דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / הקבינט מתכנס בקריה; מרתון שיחות בינלאומי בניסיון למנוע תקיפה איראנית

דובר צה"ל דניאל הגרי: אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, ערוכים לכל תרחיש | אלפי פעילים ומשפחות חטופים הפגינו בתל אביב ובירושלים | מנהיגי ארה"ב, בריטניה, גרמניה וצרפת העבירו מסרים לאיראן בניסיון למנוע תקיפה

  • ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
    ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
  • פעילות חטיבת גבעתי בעזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות חטיבת גבעתי בעזה (צילום: דובר צה"ל)
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-188 למלחמה: הקבינט המדיני בטחוני מתכנס בקריה לאחר מרתון שיחות בינלאומי של מנהיגי ארה"ב, בריטניה, גרמניה וצרפת, בניסיון למנוע מתקפה איראנית על ישראל. איראן העבירה לארה"ב מסר לפיו התגובה האיראנית נגד ישראל תהיה "מבוקרת" וממספר חזיתות.

שתי הפגנות של משפחות חטופים התקיימו הערב: בעד עסקה בתל אביב ובעד המשך הלחימה בירושלים. כאלף מפגינים הגיעו הערב להפגין מול הקריה במהלך ישיבת הקבינט. המפגינים החלו לחסום את דרך בגין ואת רכביהם של ראש המל"ל צחי הנגבי ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית). מרבית המפגינים חסמו צירים מול הקריה במשך כשעתיים ומעט לאחר השעה 22:00 פינו את הצירים והחלו להתפזר.

דובר צה"ל דניאל הגרי נשא הערב הצהרה לתקשורת בה התייחס לחששות בציבוור ובארה"ב כי איראן תתקוף את ישראל. "אין שינוי בהנחיות לעורף. אנחנו ערוכים ומוכנים בהתקפה ובהגנה במגוון יכולות של צה״ל, וגם עם השותפות האסטרטגיות שלנו", אמר הגרי, "תקיפה משטח איראן תהווה הוכחה ברורה לכוונות האיראניות להסלים את המצב במזרח התיכון ולהפסיק להסתתר מאחורי השלוחים. יש לנו יכולת הגנה רב שכבתית שהוכיחה את עצמה עם אלפי יירוטים מוצלחים, אך ההגנה לעולם אינה הרמטית".

במסגרת הפקת הלקחים מהרג עובדי הסיוע ברצועה נפגש מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, עם נציגים של ארגוני סיוע בינלאומיים – סוכנויות האו"ם, הצלב האדום ונוספים. הוצגו לנציגים הבינלאומיים הצעדים שננקטו כדי להגביר את קצב הסיוע ההומניטרי לרצועה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר היום (חמישי) בבסיס חיל האוויר בתל נוף, ואמר: "אנחנו נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות. אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה".

צה"ל פרסם הבוקר שפתח במתקפה קרקעית על מחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה. אחרי רצף תקיפות חריגות במהלך הלילה, והפצצת מגדל הבוקר. דובר צה"ל הודיע כי אוגדה 162 החלה הלילה במבצע ממוקד באזור וציין כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו עשרות תשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע.

רשת בלומברג האמריקנית דיווחה כי בוושינגטון קיים חשש ממתקפת טילים על ישראל בטווח הזמן המיידי. ארה"ב ובעלות בריתה מאמינות שבמתקפה, שתכלול גם כלי טיס בלתי מאוישים, עשויות לקחת חלק שלוחותיה של טהרן באזור, והיא תתמקד במטרות צבאיות וממשלתיות.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

דיווח בעזה: חוסלו מפקד משטרת ג׳באליה של חמאס וראש הוועדה לחלוקת הסיוע בצפון הרצועה

דיווחים בעזה: מפקד משטרת ג׳באליה של חמאס וראש הוועדה לחלוקת הסיוע בצפון הרצועה – חוסלו בתקיפה ישראלית

שר הביטחון גלנט למזכיר ההגנה האמריקני אוסטין: "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת נגד איראן"

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הערב, בפעם השנייה השבוע, עם מזכיר ההגנה האמריקני, הגנרל לויד אוסטין. השניים דנו על ההיערכות למתקפה איראנית נגד מדינת ישראל, שעלולה להביא להסלמה אזורית.

