דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

צה"ל מאשר: אלעד קציר נרצח בשבי וגופתו חולצה חזרה לישראל

לפי דובר צה"ל, קציר הוחזק על ידי הג'האד האיסלמי, נרצח בינואר וגופתו נקברה | כרמית פלטי קציר: "ניתן היה להציל אותו לו עסקה הייתה קורית בזמן. המנהיגות שלנו פחדנית ומונעת משיקולים פוליטיים"

אלעד קציר (צילום: באדיבות קיבוץ ניר עוז)
אלעד קציר (צילום: באדיבות קיבוץ ניר עוז)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

צה"ל הודיע כי אלעד קציר (47) מניר עוז, שנחטף לרצועת עזה ב-7 באוקטובר, נרצח בשבי וגופתו חולצה הלילה מחאן יונס במבצע מיוחד. המבצע התקיים בעקבות מידע שנחשף במהלך חקירות של מחבלי ג'יהאד איסלמי שנתפסו בבית חולים שיפא ובחאן יונס. לפי ההערכות בצה"ל, קציר נרצח על ידי שוביו באמצע ינואר.

גופתו של קציר אותרה בדרום חאן יונס, סמוך למחנה הפליטים באמצעות מידע מודיעיני של אמ"ן ושב"כ, וזיהוי של יחידת אגוז. היא נמצאה במחנה הפליטים, קבורה באדמה, וחולצה במבצע שנערך לילה שלם. לאחר הליך זיהוי שבוצע הלילה על ידי גורמי רפואה במכון לרפואה משפטית, נציגי צה״ל ושב"כ הודיעו למשפחתו של קציר ז״ל על חילוץ גופתו.

אלעד קציר, שנחטף מקיבוץ ניר עוז, בסרטון שפרסם הג'יהאד (צילום: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
אלעד קציר, שנחטף מקיבוץ ניר עוז, בסרטון שפרסם הג'יהאד (צילום: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

קציר תועד פעמיים בשבי הג׳יהאד האסלמי. סרטונים שלו פורסמו בדצמבר ובינואר. מאז משפחתו לא ידעה מה עלה בגורלו. אחותו, כרמית פלטי קציר כתבה היום בפייסבוק: "אלעד נחטף מביתו בניר עוז חי ושלם וצולם פעמיים מתוך השבי. ניתן היה להציל אותו לו עסקה הייתה קורית בזמן. המנהיגות שלנו פחדנית ומונעת משיקולים פוליטיים ולכן זה לא קרה".

כרמית פלטי-קציר, אחותו של החטוף אלעד קציר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
כרמית פלטי-קציר, אחותו של החטוף אלעד קציר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

"קיבלנו בשורות קשות. אלעד הובא הלילה לישראל, אחרי שנרצח בשבי. דובר צה"ל יספר לכם על פעולת החילוץ האמיצה, שאכן הייתה כזו. במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה. יהיה לאלעד קבר בניר עוז. אנחנו לא נישאר בחוסר וודאות".

בקיבוץ ניר עוז ספדו לקציר: "אלעד נרצח בשבי בעזה לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים. על פי המידע שהתקבל מצה״ל, אלעד נרצח בשבי בחודש ינואר וגופתו הושבה היום לישראל במהלך מבצע צבאי.

"אלעד היה איש של צחוק, חיבוק ושמחה, שדות ואדמה. אהוב במיוחד על ילדי הקיבוץ, חבריו ותושביו. יהי זכרו ברוך".

אלעד וכרמית קציר (צילום: מתוך פייסבוק)
אלעד וכרמית קציר (צילום: מתוך פייסבוק)

אימו של קציר, חנה, נחטפה גם היא ב-7 באוקטובר על ידי הג'יהאד האיסלמי ושוחררה ב-24 בנובמבר במסגרת מתווה החזרת החטופים, ואביו, אברהם ז״ל, נרצח בקיבוץ.

ממטה משפחות החטופים נמסר: "מדובר בתזכורת כואבת, מיידית וקשה – שלחטופים נגמר הזמן, מזמן. השבת גופתו של אלעד היא תזכורת שלחטופים ומשפחותיהם אין זמן למשאים ומתנים, אין זמן למאבקי כוחות, אין זמן לדיפלומטיה עולמית. אנו קוראים לראש הממשלה ולקבינט המלחמה – מדינת ישראל לא תוכל להשתקם אם נקבור את כל 133 החטופים שהופקרו מאחור. אין לנו אף יום לבזבז"

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: אלעד היה איש אדמה בכל נימי נפשו עם לב רחב שהיה רכז ההשקיה של ענף גידולי השדה המפואר של הקיבוץ. אני משתתף בצערן העמוק של אמו חנה, של אחיותיו כרמית ואביטל ושל קהילת ניר עוז.

"כל יום שהחטופים עדיין בשבי הוא סכנת חיים עבורם ולא נוכל להשתקם כל עוד הם מוחזקים שם אחרי שהופקרו. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת ולעשות כל שבידה כדי להביא לשחרורם של כל החטופים והחטופות הביתה, את החיים ואת הנרצחים. אנו קוראים לעסקה, עכשיו.

"לא יהיה חוסן אזרחי ולא שיקום ותקומה אמיתיים לעוטף עזה ולכל ישראל אם הם לא יחזרו אחרי שהופקרו. גם אם יהיה פה שקט עולמי- לא נוכל לחיות בשקט בלעדיהם. החזרתם היא המשימה העליונה והחשובה מכל״.

דובר צה"ל: "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא השבת כל החטופים הביתה. צה״ל ושב״כ פועלים באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימה זו, ולא נרפה עד להשלמתה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!