דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יקי חלוצי נבחר לכהונה נוספת בתפקיד יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק

חלוצי, שמכהן בראשות האיגוד מאז הקמתו לפני עשור: "כל הזיעה, הקושי והדמעות – הכול היה שווה את הידיעה שהעובדים מרגישים שווים יותר" | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "האיגוד שלכם הוא אחד החדשים והחדשניים שיש לנו בהסתדרות"

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועידת איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בחרה ביקי חלוצי לכהונה נוספת בראשות האיגוד, שציין עשור לקיומו בוועידתו השנייה בראשון לציון. חלוצי מכהן בראשות האיגוד מאז הקמתו.

הוועידה נפתחה במעמד זיכרון לחללי 7 באוקטובר וכוחות הביטחון ובתקווה לשובם של כלל החטופים במהרה. "הוועידה שלנו הייתה אמורה להתכנס בדצמבר באווירה חגיגית יותר", אמר חלוצי. "דחינו והתאמנו אותה לימים הקשים שאנחנו נמצאים בהם". חלוצי הודה לחברי הוועידה שנתנו בו את אמונם פעם נוספת, וליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שכיבד את הוועידה.

"האיגוד שלנו מסכם כבר עשור של פעילות", אמר חלוצי. "מחקר שערכנו עם פורום ארלוזורוב שניתח יותר ממאה הסכמים קיבוציים שחתמנו באיגוד מלמד שכ-45 אלף עובדים עברו לאורך ההיסטוריה באיגוד, וכי בזכות ההסכמים שנחתמו בו שכרם הממוצע עלה בכ-34 אלף שקלים בשנה". לדבריו, ההסכמים השונים התמקדו בהגברת הביטחון התעסוקתי, בהגדלת ההפרשות הפנסיוניות ובסוגיות חברתיות כמו קליטת עובדי קבלן להעסקה ישירה.

"כל הזיעה, הקושי והדמעות שהיו בדרך, שעות בלי שינה בגלל תחושת האחריות על הכתפיים – הכול היה שווה את הידיעה הפשוטה שהעובדים והעובדות בסוף מרגישים שווים יותר, בטוחים יותר, גאים יותר ומאמינים יותר בעזרה הדדית וסולידריות. זו תמצית המפעל והעבודה שלנו. אשרינו שזכינו". חלוצי הוסיף כי בפני האיגוד אתגרים נוספים, כמו הרחבת מגמת ההתאגדות בענף ההיי-טק, התמודדות עם אתגרי האינפלציה וקידום נציגות עובדים בדירקטוריונים במסגרת ההסכמים הקיבוציים כחלק מהרעיון של דמוקרטיה תעשייתית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד.  "יש לנו איגוד סלולר מהטובים בעולם" (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד.  "יש לנו איגוד סלולר מהטובים בעולם" (צילום: ניצן צבי כהן)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך את חלוצי לרגל בחירתו פעם נוספת: "האיגוד שלכם הוא אחד החדשים והחדשניים שיש לנו בהסתדרות. הצלחת יחד עם ראשי הוועדים שלך, שהם מהטובים שיש לנו בהסתדרות, למצב את האיגוד כאיגוד מקצועי מאוד שמביא המון כבוד והישגים להסתדרות. שיודע לעבוד היטב עם הנהלות, לא ביתר כוחניות אבל גם לא בחולשה. בתחילת הקדנציה שלי פעלנו יחד למנוע גל פיטורים בענף הסלולר, ואני חושב שאנחנו יכולים היום להסתכל בכבוד אחורנית, ולומר שיש לנו איגוד סלולר מהטובים בעולם".

איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק הוקם בעקבות גל ההתארגנויות שהובילה ההסתדרות לפני כעשור, אשר הקיפה בין היתר ענפים חדשים במשק שלא היו מאוגדים בעבר – לרבות כלל חברות הסלולר בישראל. גל ההתאגדויות שאב רוח גבית משמעותית מפסק הדין בעניין התאגדות עובדי פלאפון מ-2012, אשר קבע לראשונה כי מעסיק אינו רשאי להתערב כלל בחופש ההתאגדות של עובדיו".

הוועידה בחרה גם את מזכירות האיגוד. בראש ועדת הבחירות של האיגוד כיהן סגן יו"ר ההסתדרות ויו"ר האגף לדמוקרטיה תעשייתית בהסתדרות תומר רזניק. רזניק הדגיש בדבריו בוועידה את חשיבות הקידום של הדמוקרטיה התעשייתית וייצוג העובדים בדירקטוריונים בענפי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק: "העובדים הם אלה שמייצרים את הערך של החברות, ולכן צריך להיות להם קול גם בתהליכי קבלת ההחלטות". לצידו כיהנו בוועדת הבחירות גם ענת סלע, קרן רגב ודורית אביעד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!