דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

חברה גרמנית סירבה לייצא כדורים לנבחרת הכדורשער: "פגיעה באנשים עם מגבלת ראייה"

הנבחרת הישראלית הופתעה לגלות שהזמנה שגרתית של 50 כדורי משחק מחברת ציוד הספורט KSG, נתקלה בסירוב היצרן "בשל הסכסוך באזור" | ההתאחדות לספורט נכים והוועד הפראלימפי: "החלטה זו מקוממת במיוחד ופוגעת בנבחרות כמו שלנו, הכוללות יהודים ומוסלמים"

גל חמרני במדי נבחרת הנשים בכדורשער (צילום: לילך וייס רוזנברג)
גל חמרני במדי נבחרת הנשים בכדורשער (צילום: לילך וייס רוזנברג)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורשער הופתעה לגלות שהזמנה שגרתית של 50 כדורי משחק מחברת ציוד הספורט הגרמנית KSG, נתקלה בסירוב היצרן לספק את המוצרים לישראל בשל "הקונפליקט באזור". בהודעת החברה נכתב שהסירוב לספק כדורים לישראל "יתרום לשלום אזורי".

מההתאחדות לספורט נכים נמסר שמחברה זו הוזמנו בעבר, באמצעות יבואן מקומי, כדורי משחק רבים המיועדים לעיוורים ולקויי ראייה. "החלטה זו מקוממת במיוחד מאחר והכדורים מיועדים לאוכלוסיית העיוורים ולקויי ראייה הפוקדת את בית חינוך עיוורים בירושלים, שם מתאמנת גם נבחרת הנשים של ישראל בכדורשער".

נבחרות הכדורשער של ישראל, נבחרת הנשים שכבר הבטיחה את מקומה במשחקים בפריז, ונבחרות הגברים והעתודה הן בין הנבחרות המובילות בעולם, ובהן שחקנים ומאמנים יהודים וערבים.

כדורשער הוא ענף ספורט המיועד לעיוורים וליקויי ראיה. המשחק מתקיים באולם סגור ומשוחק עם כדור מיוחד, שמורכב בין היתר מפעמונים. המשחק דורש שקט מוחלט, על מנת שהמשתתפים יוכלו לשמוע את הכדור ולמקם את עצמם ביחס אליו. המשחק משוחק בשכיבה על הרצפה, כשעל השחקנים והשחקניות להכניס את הכדור לשער הקבוצה היריבה.

נבחרת ישראל בכדורשער, סגנית אלופת אירופה. "לא משנה מי תהיה על המגרש אנחנו יודעות שיהיה טוב"(צילום: קרן איזיקסון)
נבחרת ישראל בכדורשער, סגנית אלופת אירופה. "לא משנה מי תהיה על המגרש אנחנו יודעות שיהיה טוב"(צילום: קרן איזיקסון)

במכתב לשר התרבות והספורט, לשגריר גרמניה בישראל ולוועד הפראלימפי הבינלאומי, עליו חתומים יו"ר ההתאחדות לספורט נכים רו"ח אהוד רצאבי, ויו"ר הוועד הפראלימפי משה (מוץ) מטלון, אמרו: "מהלך זה מהווה פגיעה קשה בספורט הפראלימפי ובמדינה כולה, בטוהר הספורט, ובחזון הוועד הפראלימפי הבינלאומי הדוגל בשוויון מלא בין מגדרים, דתות ועמים. זהו ראשיתו של תהליך מסוכן מאוד, אשר עלול להתדרדר לענפים נוספים ומדינות נוספות. צעד זה של החברה הגרמנית רק מוסיף שמן למדורה הבוערת גם כך ולסיכון שלום הנבחרות הישראליות בחו"ל".

"לא מובן הצורך של החברה הגרמנית המייצרת את הכדורים לפגוע באוכלוסייה של אנשים עם מגבלת ראייה, ולא מובן הצורך שלה לפגוע באפשרות של ספורטאים להתמקצע, להתחרות ולפגוע ביכולתם של ספורטאים לתרום לשלום אזורי ובוודאי בנבחרות כמו שלנו, הכוללות שחקנים יהודים ומוסלמים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!