גלנט פרט בפני המזכיר אוסטין את פעולות ההיערכות הישראליות, והדגיש כי ישראל לא תקבל מתקפה איראנית לשטח ישראל. שר הביטחון הודה למזכיר ההגנה על הידוק שיתוף הפעולה ביו מערכות הביטחון הישראלית והאמריקאית, ובין צה״ל לפיקוד המרכז של צבא ארה״ב (CENTCOM). השר גלנט אמר למזכיר אוסטין כי הוא מחויב לביטחון אזרחי ישראל, ולפיכך מתקפה איראנית ישירה לשטח ישראל תחייב תגובה ישראלית הולמת כנגד איראן.

הגרי: הבוקר הגיע לישראל מפקד הפיקוד המרכזי האמריקני, הקשר עם ארה"ב הדוק

דובר צה"ל התייחס למחלוקות שהתגלעו בין ממשלת נתניהו וממשל ביידן ואמר: הבוקר הגיע לישראל מפקד סנטקום (הפיקוד המרכזי האמריקני), הגנרל מייקל קורילה. הוא קיים הערכת מצב משותפת עם הרמטכ״ל. הקשר עם ארה״ב איתן והדוק והוא נמדד במעשים.

דובר צה״ל הגרי בהצהרה על ההיערכות לתגובה איראנית: אין שינוי בהנחיות לעורף

דובר צה״ל דניאל הגרי בהצהרה על ההיערכות לתגובה איראנית: אין שינוי בהנחיות לעורף. אנחנו ערוכים ומוכנים בהתקפה ובהגנה במגוון יכולות של צה״ל, וגם עם השותפות האסטרטגיות שלנו.

צה" תקף עמדת תצפית ומספר מבנים של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו שלושה מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה באזורי הכפרים מיס אל ג'בל, ירין ואל-חיאם, לצד תצפית צבאית נוספת של הארגון באזור הכפר מרווחין שבדרום לבנון.

 

דיווחים פלסטיניים על תקיפות אוויריות בעיר עזה ובשכונת זייתון

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, ייתן עידכון בבסיס הקרייה הערב

מפקד פיקוד הדרום נפגש עם נציגי ארגוני סיוע כהפקת לקחים מהרג עובדי 'המטבח העולמי'

במסגרת הפקת הלקחים מהרג עובדי הסיוע ברצועה נפגש מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, עם נציגים של ארגוני סיוע בינלאומיים – סוכנויות האו"ם, הצלב האדום ונוספים. הוצגו לנציגים הבינלאומיים הצעדים שננקטו כדי להגביר את קצב הסיוע ההומניטרי לרצועה.

מקורות עזתיים: 8 הרוגים בתקיפת מבנה מול בית החולים אלמעמדאני בעזה

חוסל מחבל ששימש פעיל כספים מרכזי של הזרוע הצבאית של חמאס ברפיח

צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל נאצר יעקוב ג׳אבר נצר, שכחלק מפעילותו בזרוע הצבאית עסק במימון מרכזי של הפעילות הצבאית של חמאס ברפיח, ואף העביר במהלך חודש דצמבר האחרון מאות אלפי דולרים לטובת פעילות צבאית.

עוד מהפעילות ברצועה: לוחמי צה"ל בפיקוד החטיבה הצפונית באוגדת עזה פעלו בימים האחרונים בפעילות ממוקדת במרחב שג'עייה שבצפון הרצועה, חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות טרור רבות. באחת הפעילויות, הלוחמים פשטו על מוצב ששימש את מחבלי ארגון הטרור חמאס לאימונים. לאחר פשיטת הכוחות על המוצב, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המוצב והשמיד אותו.

צה"ל תקף מבנה צבאי בדרום לבנון בו שהה מחבל חיזבאללה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי במרחב א-דהירה שבדרום לבנון, בו שהה מחבל מארגון הטרור חיזבאללה. במהלך היום כוח שיריון ביצע ירי להסרת איום במרחב טיר חרפא.

משרד הבריאות של חמאס: 33,545 פלסטינים נהרגו מפרוץ המלחמה

עוד דווח על יותר מ-76 אלף פצועים.

