דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.7°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 20.1°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אירוויזיון

אחרי האיומים על חייה של עדן גולן: מארגני האירוויזיון מביעים שוב תמיכה בישראל

איגוד השידור האירופי (EBU) פרסם אתמול (ג') הודעה מיוחדת בעקבות הדיווח ב'וואלה' על איומים על חייה של הנציגה הישראלית: "מתנגדים בתוקף לכל צורה של בריונות מקוונת, דברי שטנה או הטרדה כלפי האומנים" | באתר הרשמי של האירוויזיון פורסמו "תשובות לשאלות נפוצות" על ההשתתפות של ישראל בתחרות השנה

עדן גולן, נציגת ישראל לאירוויזיון 2024 (צילום: רן יחזקאל)
עדן גולן, נציגת ישראל לאירוויזיון 2024 (צילום: רן יחזקאל)
מאור הוימן

השתתפות ישראל באירוויזיון ממשיכה לעורר סערה: אחרי הדיווח ב'וואלה' על כך שנציגת ישראל עדן גולן קיבלה איומים על חייה, פרסם ז'אן פיליפ דה טנדר, סגן המנהל של איגוד השידור האירופי (EBU), הודעת גינוי מיוחדת.

"איגוד השידור האירופי ער לכך שתחרות האירוויזיון השנה עוררה רגשות עזים בשל המלחמה האיומה במזרח התיכון", נכתב בהודעה. "אנו מבינים אנשים שרוצים לעסוק בוויכוח ולהביע את דעותיהם בעניין זה. כולנו הושפענו מהתמונות, מהסיפורים ומהכאב של האנשים בישראל ובעזה. עם זאת, אנו רוצים להתייחס לחששות ולדיונים סביב מצב זה, ובמיוחד בקמפיינים הממוקדים במדיה החברתית נגד חלק מהאומנים המשתתפים".

באיגוד התייחסו ברמיזה גם למכתב של עשרה אומנים שמשתתפים בתחרות השנה, בהובלת הנציג הבריטי אולי אלכסנדר, שכתבו שהם "חשים אי-נוחות" עם השתתפותה של ישראל. "ההחלטה לכלול כל רשות שידור, כולל תאגיד השידור הישראלי כאן, באירוויזיון, היא באחריותם הבלעדית של הגופים המנהלים של האיגוד, ולא של האומנים", כתבו באיגוד. "אומנים אלו מגיעים לאירוויזיון כדי לחלוק את המוזיקה, התרבות והמסר האוניברסלי של אחדות באמצעות שפת המוזיקה.

"האיגוד הסביר בעבר את מדוע תאגיד כאן משתתף, ואת ההבדלים בינו כתאגיד עצמאי לבין משתתפים קודמים שהודרו. דיון בונה הוא תוצאה חיובית של החלטות כאלה. עם זאת, בעוד אנו תומכים בתוקף בחופש הביטוי ובזכות להביע דעות בחברה דמוקרטית, אנו מתנגדים בתוקף לכל צורה של בריונות מקוונת, דברי שטנה או הטרדה כלפי האומנים או כל מי שקשור לתחרות. זה לא מקובל ולא הוגן, בהתחשב בעובדה שאין לאומנים תפקיד בהחלטה זו.

"האיגוד מחויב לספק סביבה בטוחה ותומכת לכל המשתתפים, הצוות וחובבי תחרות האירוויזיון. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם כל הנוגעים בדבר כדי לקדם את ערכי הכבוד, ההכלה וההבנה, ברשת ומחוץ לה. אנו קוראים לדיאלוג מכבד ובונה ולתמיכה באומנים שפועלים ללא לאות כדי לחלוק את המוזיקה שלהם עם העולם".

תשובות לשאלות נפוצות באתר האירוויזיון הרשמי

צעד חריג נוסף של האיגוד היה פרסום תשובות לשאלות נפוצות באתר האירוויזיון הרשמי. האיגוד משיב לטענות נגד השתתפותה של ישראל, ומסביר מדוע היחס לישראל שונה מהיחס לרוסיה, שהודחה מהתחרות ב-2022 בעקבות פלישתה לאוקראינה.

תשובות האיגוד פונות גם לקהל הישראלי שמתכוון להגיע למאלמו, שוודיה, במאי כדי לתמוך בעדן גולן. לשאלה אם תהיה אבטחה מוגברת בשל המתיחות השנה, משיבים באיגוד: "אנו מתייחסים ברצינות רבה לבטיחות המשתתפים והצוות באירוויזיון. אנו ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם רשות השידור השוודית (SVT), עם עיריית מאלמו, עם מאלמו ארנה, עם המשטרה המקומית ועם רשויות אכיפת חוק אחרות, ובטוחים ביכולתנו לקיים אירוע בטוח לכל המשתתפים והמבקרים במאי".

באיגוד אף משיבים לשאלה מה יקרה אם ייערכו הפגנות נגד ישראל בעיר: "אנו תומכים נלהבים בחופש הביטוי ובזכותם של אנשים להביע את דעותיהם. אנו מבינים שאנשים עשויים לרצות להשמיע את קולם, ותומכים בזכותם להפגין בדרכי שלום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!