דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

תחבורה ציבורית / בעקבות קיצוץ רוחבי: "חסרים 20 תקנים לרשות לתחבורה ציבורית"

כך אמר יו"ר הרשות מאיר חן, בדיון הוועדה לתחבורה ציבורית בכנסת. בעוד ההשקעה בתשתיות תחבורה ציבורית גדלה, קטן תקציב הרשות לשנתיים הקרובות ב-40%. יו"ר הוועדה דב חנין התייחס למצב התחבורה הציבורית ואמר "אם לא נעשה מהפכה נהייה בבעיה גדולה"

תחנת אוטובוס בפתח תקווה (צילום: דבר)
תחנת אוטובוס בפתח תקווה (צילום: דבר)

"כדי לתפעל את המערכת בצורה יסודית דרושים עוד כ-20 תקנים", כך אמר מנהל הרשות לתחבורה ציבורית מאיר חן, בדיון שנערך אתמול (שלישי) בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת. לדבריו, מספר התקנים קוצץ בשנה האחרונה ב-16, וזאת בשל קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה. למרות שהתקציב לפיתוח תחבורה ציבורית גדל בשנים האחרונות וצפוי לגדול עוד בשנתיים הקרובות, תקציבה של הרשות עצמה, העוסקות ברגולציה, בתיאום ובפיתוח התחבורה הציבורית, צפוי לקטון בשנתיים הקרובות.

יו"ר הוועדה ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) הודיע בפתח הישיבה כי בכוונתו לקיים שימוע ציבורי באשר  לגיבוש חזון לתחבורה ציבורית בישראל. בין השאר התייחס חנין להחלטה שקיבלה הממשלה בשנת 2011 בעקבות ועדת טרכטנברג על הקמת רשויות מטרופוליניות לתחבורה ציבורית, החלטה שלא יושמה עד היום. נציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת אהוד בקר, שכתב מסמך בנושא, הוסיף כי עד היום לא הופץ תזכיר חוק להקמת הרשות. עוד הוסיף בקר כי תקציב הרשות, שעמד בשנה החולפת על 39 מיליון שקלים, קוצץ ב-40% ל-23 מיליון שקלים בלבד.

בתגובה לשאלתו של ח"כ חנין, אמר מנהל הרשות לתחבורה ציבורית מאיר חן כי הקיצוצים בתקני כוח האדם לא מאפשרים להתמודד עם כל המטלות, וכי המצב צפוי להחמיר מאחר ובשנה הקרובה צפוי קיצוץ של 6 תקנים נוספים.

נציג האוצר, הראל שליסל, התייחס לקיצוץ בתקנים ואמר כי מדובר בהחלטת ממשלה לקצץ רוחבית 2.5% מהתקנים במשרדים. הוא הוסיף כי למרות זאת משרד התחבורה קיבל תוספת תקנים והוא יכול לבחור כיצד להקצות אותם.

נציג ועד העובדים בחברת קווים, מוראד עטון, אמר כי צריך לדאוג גם לאדם שמפעיל את התחבורה הציבורית, והסביר כי לנהגים אין עתיד בתחבורה הציבורית. לדבריו, לאחר תום 10 שנות מכרז הנהגים למעשה מפוטרים ומאבדים את כל הזכויות הסוציאליות שלהם, ואם הם רוצים להמשיך לעבוד הם מתחילים לצבור את כל הזכויות מאפס.

מנהל הרשות לתחבורה, תנועה וחניה בעיריית תל אביב, אשר בן שושן, אמר כי אנחנו עומדים בפני תקופה מאתגרת, ואם לא יהיה שינוי דרמטי בתחבורה הציבורית עד 2030 אז כולנו ניכנס לכאוס תחבורתי טוטאלי, לא רק בתל אביב. הוא הזכיר כי מי שחתומה, בין היתר, על הדוח להקמת רשויות מטרופוליניות עוד מתקופתה במשרד האוצר היא היום מנכ"לית משרד התחבורה, ואמר כי הוא מניח שהמדיניות לא השתנתה לכן צריך לפעול להקמת הרשויות.

ח"כ חנין סיכם את הישיבה ואמר כי בכוונתו להמשיך לטפל בנושא הקמת הרשויות המטרופוליניות, והוסיף כי ועדת המשנה תמשיך לטפל באתגר הענקי של התחבורה הציבורית. "אם לא נעשה מהפכה נהייה בבעיה גדולה", אמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!