דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
22.5°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 20.9°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.9°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי מדיני

נהג דרס חמישה מפגינים בתל אביב: "לחץ על הגז ודהר במהירות מטורפת"

איכילוב: פצועה אחת במצב בינוני בהכרה עם פציעת חזה והשאר במצב קל | הנהג הדורס עוכב לחקירה | דרור סלעי, עד ראייה: "פגע במפגינה והמשיך לדרוס כשהיא מוטלת על הכביש" | המשטרה מודה: "השוטרת שנפצעה בהפגנה לא הותקפה על ידי מפגין"

  • צוות מד"א מפנה פצועים שנדרסו בהפגנה בתל אביב (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
    צוות מד"א מפנה פצועים שנדרסו בהפגנה בתל אביב (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
  • הנהג שדרס מפגינים במהלך הפגנה בתל אביב, נעצר על ידי המשטרה (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
    הנהג שדרס מפגינים במהלך הפגנה בתל אביב, נעצר על ידי המשטרה (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
  • מפגינים מבעירים מדורה בצומת קפלן בתל אביב (צילום: אורן דגן)
    מפגינים מבעירים מדורה בצומת קפלן בתל אביב (צילום: אורן דגן)
  • מפגינים בצומת קפלן, קוראים להקדמת הבחירות ולהשבת החטופים (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מפגינים בצומת קפלן, קוראים להקדמת הבחירות ולהשבת החטופים (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
אורן דגן

חמישה מפגינים נפצעו הערב (מוצ"ש) אחת מהם בינוני וארבעה קל, מפגיעת רכב בדרך נמיר בתל אביב. מבדיקה ראשונית עולה שהיה ויכוח בין המוחים לנהג, שעוכב על ידי המשטרה. אלפים השתתפו בהפגנה שהחלה בצומת עזריאלי וקראה לבחירות ולהחזרת החטופים.

בית החולים איכילוב: "למרכז הרפואי תל אביב הגיעו הערב חמישה פצועים מההפגנה. פצועה אחת במצב בינוני כתוצאה מדריסה, בהכרה עם פציעת חזה. השאר במצב קל".

דרור סלעי, עד ראייה: "הגיע רכב ממזרח לתוך הצומת של שאול המלך ודרך בגין, ורצה להמשיך ישר לשאול המלך. הייתה צעדה גדולה ואנשים חסמו את דרכו. אנשים שעמדו צמוד לטמבון זזו ונתנו לו לעבור, ברגע שפינו הוא יכול היה לנסוע. במקום לנסוע לאט ולהתקדם בין האנשים שעמדו בהמשך, הוא פשוט לחץ על הגז ונסע במהירות מטורפת, לחיצה מלאה על הגז, פגע במפגינה שנפגעה בברכיים, התקפלה על מכסה המנוע ועפה לכביש. כשהיא מוטלת על הכביש הוא המשיך לדהור, פגע במפגינה נוספת עם הצד של האוטו, העיף אותה אל הכביש גם כן, חלף בין המפגינים, פגע במישהו שלישי כנראה, ראיתי אותו בורח לכיוון הזה ואת המשטרה דולקת אחריו ועוצרת אותו".

דוברות המשטרה: "בהמשך לאירוע חשד לדריסה של מפגינים על דרך נמיר בסמוך למחאה שמתקיימת בת"א, בשלב זה ידוע כי נהג רכב פגע תוך כדי נסיעה ב-3 אזרחים והמשיך בנסיעה עד שהשוטרים עצרו אותו. האזרחים שנפגעו מקבלים טיפול רפואי והנהג יועבר לחקירה".

 

גנץ: "כולנו צריכים להשמיע קול ברור שמגנה כל אלימות"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לדריסת המפגינים בתל אביב, וכתב ברשת X (לשעבר טוויטר) כי האירוע "הוא תוצאה ישירה של ההסתה העולה מן הממשלה וממכונת הרעל. לא ירתיעו אותנו ולא יגרמו לנו להפסיק להפגין עד שהחטופים יוחזרו והממשלה הנוראה הזו תיפול".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי האירוע "מחריד וראוי לגינוי. כולנו צריכים להשמיע קול ברור שמגנה כל אלימות". לדברי גנץ, "ההשוואה של המפגינים לאויבינו והאשמתם ברצון לרצוח את ראש הממשלה, הם חוסר אחריות לאומית. ראוי שכל מנהיגי הציבור יתנהגו ברגישות לכל חלקי החברה, בייחוד בימים הקשים האלו.אני מבקש לאחל החלמה מלאה לפצועים, וקורא לכולם – אסור לחזור לימים שלפני 7 באוקטובר".

