דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / CNN: חמאס דחה את ההצעה הישראלית לעסקה; כוננות עליונה הוכרזה בנציגויות ישראליות בעולם

למרות הרגעת פיקוד העורף, קיים חשש מנקמה איראנית כלפי מטרות ישראליות | ראש המוסד וראש ה-CIA ייפגשו בקהיר | הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות על מטחי רקטות שנורו לראשונה זה שבועות לערי הדרום | ביידן לנתניהו: ״על ישראל להגיע להפסקת אש שתביא לשחרור החטופים״ | לאחר השיחה בין ביידן לנתניהו, גלנט וגנץ יקדמו הגברה של הסיוע ההומניטרי

  • ראש המוסד דדי ברנע וראש ה-CIA וויליאם ברנס (צילומים: פלאש90, AP)
    ראש המוסד דדי ברנע וראש ה-CIA וויליאם ברנס (צילומים: פלאש90, AP)
  • רקטות נורות מרצועת עזה לעבר ישראל (צילום: Majdi Fathi/NurPhoto)
    רקטות נורות מרצועת עזה לעבר ישראל (צילום: Majdi Fathi/NurPhoto)
  • ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
    ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
  • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרה בבית הלבן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרה בבית הלבן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
  • כניסה לשגרירות ישראל בחו״ל (צילום אילוסטרציה: Jer123 / Shutterstock.com)
    כניסה לשגרירות ישראל בחו״ל (צילום אילוסטרציה: Jer123 / Shutterstock.com)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-182 למלחמה: הבוקר (שישי) פורסם כי ראש המוסד דדי ברנע ומקבילו, ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ייפגשו בקהיר עם גורמים מצריים וקטאריים, במטרה לקדם הסכם הפסקת אש והחזרת החטופים.

בעקבות החשש מנקמה איראנית, משרד החוץ והשב"כ החליטו על השהיית פעילותן של 28 נציגויות ישראליות ברחבי העולם בסוף השבוע הקרוב. ישראל מפעילה כ-100 נציגויות ברחבי העולם, ובכולן הוכרזה כוננות עליונה.

התרעת צבע אדום הופעלה הלילה בשדרות, איבים ובניר עם שבעוטף. מיד לאחר מכן נשמעו אזעקות בזיקים, כרמיה, אשקלון ובאזור תעשייה הדרומי אשקלון. מדובר בתקרית הירי השביעית ב-26 שעות מרצועת עזה. האזעקה האחרונה שהופעלה באשקלון הייתה ב-27 בפברואר. דקות לאחר הירי, הג'יהאד האיסלאמי פרסם לקיחת אחריות – גם על הירי לנתיבות שבוצע מוקדם יותר הערב.

הקבינט הסמיך את רה"מ, שר הביטחון יואב גלנט והשר גנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. סיוע מוגבר זה, כך נמסר בתום ישיבת הקבינט, "ימנע משבר הומניטרי והוא הכרחי להבטחת המשך הלחימה ולהשגת יעדי המלחמה. לאור זאת, ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז והגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום".

הנשיא ג'ו ביידן פרסם פוסט ברשת X (טוויטר לשעבר) שבו הוא מתועד בזמן שיחתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מהערב. ביידן אמר כי הדגיש בשיחתו עם נתניהו ש"על ישראל ליישם צעדים למניעת פגיעה באזרחים ולהבטחת ביטחון עובדי הסיוע – ולפעול להשגת הפסקת אש במטרה להחזיר את החטופים לביתם". ביידן חזר וציין כי הדגיש ש"תקיפת עובדי סיוע, כמו גם המצב ההומניטרי ברצועת עזה הם בלתי מקובלים".

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

ירי בוצע בלילה לעבר כלי רכב של כוח צה"ל ליד מעבר נהר הירדן, אין נפגעים

ירי בוצע לעבר כלי רכב של כוח צה"ל ליד מעבר נהר הירדן, כך עדכן דובר צה"ל. מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי חשוד חצה את מעבר נהר הירדן ופתח בירי לעבר כלי רכב צבאי שערך סיור שגרתי במרחב. החשוד לא חצה את גדר המערכת במרחב ולא היו נפגעים באירוע. האירוע מתוחקר.

מנהיג חיזבאללה נסראללה: "התגובה על החיסול בדמשק בדרך"

"מותם של שבעת האיראנים בתקיפה הישראלית בדמשק הוא עניין כביר עבורנו", אמר מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, בנאומו לרגל יום ירושלים האיראני. לדבריו, יש להם ערך היסטורי עבור ציר ההתנגדות. נסראללה ציין במיוחד את מפקד כוח קודס האיראני בסוריה ובלבנון, מוחמד ריזא זאהדי, שהעניק שירותים רבים לחיזבאללה ופעל בצללים.

