דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

בגלל הוצאה לחל"ת: עובדי ארקיע הכריזו על סכסוך עבודה, ויוכלו לנקוט עיצומים לפני פסח

באיגוד התחבורה בהסתדרות מוחים על "החלטה חד-צדדית וחסרת תום לב" של ההנהלה להשאיר כ-100 עובדים בחל"ת, אליו יצאו בהסכמה בתחילת המלחמה | מנכ"ל האיגוד, עו"ד רועי בליטנטל: "החברה בחרה להפר אמון ולזלזל בהתגייסות עובדיה"

מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה, רועי בליטנטל (צילום: דוברות ההסתדרות)
מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה, רועי בליטנטל (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה היום (רביעי) על סכסוך עבודה בחברת ארקיע, עקב החלטת ההנהלה לכפות על חלק מעובדי החברה שהסכימו לצאת לחל"ת להישאר בחל"ת. בהסתדרות מכנים את ההחלטה "חסרת תום לב" ומדגישים שהיא התקבלה בזמן ששוק התעופה מתאושש, ותוך כדי שהחברה מגייסת עובדים חדשים לשורותיה.

משמעות הכרזת סכסוך העבודה היא שאם לא ינוהל מו"מ מתוך רצון להגיע להסכמות בנושאים שבלב סכסוך העבודה, יוכלו יותר מ-400 העובדים לנקוט צעדים ארגוניים בעוד שבועיים, 18 באפריל, לפני חג הפסח.

בהסתדרות אומרים שעם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, נרתמו עובדי ארקיע ונציגות העובדים למצוא פתרונות על מנת לסייע לחברה לצלוח את המשבר, כולל הוצאה של כמאה מעובדי החברה לחל"ת עד סוף מרץ. לדברי ההסתדרות, הנהלת החברה הודיעה באופן חד-צדדי וברגע האחרון שחלק מהעובדים יישארו בחל"ת, חרף ההתאוששות בשוק הטיסות. עוד טוענים בהסתדרות שבמקביל, פועלת החברה לגייס בתקופה זו עובדים חדשים, כאשר עובדים ותיקים לא מוחזרים לעבודה.

בימים האחרונים התריע איגוד עובדי התחבורה מפני הכרזת סכסוך עבודה בפני מנכ"ל החברה, עוז ברלוביץ', אבל לא התקבלה כל התייחסות מצד ההנהלה.

מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה, עו"ד רועי בליטנטל: "על אף השותפות שנרקמה לכאורה בין ההסתדרות ונציגות העובדים להנהלת החברה, נראה שהחברה בחרה להפר את האמון שניתן בה על ידי ההסתדרות ונציגות העובדים ולזלזל בהתגייסות עובדיה המסורים של החברה במהלך מחצית השנה שחלפה. הנהלת החברה פועלת בחוסר תום לב, פוגעת בעובדות ובעובדים המסורים שלה, ועלולה אף לפגוע בעשרות אלפי נוסעים ערב חג הפסח".

מנהלת חטיבת התעופה באיגוד עובדי התחברה, עו"ד קרן קלפר: "מאכזב לגלות כי אף על פי שעובדי ארקיע המסורים מוכיחים שוב ושוב כי הם הראשונים להיכנס מתחת לאלונקה במצבי משבר, גם ההנהלה החדשה בחברה מחליטה לנצל באופן ציני את המצב ולפעול באופן כוחני וחד צדדי תוך כפיית חל"ת על עובדים, כשהשוק בהתאוששות וההנהלה אף מגייסת עובדים חדשים. תמוה כי במקום לגלות הוכרה לעובדים ואחריות למצבה הכלכלי של החברה ערב חג הפסח, ההנהלה בוחרת לנקוט בצעד דורסני שכזה, תוך התעלמות מוחלטת מנציגות העובדים שהתגייסה לטובת החברה מראשית המלחמה".

יו"ר ועד עובדי ארקיע, ניצן בן-ארי: "אני מצר על כך שהנהלת החברה לנקוט בפעולה דורסנית וחד צדדית כלפי ציבור של עובדים מסורים שלא מוחזרים לעבודתם, ובפרט בזמן שהחברה במגמת התאוששות ובתהליכי קליטה וגיוס של עובדים ומנהלים בהסכמים אישיים. העובדים נרתמו לסייע לחברה לאורך חודשים וגילו הבנה כאשר החברה הייתה במצוקה בעקבות המלחמה שפרצה, אבל החברה היום לא במצב שהייתה נתונה בתחילת המלחמה, ועל החברה להעריך את תרומת העובדים ולהחזיר מהחל"ת מיד את העובדים הנותרים. מועצת העובדים תעשה הכל כדי שהעובדים המסורים שלנו יחזרו מיד לעבודה".

תגובת ארקיע תימסר לכשתתקבל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!