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב לאירוע דריסת המפגינים בתל אביב, וכתב ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר): "לא דורסים מפגינים. נקודה. לא פוגעים בשוטרים. נקודה. לא משתמשים באלימות! גם אם המציאות שבה מאפשרים הפרות סדר וחסימת כבישים היא בלתי נסבלת, יש לנהוג באיפוק ולהיזהר מאוד!". לדברי קרעי, "ההידרדרות הזו, בהובלת ראשי השמאל, בתוך ומחוץ לקואליציה, אל 6 באוקטובר, לא מסייעת לאף אחד וקורעת אותנו בעיצומה של מלחמה".

השר חילי טרופר (המחנה הממלכתי): "ראוי שכל ישראלי יגנה בפה מלא את הדריסה המזעזעת בהפגנה הערב. אל מול מראה הפצועים השוכבים על הכביש, נשבר הלב". לדברי טרופר, "מי שקורא למפגינים 'נוחבות' ומי ששותק אל מול הסתה לא יוכל לטעון שידיו נקיות. ראוי שראש הממשלה וכלל ההנהגה יגנו בצורה חדה וברורה את ההסתה ואת המעשה הנורא".

מפגינים מבעירים מדורה בצומת קפלן בתל אביב (צילום: אורן דגן)
מפגינים מבעירים מדורה בצומת קפלן בתל אביב (צילום: אורן דגן)

חלק מהמפגינים הגיעו לבית ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב בתל אביב וקראו ליו"ר ההסתדרות להכריז על שביתה למען החזרת החטופים. דוברות ההסתדרות: "מאז 7 באוקטובר, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הביע מחויבות עמוקה למאבק להשבת החטופים וכך הוא ימשיך עד שאחרון החטופים יחזור הביתה. באשר לקביעת מועד לבחירות, בר-דוד הדגיש שיש לקבוע תאריך מוסכם בין כל הצדדים, עד סוף השנה הנוכחית. יו"ר ההסתדרות נחוש להוביל שינוי לחיזוק החברה בישראל, אך לא ישמש כקבלן שביתות עבור אף צד של המפה הפוליטית".

"האסון שקרה במשמרת שלכם יישאר כמצבה לדיראון עולם"

ענת גילור, חברת קיבוץ חולית שבעוטף, ש-15 מחבריו נרצחו ב-7 באוקטובר, נאמה בהפגנה בצומת קפלן. "עברה עוד שעה ועוד שעה – ואף אחד לא בא. לקחו לי את החברים. עברה חצי שנה ולא שמעתי מילה התנצלות אחת", אמרה גילור. "עד היום, כמעט 200 ימים מאז, לא ביקשתם סליחה ולא לקחתם אחריות על המתקפה האכזרית. לא עוד, אין סליחה ואין מחילה. האסון שקרה במשמרת שלכם יישאר כמצבה לדיראון עולם. הביטו במראה – וקחו אחריות. לא אסלח לכם בחיים".

תמי ארד, אשת הנווט השבוי רון ארד, השתתפה בהפגנה בקפלן. "אני חושבת שההפגנות בעד הקדמת הבחירות יקדמו את שובם של החטופים", כתבה ארד בחשבון הפייסבוק שלה. "החזרה מהשבי אינה תלויה בתרופה פורצת דרך, בהתרחשות של נס אלא בהחלטה של בני אדם. ובמקרה הזה החלטה של אדם אחד ושמו אינו סינוואר. ראש ממשלת ישראל הוא זה שנדרש לקחת את ההחלטה. ירצה – יחזרו. לא ירצה – הם יישארו בעזה".

לקראת המחאה, המשטרה נערכה בכוחות גדולים, במטרה לאבטח את המשתתפים במחאה ולשמור על ביטחונם, לצד הכוונת התנועה ושמירה על הסדר הציבורי. לרשות המוחים נסגר רחוב קפלן בחלקו, במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!