דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

גם פילים מתאבלים: ורדה הפילה מתה בגיל 66 בספארי

צוות הספארי נאלץ להמית את ורדה, הפילה הוותיקה, לאחר שנפלה ולא הצליחה לקום על רגליה. היא הגיעה לגן החיות של תל אביב ב-1962 והמליטה עשרה גורים לאורך השנים. דוברת הספארי: "הפילים התאבלו בתרועות מחרישות אוזניים שלא השאירו אף אחד אדיש"

הפילה ורדה שוכבת ולצדה הפילים בספארי (צילום: הספארי ברמת גן)
הפילה ורדה שוכבת ולצדה הפילים בספארי (צילום: הספארי ברמת גן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הפילה המבוגרת ביותר בספארי, ורדה, מתה אמש בגיל 66. היא הייתה מבוגרת בעשור מהגיל הממוצע של פילים אסיאניים שחיים בגני חיות. דוברת הספארי: "הצוות שבור, במיוחד מטפלי מחלקת הפילים. גם הפילים מתאבלים".

לדברי צוות הספארי, הם הגיעו לחצר הפילים האסיאניים בעקבות "תרועות רמות שנשמעו בחצר. המחזה שנגלה לעיניהם היה קורע לב, אבל לא בלתי צפוי. ללא שום סימנים מקדימים, ורדה הפילה קרסה בחצר ושכבה על הקרקע כשעדר הפילים מתגודד סביבה".

"ארבע הפילות ופלא הצעיר ניסו לעודד את ורדה לקום במשך שעה ארוכה. הם ניסו לעזור לה להיעמד על רגליה בכל דרך אפשרית, למשוך ולדחוף בעזרת החדק ובעזרת הרגליים. כנראה, שכמונו, גם הם יודעים שכשפיל אינו יכול לעמוד על רגליו, גורלו נחרץ".

ורדה הפילה (צילום ארכיון: הספארי ברמת גן)
ורדה הפילה (צילום ארכיון: הספארי ברמת גן)

צוות הספארי נאלץ לקבל את החלטה קשה ולהמית את ורדה המתת חסד. לדבריהם, "פילים רבים מוצאים את מותם בטבע בשכיבה לאחר שלא יכלו לעמוד יותר על רגליהם, ושם הם ממתינים למותם הבלתי נמנע".

דוברת הספארי הילה פלדמן גרא: "אנו מוצאים נחמה בעובדה שיכלנו לקצר לורדה את משך הזמן בו היא שכבה על האדמה חסרת אונים, כשנשימותיה מתחילות להיות כבדות ואיטיות מהרגיל, שכן פילים לא יכולים לשכב על קרקע אנכית. כובד משקלם מקשה על ריאותיהם לנשום".

"לאחר שורדה נשמה את נשימתה האחרונה ניתנה לפילים בעדר הזדמנות לראות ולהבין שהיא מתה ולהיפרד ממנה. הפילים עשו זאת כמו שרק פילים יודעים. בתרועות מחרישות אוזניים שלא השאירו אף אחד אדיש. הם עברו זה אחר זה כשכל אחד שולח בתורו את החדק לכיוונה של ורדה כדי למשש ולהרגיש אותה".

הפילה ורדה הגיעה לספארי כשנסגר גן החיות של תל אביב יחד עם הזכר 'מותק' שמת לפני כשנתיים. הזוג הגיע אל גן החיות של תל אביב בשנת 1962 כפילונים צעירים מאוד. במשך השנים ורדה ומותק העמידו עשרה צאצאים בריאים שנמצאים בגני חיות ברחבי העולם.

הפילים האסיאניים נמצאים תחת איום מתמיד בגלל הרס בתי הגידול שלהם ובגלל בשל ציד לא חוקי על מנת להשתמש בחטי השנהב ולסחור בעורות ובבשר שלהם המשמש למאכל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!