נתניהו בבסיס תל נוף: "מדינת ישראל ערוכה גם בהגנה וגם בהתקפה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתל נוף: ״אנחנו בימים מאתגרים. אנחנו בעיצומה של המלחמה בעזה שנמשכת במלוא עוזה, במקביל אנחנו ממשיכים במאמצים שלא נפסקים כדי להחזיר את חטופינו, אבל אנחנו נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות. קבענו עיקרון פשוט, מי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו נערכים לענות על הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל גם בהגנה וגם בהתקפה״

עקב המתיחות במזרח התיכון: לופטהנזה האריכה את השעיית טיסותיה לאיראן

לופטהנזה האריכה את השעיית טיסותיה לטהראן עקב חששות ביטחוניים במזה"ת. לופטהנזה וחברת הבת שלה אוסטריין איירליינס הן שתי חברות התעופה המערביות היחידות שטסות לטהראן. בהודעת לופטהנזה נכתב שההשעייה תהיה ככל הנראה עד שבת, כדי למנוע אפשרות שצוותי מטוסיה ייאלצו לשהות לילה בבירת איראן.

צה"ל חושף את נתוני הסיוע מתחילת המלחמה: יותר מ-22 אלף משאיות, כ-4,000 חבילות מזון

דובר צה"ל חשף לתקשורת הזרה את התוכנית להרחבת הסיוע ההומניטרי עבור תושבי רצועת עזה, ופרסם נתונים בנוגע לסיוע שהועבר מתחילת המלחמה. בין היתר, הועברו לרצועה 22,205 משאיות ומאות אלפי טונות של מזון.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים: תוקן הקו שמספק מים למרכז הרצועה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים התייחס להעברת המים לרצועת עזה, ועדכן כי "בעקבות תיאום, הסתיים תיקון קו המים בני סוהילה". לדבריו, "קו המים יספק כעת ליותר מ-400 אלף בני אדם במרכז הרצועה 42 ליטרים נוספים לאדם ביום".

דיווח בלבנון על תקיפות בדרום המדינה

הערוץ "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפות בטיר חרפא וא-דהירה שבדרום לבנון.

פעילי צו 9 חסמו את מעבר משאיות הסיוע לעזה במעבר ניצנה

דיווח בעזה: חמישה הרוגים בתקיפת כטב"ם צה"לי במזרח רפיח

שישה מבוקשים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון, אמצעי לחימה רבים הוחרמו

לוחמי צה״ל שב״כ ומג״ב פעלו הלילה למעצר שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. כך מפרסם היום (חמישי) דובר צה"ל. בעיזריה שבחטיבת עציון הלוחמים עצרו שני מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה רבים, בהם רובה מסוג M-16, אקדח ואמצעי לחימה נוספים.

בקבלאן ובעוריף שבשומרון נעצר מבוקש והוחרמו אמצעי לחימה וחומרי הסתה רבים. בקלנדיה שבבנימין נעצר מבוקש נוסף והוחרמו אמצעי לחימה וציוד צבאי. בטול כרם ובביר א-באשא שבמנשה נעצר מבוקש ותוחקרו חשודים. בחברון שביהודה נעצר מבוקש נוסף.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,600 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

צה״ל פתח במבצע בפאתי מחנה הפליטים נוסייראת במרכז רצועת עזה

צה"ל פתח במתקפה קרקעית על מחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה. אחרי רצף תקיפות חריגות במהלך הלילה, והפצצת מגדל הבוקר. דובר צה"ל הודיע כי אוגדה 162 החלה הלילה במבצע ממוקד באזור וציין כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו עשרות תשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע.

"בטרם כניסת הכוחות, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר בשיתוף חטיבה 215 תקפו במספר מטסים עשרות תשתיות טרור", נכתב בהודעת דובר צה"ל. "הפעילות המשותפת לכוחות המתמרנים ולחיל האוויר בוצעה בעקבות הכוונה מודיעינית מדויקת המעידה על הימצאות תשתיות טרור ומחבלים רבים באזור".

