דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

נפתחה הגשת הבקשות למענקי חזרה של תושבי העוטף, יומיים אחרי ההודעה לציבור

תושבים שחזרו או שמתכננים לחזור לבתיהם יוכלו להגיש את הבקשה באתר הביטוח הלאומי, והסכום ייקבע בהתאם למועד החזרה | למרות שהביטוח הלאומי הודיע על פתיחת הבקשות ביום א', הטופס עלה לאתר ביום ג' בלבד

חזרה ללימודים בבית הספר היסודי מעוז שקמים בשדרות (צילום: סוניה גרשפט)
חזרה ללימודים בבית הספר היסודי מעוז שקמים בשדרות (צילום: סוניה גרשפט)
דוד טברסקי

המוסד לביטוח לאומי השיק ביום ראשון את הממשק שדרכו יכולים לבקש תושבי העוטף שפונו ב-7 באוקטובר מענק חזרה לבתיהם, אבל לא העלה את טופס ההצהרה שנדרש לקבלת המענק. באתר הביטוח הלאומי נכתב: "יש למלא טופס הצהרה למענק חזרה. בימים אלה אנו עובדים על פיתוח טופס הצהרה. נעדכן כהשטופס יעלה לאתר".

בתגובה לפניית 'דבר' נמסר מהביטוח הלאומי כי הטופס התעדכן באתר, אך בדיקה נוספת הראתה כי הטופס עדיין לא הופיע בו. שעות לאחר מכן הטופס אכן עלה לאתר.

האתר מאפשר לבדוק זכאות לשתי סוגי מענקים: מענק החזרה היומי למי שחזר לביתו במהלך התקופה מ-1 בינואר 2024 עד 29 בפברואר, ומענק חזרה חד פעמי למי שהפסיק את שהייתו במקום לינה במימון המדינה במהלך התקופה מ-1 במרץ עד ל-1 ביוני הקרוב. מערך הזכאות מאפשר לקבל מענק חזרה יומי וגם מענק חזרה חד פעמי למי שימצא זכאי, אך לא ניתן לקבל מענק אכלוס ומענק חזרה עבור אותה תקופה.

נציגי האוצר והביטוח הלאומי התחייבו לפני שבוע בוועדת הכספים, לעשות מאמץ להעביר את המענק החד-פעמי לפני חג הפסח, זאת אם הממשלה תצליח לחוקק את החוק שיאפשר את המנגנון. אם הדבר לא יתאפשר, בביטוח הלאומי הבטיחו שיועברו לתושבים מקדמות על בסיס מידע הקיים אצלם, ולאחר מכן יעבור סך המענק.

נציגי הביטוח הלאומי הוסיפו שהעברת מענקי השיבה לאלו שחזרו עד פברואר ידרשו עבודה רבה יותר, מכיוון שגודל המענק נקבע לפי חישוב פרטני של כל יום חזרה (בניגוד למענק החד-פעמי שמשולם לפי מדרג תאריכים), בגלל המורכבות ביצירת המנגנון, שיכול לקחת עד אחרי החג.

תושבים שחזרו עד 29 בפברואר זכאים ל-200 שקלים למבוגר ו-100 שקלים לילד עבור כל יום שבו שהו בביתם החל מ-1 בינואר. נכון להיום, מנגנון התשלום לחוזרים עד 29 בפברואר יושלם בתחילת מאי, והכספים יועברו רטרואקטיבית עד תאריך החזרה. תושב שיבחר לקחת את המענק לא יוכל לחזור לשהות במלון, אך צפויה לקום ועדת חריגים לנושא.

תושבים שחזרו עד 17 במרץ יקבלו מענק של 15,360 שקלים למבוגר ו-7,680 שקלים לילד. מ-18 במרץ המענק ייחתך בדיוק בחצי, ל-7,680 שקלים למבוגר ו-3,480 שקלים לילד. ב-2 באפריל הוא יירד ל-3,480 שקלים למבוגר ו-1,920 שקלים לילד, ומ-1 במאי עד 1 ביוני ל-1,920 שקלים למבוגר ו-960 שקלים לילד. מועד החזרה ייקבע לפי היום שבו המפונים ביקשו להפסיק לשהות במלון או לקבל מענק אכלוס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!