דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

ראש השב"כ על ההפגנה בירושלים: "מגמה מדאיגה שעלולה להוביל למחוזות מסוכנים"

השר בני גנץ הזהיר מנסיון המפגינים לפרוץ את המחסומים סביב בית ראש הממשלה: "אחדות העם היא המפתח לעתידנו. אסור לנו לקבל אלימות משום צד" | השר חילי טרופר: "אין סיבה לחזור לשפה ולהתנהלות שהיו כאן עד 7 באוקטובר"

עימותים בין מפגינים לכוחות משטרה סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים (צילום: אור גואטה)
השר חילי טרופר. יצא נגד התנהלות המפגינים (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש השב"כ רונן בר הזהיר מהידרדרות ל"מחוזות מסוכנים" בעקבות ההפגנה הלילה בירושלים, במהלכה הגיעו מוחים לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה וניסו לפרוץ את מחסומי האבטחה והגדרות במקום. בתום הערכת מצב שהתקיימה אמש (שלישי) אמר ראש השב"כ: "השיח האלים ברשת וחלק מן המראות שראינו הלילה בירושלים, חורגים מכללי המחאה המקובלים, פוגעים ביכולת לשמור על הסדר הציבורי, עלולים להוביל לחיכוך אלים עם גורמי האבטחה, להפריע להם למילוי תפקידם ואף לפגיעה באישים מאובטחים.

"ישנו קו ברור בין מחאה לגיטימית למחאה אלימה ובלתי חוקית. זוהי מגמה מדאיגה שעלולה להוביל למחוזות מסוכנים שאסור להגיע אליהם".

לדברים הצטרף מאוחר יותר גם השר בני גנץ, שאמר: "עוצמתו של צה"ל ורוח הלוחמים הם חלק משמעותי ביכולתנו לנצח את המלחמה – אך אחדות העם היא המפתח לעתידנו. אסור לנו לקבל אלימות משום צד, אסור לקבל התעלמות מהנחיות המשטרה ופריצת מחסומים כפי שראינו אתמול בלילה בירושלים."

השר חילי טרופר (המחנה הממלכתי), מתח הבוקר (רביעי) ביקורת על התנהלות המפגינים: בפוסט שכב בעמוד הפייסבוק שלו ביקר השר טרופר את סגנון המחאה ואמר כי הדבר "עלול לפרק את ישראל". עוד אמר, כי "למחלוקות ולמחאה יש מקום, אבל אין סיבה לחזור לשפה ולהתנהלות שהיו כאן עד 7 באוקטובר".

"מחאה היא לגיטימית, הכאב גם הוא מובן, אבל על החוק וכללי המשחק חייבים לשמור. אנו אחים, עם אחד, באחד מרגעיו הקשים – אסור לנו לחזור ל-6 באוקטובר".

במשטרה פרסמו הבהרה לפיה "בשום שלב אמש לא נשקפה לרה״מ ולמשפחתו ואף אחד לא נכנס בפועל למבנה המגורים ולא הגיע לפתחו. לצד זאת, התנהלות מפרי הסדר שניסו להגיע לכיוון המבנה הייתה חמורה ופרועה, ובלימתם התאפשרה בזכות שוטרים ולוחמי מג״ב שבלמו אותם בגופם לאחר שפרצו וניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה הסמוכים. פרשנויות, ציוצים ופרסומים לגבי מחשבות או כוונות המיוחסות למשטרת ישראל לשימוש ב״ירי חי״ בסיטואציה זו – הם פייק ניוז מוחלט ועל דעת המפרסם בלבד".

עם זאת הדגישו במשטרה ש"חופש הביטוי והמחאה אינו החופש ליידות לפיד בוער לעבר שוטר, לפצוע קצין משטרה שפונה הלילה לבית חולים, להתפרע ולהשתולל, לשכב מתחת לרכב משטרה ולסכל את פעילותה תוך סיכון חיים, להפר את פסיקות בימ״ש ברגל גסה ואת הסדרי האבטחה המחויבים בנוגע לאבטחת אישי ציבור וסמלי שלטון, לתקוף ולהתעמת עם שוטרים, להעיף גדרות ולפרוץ מחסומי משטרה ולגדף אנשי משטרה.

"לצערנו יש עדיין כאלו הממשיכים לראות באירועי אמש שהיו הלכה למעשה הפרות סדר והתפרעות אלימה שבוצעו בניגוד לחוק- 'מחאה לגיטימית', וממשיכים להשתלח בשוטרים שמבצעים תפקידם כחוק אל מול מפרי סדר ופורעי חוק. פיזור ההמון שהתפרע אמש היה מחייב שימוש בכוח ובאמצעים שבסמכות המשטרה לפיזור הפרות סדר- וכך בוצע בפועל. לצד חופש המחאה לכל אדם כחוק, נמשיך לפעול לשמירת הביטחון, החוק והסדר בכל זמן ובכל מקום, במקצועיות וללא משוא פנים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!