"תהיו בטוחים שהתגובה האיראנית על חיסול הבכירים בדמשק בדרך. מספיק לשמוע את הדברים של הבכירים האיראנים, ובראשם המנהיג העליון ח'מינאי. לא משנה אם אנשים ברשתות החברתיות השתכנעו או לא לגבי התגובה האיראנית, מה שחשוב שהאויב השתכנע וההיערכות שלו מדברת בעד עצמה".

לדבריו, חלק מהמערכה היא התשה של האויב בנוגע לקביעת עיתוי, מקום ואופן התגובה. "העניין סגור. איך, איפה, מתי, מה היקף התגובה – לא ניכנס לזה והעניין בידי בכירי איראן. אף אחד באיראן לא יכול לסבול שקונסוליה איראנית תותקף באופן כזה. אתם מכירים את האיראנים, כשמדובר בפגיעה בריבונות איראן זהו סיפור אחר. נתניהו פעל בטיפשות ויצר הזדמנות לניצחון שלנו, יש בארסנל שלנו כלים ויכולות שעוד לא השתמשנו בהם נגד ישראל".

סוכנות הידיעות הלבנונית: שני הרוגים בתקיפת צה"ל בעיתא א-שעב בדרום לבנון

האזעקות בגליל: זוהו נפילות בשטחים פתוחים, אין נפגעים ולא נגרם נזק

אזעקות הופעלו במנרה, במרגליות ובקריית שמונה

למרות תחקיר צה"ל: ארגון הסיוע WCK דורש תחקיר עצמאי

לאחר פרסום תחקיר צה"ל בנושא הפגיעה בשיירת הסיוע של ארגון "המטבח העולמי המרכזי (WCK) והענשת האחראים לכשל, בארגון דורשים שיתקיים תחקיר עצמאי ואומרים: "צה"ל לא יכול לחקור את עצמו".

רקטה נפלה במושב מנות שבגליל המערבי, נזק נגרם למספר צימרים

במטח הרקטות האחרון ליישובי הגליל המערבי, רקטה נפלה במושב מנות ונזק נגרם למספר צימרים. לא דווח על נפגעים.

אזעקות בגליל העליון

אזעקות בערב אל עראמשה, אילון, חניתה, יערה, גורן, עבדון ואדמית

הסתיים אירוע החשד לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל ללא נפגעים

צבע אדום באצבע הגליל מחשש לחדירת כלי טיס עוין

חשש לחדירת כלי טיס עוין ביישובים בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, תל חי, דפנה, הגושרים, ע'ג'ר, קיבוץ דן, שאר ישוב, שניר

עמותת ער"ן: עלייה של 950% מתחילת המלחמה בפניות לטיפול בחרדה ובמצוקה

עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) חשפה הבוקר נתונים על העלייה במצוקה ובחרדה מאז תחילת המלחמה. בחצי השנה האחרונה קיבלה העמותה 172 אלף פניות, בממוצע של כ-33 אלף פניות בחודש.

בער"ן ציינו כי מרבית העלייה נובעת מפניות של חיילים וחיילות בשירות סדיר ובמילואים, שחווים מצוקה מתחילת המלחמה. מרבית הפונים והפונות לעמותה (41%) הם בין הגילים 18 ל-35. בעמותה מציינים כי נרשמה עלייה של 125% במספר פניות המצוקה בקרב בני נוער וצעירים מתחת לגיל 17 בשבועות הראשונים למלחמה.

צה"ל ושב"כ עצרו הלילה 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון

כוחות צה"ל פעלו הלילה במספר גזרות ברחבי יהודה ושומרון, ובין היתר מיפו בכפר דורא את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בגן יבנה, בו נרצח לידור לוי.

בכפר יטא שבדרום הר חברון עצרו כוחות צה"ל 5 מבוקשים ואיתרו אמצעי לחימה. בטול כרם עצרו הכוחות 3 מבוקשים וחיסלו מחבל שפתח באש נגדם. בשכם, בכפר מאלכ ומכפרי הביתות נעצרו 4 מבוקשים נוספים .

מזכיר המדינה בלינקן: מברכים על הצעדים ההומניטריים, אך רוצים תוצאות

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס לצעדים של ישראל בהגדלת הסיוע ההומניטרי בעזה ואמר כי ארה"ב "מברכת על הצעדים ההומניטריים של ממשלת ישראל, אך הדבר החשוב הוא תוצאות". בלינקן הוסיף: "מצפים לראות קבלת אחריות על תקיפת עובדי הסיוע".

בשעה 16:00 נסראללה צפוי לשאת נאום לרגל יום ירושלים האיראני

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לשאת היום בשעה 16:00 נאום לרגל 'יום אלקודס' – יום ירושלים האיראני.

