דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

דיווח: חמאס ינסח הצעה מחדש, ארה"ב רוצה שקטאר תפעיל לחץ

בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" מדווחים כי ארגון הטרור ניסח מחדש את המתווה שהגיש ב-14 במרץ | ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בממשל האמריקני: "הצהרות חמאס לא מעודדות"

שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי (מימין) משוחח עם שר החוץ הקטארי, שייח' מוחמד בן עבדולרחמן בן ג'סים אל-ת'אני (צילום: AP Photo/Amr Nabil)
שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי (מימין) משוחח עם שר החוץ הקטארי, שייח' מוחמד בן עבדולרחמן בן ג'סים אל-ת'אני (צילום: AP Photo/Amr Nabil)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הקבינט המדיני-הביטחוני כונס הלילה (בין שלישי לרביעי), לדיון חריג שהחל אמש, על רקע המגעים לעסקה מול חמאס וההצעה האמריקנית החדשה שארגון הטרור עדיין בוחן – אולם כמה וכמה בכירים אותתו שהיא לא עומדת בדרישותיו. לפני הדיון כונס גם קבינט המלחמה המצומצם.

משלחת חמאס שעזבה את קהיר לא צפויה לשוב במהירות למצרים, ועשויה לשלוח מסמך חדש למתווכות, כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון הלבנוני אל-אח'באר. על פי הדיווח, הנהגת ארגון הטרור קיימה פגישות פנימיות אינטנסיביות במהלך 36 השעות האחרונות והגיעה להחלטה לנסח מחדש את המסמך שהוצג ב-14 במרץ האחרון ללא תיקונים.

בעקבות הצהרות של בכירי חמאס שהביעו התנגדות להצעה האמריקנית, אמש הביעו בוושינגטון תסכול מהעובדה שחמאס טרם השיב להצעה שגובשה בפסגה בקהיר ביום ראשון האחרון. "הצהרות חמאס לא מעודדות", אמר ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בממשל האמריקני. סאליבן הדגיש כי מנגד ישראל הראתה שהיא מוכנה להתגמש בדרך לעסקה.

סאליבן הוסיף כי שוחח עם ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני וביקש ממנו להפעיל לחץ על חמאס כדי לקבל ממנו תשובה להצעה. ישראל, נזכיר, דורשת כבר זמן רב שקטאר תפעיל את מנופי הלחץ שלה על חמאס, שבכיריו בחו"ל חיים בדוחא, ולא ברור לפי שעה עד כמה לחץ היא אכן הפעילה עליהם.

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ההצעה האמריקנית שהציג ראש ה-CIA וויליאם ברנס – לישראל, חמאס, קטאר ומצרים – כוללת הפסקת אש שתימשך שישה שבועות, ובמהלכה חמאס ישחרר 40 מתוך 133 החטופים שהוא מחזיק בשבי. זאת, בתמורה לשחרור 900 אסירים פלסטינים שכלואים בבתי הסוהר בישראל, ובהם 100 אסירים שמרצים עונשי מאסר ארוכים בגין עבירות טרור.

בדיווח נטען גם כי ההצעה האמריקנית כוללת חזרה של עד 150 אלף עקורים עזתים לצפון הרצועה, אולם גורמים מדיניים בכירים הכחישו זאת בהמשך. שאלת חזרת הפליטים לצפון הרצועה היא אחת מסוגיות המחלוקת המרכזיות מול חמאס, שמתעקש על חזרה בלתי מוגבלת – בעוד בישראל דורשים להגביל אותה ולפקח עליה כדי למנוע ממחבלים לחזור יחד עם הפליטים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!