ויקדם אנשים עם מוגבלות – מעשה שהוא ראוי, נכון ומוסרי. עבורי, זהו ערב חשוב ומרגש, הנושא קרוב לליבי ואני מלווה אותו שנים רבות, עוד בשבתי כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת. כולי תקווה שהתיקון לחוק יביא איתו בשורה טובה לכל אותם אנשים ובני משפחותיהם, אשר יוכלו להשתלב באופן מיטבי בחברות הממשלתיות ובחברות בת ממשלתיות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!