כוחות צה"ל השמידו מבנים ממולכדים, תפסו אמל"ח וחיסלו מספר מחבלים בחאן יונס

כחלק מפעילות צה"ל בימים האחרונים בחאן יונס שבצפון הרצועה, לוחמי השריון מחטיבה 7 השמידו בירי טנק מבנה ממולכד, איתרו ציוד צבאי ונשקים, והשמידו תשתית טרור תת קרקעית, זאת במקביל לתקיפות חיל האוויר במרחב במסגרתן מטוס קרב תקף וחיסל שני מחבלים שהיו בתוך מבנה צבאי.

לוחמי חטיבת הקומנדו פעלו בחיסול מספר מחבלים, ואיתרו אמצעי לחימה במרחב חאן יונס. לוחמי חטיבת גבעתי ממשיכים להילחם באזור שכונת ׳אל אמל' בחאן יונס, במהלך פשיטה של הלוחמים על מבנים מופללים הם איתרו רימונים ומטענים מאולתרים.

מטוסי קרב השמידן את המתחמים מהם שוגרו אמש הרקטות לדרום ותקפו מעל 30 מטרות ברצועה

מטוסי קרב ולוחמי ארטילריה השמידו הלילה את מתחמי שיגור הרקטות מהם נורו אמש מטחים בידי הג'יהאד האיסלאמי לעבר אשדוד, אשקלון, נתיבות, שדרות ויישובי העוטף. מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונת מרכז האש של פיקוד הדרום תקפו במרחבי השיגור מספר מטרות ביניהן בורות שיגור, נקודות כינוס ופיר מנהרה.

במהלך היממה האחרונה מטוסי חיל האוויר תקפו יותר מ-30 מטרות ברחבי רצועת עזה, בהן מבנים ממולכדים, מבנים צבאיים, פירי מנהרות, מבני שלטון, מחסן אמל"ח ותשתיות צבאיות נוספות.

חילופי אש במחנה הפליטים נור א-שמס בטול כרם, מחבל אחד חוסל

כוחות צה"ל פועלים משעות הלילה במחנה הפליטים נור א-שמס בטול כרם. בחילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים חוסל לפחות מחבל אחד, סעד אבו עליווה.

הקבינט אישר הכנסה של 350 משאיות סיוע ביום והגדלת פעילות המאפיות ברצועה

קבינט המלחמה אישר הכנסת 350 משאיות סיוע מדי יום לרצועת עזה, והארכת שעות הפעילות במעבר כרם שלום. בנוסף, אישר הקבינט הגדלה של מספר המאפיות שיפעלו ברצועה.

כוננות עליונה הוכרזה בנציגויות ישראל בעולם, פעילותן של 28 נציגויות הושהתה

בעקבות החשש מנקמה איראנית בסוף השבוע הקרוב, משרד החוץ והשב"כ החליטו על השהיית פעילותן של 28 נציגויות ישראליות ברחבי העולם. ישראל מפעילה כ-100 נציגויות ברחבי העולם, ובכולן הוכרזה כוננות עליונה.

חייל צה"ל נפצע קל בעקבות ירי נ"ט למטולה הלילה

דיווח: ראש ה-CIA וראש המוסד צפויים להגיע לקהיר בסוף השבוע

ראש ה-CIA ביל ברנס וראש המוסד דדי ברנע צפויים להגיע לשיחות משא ומתן בקהיר במהלך סוף השבוע, כך לפי פרסום של ברק רביד באתר החדשות Axios האמריקני. ההגעה של ברנס ובעקבותיו של ברנע, היא בהמשך ללחץ שהפעיל ביידן אמש (חמישי) על ראש הממשלה נתניהו בנוגע להפסקת אש והחזרת החטופים.

אזעקה בדישון ובמלכיה שבגליל העליון

הקבינט: הסיוע לרצועה יוגבר - ויועבר גם דרך נמל אשדוד ומעבר ארז

הודעת הקבינט המדיני-בטחוני: צה״ל נערך לכל התפתחות מול איראן, הן בהגנת העורף והן בהתקפה. הקבינט הסמיך את רה״מ, שר הביטחון והשר גנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית בעזה. סיוע מוגבר זה ימנע משבר הומניטרי והוא הכרחי להבטחת המשך הלחימה והשגת יעדיה. לאור זאת, ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז והגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום .

דיווח בארה״ב: ביידן רמז לנתניהו כי אספקת הנשק לישראל תותנה במצב ההומניטרי ברצועה

שני גורמי ממשל אמריקנים אמרו לרשת NBC כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן רמז בשיחתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ארה"ב עלולה להתנות הסיוע הצבאי שלה לישראל – בפעולות ובצעדים שזו תבצע בכל הנוגע לחששות האמריקניים בנוגע למצב ההומניטרי ברצועת עזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!