דיווח פלסטיני: שני הרוגים במחנה שאטי על ידי כוח של חיל הים

הותר לפרסום: המשטרה חשפה ועצרה חוליית מפגעים תושבי מזרח ירושלים

משטרת ישראל: הותר לפרסום כי המשטרה עצרה חוליית מפגעים תושבי מזרח ירושלים בגילי 16-15, שהכינו והשליכו מטעני צינור מאולתרים ואבנים לעבר הרכבת הקלה וכוחות הביטחון בצפון העיר. מהחקירה עלה כי ארבעת החשודים התאמנו והרכיבו מטען חבלה ותיעדו את המעשה. עם סיומה, מסרה המשטרה, התגבשה תשתית ראייתית נגד ארבעת הנערים, הוגשה נגדם הצהרת תובע ומחר צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.

בעזה מדווחים: 5 הרוגים וכמה פצועים בתקיפה בנוסייראת

משרד החוץ הרוסי פרסם המלצה לאזרחי המדינה לא להגיע למזרח התיכון

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה אמרה כי ברוסיה "ממליצים בצורה התקיפה ביותר להימנע מנסיעות למזרח התיכון ובמיוחד לישראל, לבנון והשטחים הפלסטיניים". ירדן נותרה מחוץ להמלצה, משום שלפי זכארובה "מצב הביטחון בה נותר יציב".

קבינט המלחמה יתכנס הערב ב-19:30

הקבינט לניהול המלחמה יתכנס הערב בשעה 19:30, בצל ההמתנה לתשובת חמאס הרשמית להצעה האמריקנית להפסקת אש ועסקת חטופים.

ברקע האיומים לנקמה איראנית: חיל האוויר ערך תרגיל המדמה תקיפה ביעד רחוק

ברקע האיומים לנקמה איראנית על חיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק והדריכות בישראל, חיל האוויר קיים בימים האחרונים תרגיל בנושא תקיפה בטווחים ארוכים.

התרגיל בוצע בשיתוף צבא קפריסין, והוא נועד לדמות כאמור תקיפה ביעד רחוק, ככל הנראה איראן.

שליט צפון קוריאה: "כעת צריך להתכונן למלחמה יותר מאי פעם"

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און אמר: "עכשיו זה הזמן להתכונן בצורה יסודית למלחמה יותר מאי פעם". כך דווח בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA. לדברי ג'ונג און, שנאם בפני מרצים וסטודנטים באוניברסיטה צבאית, צריך להתכונן כעת למלחמה בעקבות "המצב הבינלאומי המסובך, והמצב הצבאי והפוליטי הלא בטוח והלא יציב סביב צפון קוריאה". עוד הוא אמר כי "אם האויב יבחר בעימות צבאי איתנו, ננחית עליו מכת מוות ללא היסוס על ידי גיוס כל האמצעים שברשותנו".

בלינקן לגלנט: ארה"ב תעמוד לצד ישראל מול כל איום מצד איראן

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שוחח עם שר הביטחון, יואב גלנט, והבהיר בפניו שארה"ב תעמוד לצד ישראל מול כל איום מצד איראן ושלוחיה. כך מסרה מחלקת המדינה, שהוסיפה כי השניים דנו גם במאמצים להגיע לעסקת חטופים והפסקת אש עם חמאס.

צבא ארה"ב: "הפלנו 3 כטב"מים ששיגרו החות'ים מתימן במפרץ עדן ובים האדום"

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי אתמול בין השעות 04:15 ל-06:00 (שעון צנעא) הכוחות האמריקנים הפילו שלושה כטב"מים ששוגרו מאזורים שבשליטת המורדים החות'ים בתימן – שניים מהם שוגרו מעל מפרץ עדן ואחד מעל הים האדום. לא דווח על פציעות או על נזק.

בשל המתיחות באזור: חברת התעופה ״לופטהנזה״ השהתה טיסות לטהרן ליממה הקרובה

רויטרס: חברת לופטהנזה הגרמנית משהה את טיסותיה לטהרן עד מחר בשל המצב הביטחוני באזור.

306 משאיות סיוע נבדקו והועברו במהלך היום לרצועת עזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הודיע כי "306 משאיות סיוע הומניטרי נבדקו והועברו היום לעזה, ו-390 חבילות שהכילו מאות אלפי ארוחות הוצנחו מעל צפון הרצועה". 41 מהמשאיות הכניסו סיוע לצפון עזה, מתוכן 11 משאיות של תוכנית המזון העולמית של האו"ם ו-30 של המגזר הפרטי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!