דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ללא תשלום: אזרחים ותיקים יוכלו להתארח בבתי אבות למשך חג הפסח

היוזמה של משרד הרווחה תאפשר השנה גם לאזרחים ותיקים שפונו מבתיהם להתארח בבתי האבות, וכן רק בליל הסדר | האירוח כולל הסעה, ארוחות ולינה | ההרשמה למיזם עד 17.4

שולחן ליל הסדר - יש מקום לכולם (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
שולחן ליל הסדר - יש מקום לכולם (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
הדס יום טוב

משרד הרווחה הודיע היום (ראשון), כי לקראת חג הפסח, אזרחים ותיקים יוכלו להתארח במשך החג בבתי אבות במימון המשרד, במטרה להפיג את הבדידות למעוניינים בכך.

ההצעה מיועדת לאזרחים ותיקים, וכוללת אירוח בבתי אבות בחג הפסח ובימי חול המועד ושביעי של פסח. למעוניינים תתאפשר השהות בבתי האבות לתקופה של עד 9 ימים (8 לילות) במהלך ימי החג וחול המועד, ותכלול הסעה הלוך ושוב. ההסעה, הלינה והארוחות הן ללא השתתפות עצמית ובמימון מלא של משרד הרווחה.

השנה, בעקבות המלחמה, נוספה האפשרות לאירוח לארוחת חג בליל הסדר בלבד והזמנה תקפה גם לאזרחים ותיקים אשר פונו למלונות. המשרד מציין כי בשנים האחרונות התארחו בבתי אבות ברחבי הארץ מאות אזרחים ותיקים, מה שאפשר להם לחגוג את החג יחד ולהרחיב את המעגל החברתי שלהם.

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי, מסר: "היוזמה של משרד הרווחה לארח אזרחים ותיקים בבתי אבות במהלך חג הפסח הפכה למסורת ועוגן חשוב בפעילות המשרד למען אזרחים ותיקים. השנה מקבלת היוזמה משנה חשיבות עקב מלחמת 'חרבות ברזל', שבעקבותיה אזרחים ותיקים רבים נאלצו לעזוב את בתיהם ואיבדו את מסגרת החיים המוכרת להם ואת תחושת הקהילתיות. אירוח בבתי האבות בחג, יחד עם אזרחים ותיקים אחרים, יוכל לסייע להם רבות בהחזרת תחושת הקהילתיות, הביטחון והאחדות".

ינון אהרוני, מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, הוסיף: "התחלנו את פרויקט אירוח בחגים לפני מספר שנים ומאז אנו רואים כי אזרחים ותיקים רבים מגיעים ולוקחים בו חלק. אנו נמצאים בתקופה קשה בה חייהם של רבים השתנו ללא היכר ועלינו כחברה החובה להסתכל לצדדים ולהושיט יד מחבקת ולקרב את אלו המרגישים בודדים. אני קורא לאזרחים ותיקים לפנות למוקד 118 או ישירות למחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריהם ולהירשם. אם ידוע לכם על מישהו שעלול להימצא לבדו בחג, פנו אלינו ואנו נדאג ליצור עמו קשר. החוסן הלאומי שלנו נמצא במבחן ועלינו לגבור עליו ולהוכיח כי לא ניתן לשבור את החברה הישראלית".

ראש מנהל אזרחים ותיקים במשרד, יריב מן, מסר גם הוא: "אירוח אזרחים ותיקים בבתי האבות במהלך החגים כבר הפכה אצלנו למסורת וזה לא במקרה. מדובר בנדבך חשוב מאוד במהלך השייכות שמוביל המינהל במשך כל ימות השנה בתכניות קהילתיות ומועדונים חברתיים. אנחנו שמים תשומת לב מיוחדת למצבם של אזרחים ותיקים בתקופת החגים שזאת תקופה רגישה במיוחד כשברקע מתנהלת מלחמה ואלפי אנשים מבוגרים פונו מבתיהם".

אזרחים ותיקים המעוניינים באירוח יכולים לפנות עד לתאריך ה- 17.4.24 ישירות למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, ליצור קשר דרך מוקד 118 של משרד הרווחה או באמצעות הוואטסאפ למספר 0502270118

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!