דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרידה

חברת הכנסת לשעבר עדנה סולודר הלכה לעולמה בגיל 94

סולודר כיהנה כחברת כנסת מטעם מפלגת המערך ב-1992-1982, ופעלה להגבלת חסינותו של ח"כ מאיר כהנא | היא מילאה שורת תפקידים בתנועה הקיבוצית, בהם מזכירת הפנים של הקיבוץ המאוחד ויו"ר הוועד המנהל של בית לוחמי הגטאות

עדנה סולודר (צילום: יעקב סער/לע"מ)
עדנה סולודר (צילום: יעקב סער/לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עדנה סולודר, חברת כנסת לשעבר מטעם מפלגת המערך, הלכה לעולמה בגיל 94.

סולודר כיהנה כחברת כנסת בשנים 1992-1982, והייתה חברה בוועדת הכספים, בוועדת העבודה והרווחה ובוועדת הפנים ואיכות הסביבה, בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת.

ב-1984 עמדה סולודר, ביחד עם חבר הכנסת יוסי שריד, מאחורי הגבלת חסינותו הפרלמנטרית של ח"כ מאיר כהנא בתחום חופש התנועה שלו, כדי לאפשר למשטרה למנוע ממנו כניסה לכפרים ערביים. הצעתה התקבלה ברוב של 58 חברי כנסת מול 38.

אחרי כהונתה בכנסת, מילאה סולודר תפקידים שונים בתנועה הקיבוצית, בהם יו"ר ברית התנועות הקיבוציות, מזכירת הפנים של הקיבוץ המאוחד, יושבת ראש הנהלת התזמורת הקאמרית הקיבוצית, יושבת ראש הנהלת מוזיאון בית אורי ורמי נחושתן בקיבוץ אשדות יעקב מאוחד, יושבת ראש הוועד המנהל של בית לוחמי הגטאות, יושבת ראש 'עמותת מרכז גלילי' וחברה במועצת המנהלים של קופת חולים כללית.

הקשרית במלחמת העצמאות שחינכה דורות של מוזיקאים

סולודר נולדה ב-1930 ליצחק כהן ולליזה צ'רקסקי בקיבוץ אשדות יעקב. היא הייתה בין הילדים הראשונים שנולדו בקיבוץ, כאשר היה עדיין ממוקם בחצר גשר הישנה ונקרא "משק גשר".

מגיל צעיר למדה סולודר נגינה בפסנתר. היא סיימה את לימודיה התיכוניים במסגרת הקיבוץ. בגיל 16 הצטרפה להגנה, והשתתפה במלחמת העצמאות בתפקיד קשרית (איתות ואלחוט) בין המשק לבין יישובי האזור במהלך קרבות עמק הירדן והקרב על קיבוץ גשר, בשעה שהיישובים עמדו מול התקפה קשה מצד צבאות ירדן וסוריה.

עם סיום מלחמת העצמאות יצאה ללימודי מוזיקה ופסנתר בקונסרבטוריון למוזיקה בתל אביב, שלימים הפך לאקדמיה למוזיקה ע"ש רובין. עם תום לימודיה, חזרה סולודר לקיבוץ, ושימשה לאורך כ-20 שנה מורה למוזיקה ביישובי עמק הירדן.

ב-1950 נישאה לרזי (רזיאל) סולודר, חבר קיבוץ גשר. היא עברה לגור איתו בקיבוץ גשר, שבו חיה עד יומה האחרון. סולודר שימשה מזכירת קיבוץ גשר במשך שבע שנים.

ב-1999, ביום העצמאות ה-51 למדינת ישראל, נמנתה עדנה סולודר עם מדליקי המשואות בהר הרצל כמייצגת את הכנסת. ב-2005 העניקה לה היחידה לקידום נשים בתנועה הקיבוצית פרס על מפעל חיים.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ליאור שמחה, ספד לה: "התנועה הקיבוצה מרכינה ראשה על מותה של עדנה, שהייתה חלוצה ומגשימה, ומילאה תפקידים רבים בקיבוצה בתנועה הקיבוצית ובכנסת. עד לאחרונה עוד מילאה תפקידים במסגרות חינוך ותרבות תנועתיים. היא הייתה מדור המייסדים של המדינה שלחמו בעוז במלחמת העצמאות והנחילו לנו מדינה חופשית. יהי זכרה ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!