דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.6°תל אביב
  • 16.5°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.9°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 15.8°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שר העבודה בכנס לקידום תעסוקת ערבים: "יש לנו מדינה אחת עם גורל משותף"

בכנס בנצרת השתתפו מנהיגים ואנשי דת יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים, מנהיג העדה הדרוזית שיח' מואפק טריף, מנכ״ל משרד העבודה ישראל אוזן, רני דודאי מנכ״ל הג׳וינט, גורמי מקצוע מהקהילה הערבית ונציגי משרד העבודה בתוכניות תעסוקה שמפעיל המשרד

שר העבודה יואב בן צור לוחץ את ידו של מנהיג העדה הדרוזית שיח' מואפק טריף (צילום: דוברות משרד העבודה)
שר העבודה יואב בן צור לוחץ את ידו של מנהיג העדה הדרוזית שיח' מואפק טריף (צילום: דוברות משרד העבודה)
יניב שרון

"מדינת ישראל היא מקום ובית המכבד את כלל הדתות, העדות העמים והמגזרים", אמר שר העבודה יואב בן צור בכנס של משרד העבודה בשיתוף הג'וינט לשבירת צום הרמדאן ולקידום תעסוקה בחברה הערבית אתמול (שני) בנצרת.

בכנס השתתפו מנהיגים ואנשי דת יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים, מנהיג העדה הדרוזית שיח' מואפק טריף, מנכ״ל משרד העבודה ישראל אוזן, רני דודאי מנכ״ל הג׳וינט, גורמי מקצוע מהקהילה הערבית ונציגי משרד העבודה בתוכניות תעסוקה שמפעיל המשרד.

נציגי המשרד הציגו את תוכניותיו לשיפור מיומנויות תעסוקתיות ולהעלאת שיעור ואיכות התעסוקה של אוכלוסיות מגוונות. ב-2023 טופלו במרכזי ההכוון התעסוקתי 'ריאן' כ-24 אלף דורשי עבודה, כ-75% מהם בני 35-18, 45% מהם שולבו בשוק העבודה. 4,332 דורשי עבודה השתתפו בקורסי עברית, 2,637 השתתפו בקורסי אנגלית ואוריינות דיגיטלית ו-2,688 השתתפו בהכשרות מקצועיות.

"הטרור הרצחני והאכזרי, אשר גבה מאיתנו קורבנות רבים, לא הבדיל בין המגזרים, העמים והדתות ופגע בכולנו – אל מול קנה האויב כולנו אזרחי ישראל", אמר השר בן צור. "ב-7 באוקטובר נרצחו מוסלמים, נוצרים, יהודים ודרוזים. מפרוץ המלחמה נלחמים כתף אל כתף חיילים אמיצים וגיבורים מכלל העמים והדתות לבצר את ביטחונה של ישראל ולהשיב את החטופים לחיק משפחתם. מלחמת הקיום שנכפתה עלינו, שנפלו בה חללים מכלל הדתות, ביטאה לנו בדם ובכאב: יש לנו מדינה אחת עם גורל משותף".

"'כוחנו באחדותנו' אינה סיסמה אלא מציאות חיים מורכבת. כדי שנמשיך להיות חברה חזקה, פרודוקטיבית ומתקדמת, לאחדות השורות בתוכנו יש משמעות אדירה לעתידנו ולעתיד ילדינו. ככל שנשכיל להפנים ולהטמיע את המסר שחודש הרמדאן טומן בחובו את החמלה, האחדות, האחווה, הרעות והסובלנות, לאהוב ולכבד האחד את השני, לקבל בסבר פנים יפות את הסובבים אותנו לפי אמונתם ואורח חייהם, כך ייטב לנו ולדורות הבאים אחרינו".

ישראל אוזן, מנכ״ל משרד העבודה: ״משרד העבודה מפעיל תוכניות מגוונות עבור האוכלוסייה הערבית, ויש לנו מחויבות עמוקה לשילוב מיטבי של כלל האוכלוסיות בתעסוקה איכותית. המשרד מלווה ומטפל בחסמי תעסוקה והרווח הוא כפול – הן למשק והן לעובדים, מתפרנסים בכבוד ותורמים להעלאת הפריון במשק. מטרתנו היא להגביר תעסוקה איכותית ואנו משקיעים משאבים כבירים בנושא. שילוב הכוחות עם ראשי הרשויות והארגונים נדרש ואני מברך על כך".

רני דודאי,  מנכ"ל ג'וינט-תבת: "אנו עובדים על פיתוח תוכניות ומענים יחד עם השותפים שלנו בממשלה ובאקוסיסטם כדי לצמצם פערים בתעסוקה ולהעלות את הפריון. השותפות עם הרשויות המקומיות ועם ארגוני השדה היא עיקרון מהותי שמלווה אותנו. ובתקופה זו אנו ממשיכים ללמוד וגם לעשות, לשלב בין חשיבה למידה ועשייה והשפעה. המפגש היום הוא  הזדמנות להחזיק את האופטימיות, לתרגם את חוסר הוודאות והאתגרים לתגובה חיובית ולעשייה. אני מודה לכל השותפים שלנו שיחד אנחנו מצליחים ליישם את השילוב הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!