דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ההתאחדות לכדורגל חתמה על הסכם עם ההתאחדות של דרום אמריקה: "פריצת דרך בינלאומית"

יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ חתם על הסכם שיתוף פעולה עם "קונמבול" | זוארץ: "מקווה שישראל תהיה חלק מאחד הטורנירים הגדולים שמארגנת קונמבול, אולי קופה אמריקה"

שינו זוארץ (משמאל) ונשיא קונמבול, אלחנדרו דומינגס (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שינו זוארץ (משמאל) ונשיא קונמבול, אלחנדרו דומינגס (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ והמנכ"ל ניב גולדשטיין חתמו על הסכם שיתוף פעולה עם קונמבול, התאחדות הכדורגל של דרום אמריקה, בה חברות ארגנטינה, ברזיל, אורוגוואי, פרגוואי, אקוודור, בוליביה, ונצואלה, פרו, צ'ילה וקולומביה. כך פרסמה הבוקר (חמישי) ההתאחדות לכדורגל. החתימה על הסכם שיתוף הפעולה התאפשרה בהובלת סגן נשיא פיפ"א, אלחנדרו דומינגס.

זוארץ וגולדשטיין הוזמנו לקונגרס קונמבול  בפרגוואי וטרם החתימה על ההסכם קיימו פגישות אישיות עם נשיאי ומנכ"לי התאחדויות הכדורגל של כל ההתאחדויות החברות בקונפדרציית הקונמבול, בהן דנו בשורה של שיתופי פעולה עתידיים. דומינגס, כזכור, היה אורח ההתאחדות לכדורגל בארץ בספטמבר 2023, נפגש עם ראשיה בבית הנבחרות ואף נועד עם נשיא המדינה וראש הממשלה.

פגישה חשובה נוספת נערכה בין זוארץ לנשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו, יחד עם מנכ"ל פיפ"א מתיאס גרפסטרום ומנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, בה דנו בקונגרס פיפ"א הקרוב שייערך במאי בבנגקוק ובדרכים בהן תסייע פיפ"א להתאחדות לכדורגל בפיתוח הענף בארץ וברמה הבינ"ל. זוארץ וגולדשטיין לקחו חלק בארוחת ערב רשמית עם נשיא פרגוואי, סנטיאגו פנייה, ואף הצטרפו אליו להנחת אבן פינה למרכז כדורגל מקומי בעיר לוקה, יחד עם שחקני עבר, אגדות קונמבול, בהם קאפו הברזילאי, דונגה ואחרים.

מזכר ההבנות בין ההתאחדות לכדורגל לפדרציית קונמבול, כולל שיתופי פעולה במגוון תחומים כגון, פיתוח והכשרת מאמנים, שיפוט, כדורגל נשים, נוער וילדים, שיתוף ידע מקצועי בתחומי רפואה, טכנולוגיה, שיווק ותקשורת, משחקי ידידות בין הנבחרות השונות ומועדונים מההתאחדויות החברות ואף אפשרות להכללת נבחרת ישראל בטורנירים אותם מארגנת קונמבול, בהם קופה אמריקה היוקרתי.

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "זה רגע מרגש במיוחד, היסטורי, פריצת דרך בינ"ל עבור ההתאחדות לכדורגל. חתמנו על הסכם לשיתוף פעולה עם מעצמות ענק, אלופות עולם, אלופות הקופה, מדינות שהכדורגל בהן הוא אבן יסוד, תרבות, דת. אני תמיד מגיע למעמדים כאלה צנוע וסקרן כדי ללמוד, ומספיק בטוח במה שיש לנו כהתאחדות וכמדינה להציע לשותפים שלנו. חברות האמת שלנו עם אלחנדרו דומינגס, נשיא קונמבול וסגן נשיא פיפ"א, הולידה פרי נפלא לכדורגל הישראלי. נעבוד קשה כדי לתרגם את ההסכם המבטיח לאמצעי שיניב תוצרים משמעותיים. אני מאוד מקווה שנבחרת ישראל תהיה חלק מאחד הטורנירים הגדולים שמארגנת קונמבול, אולי קופה אמריקה".

נבחרת ישראל בכדורגל מול אנדורה במוקדמות יורו 2024 (צילום: אודי ציטיאט, ההתאחדות לכדורגל)
נבחרת ישראל בכדורגל מול אנדורה במוקדמות יורו 2024 (צילום: אודי ציטיאט, ההתאחדות לכדורגל)

ניב גולדשטיין, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל: "הרעיון והיוזמה לשיתוף הפעולה נולדו כבר בביקור המוצלח והמרגש של סגן נשיא פיפ"א אלחנדרו דומינגס בארץ בספטמבר האחרון. היום, כאשר זה מיתרגם להסכם כל כך משמעותי, ולאחר שנפגשנו עם ראשי התאחדויות קונמבול, אני משוכנע שהעתיד יהיה פורה ועשיר בתוצרים. זה הסכם שיתרום לכדורגל שלנו באספקטים מרכזיים – ברמת ההתאחדויות, הנבחרות וכמובן המועדונים. במהלך הביקור, נוכחנו לגלות חברי אמת שחולקים אתנו חזון משותף בקשר להווה ולעתיד של שני הגופים. תודה מיוחדת למר חיימה גרייבסקי, חבר בוועדת ההתאחדות לקשרים בינ"ל, ומי שסייע רבות בהגעה לרגע המיוחל".

נשיא קונמבול, אלחנדרו דומינגס: "אני שמח על הגעתכם אלינו ובטוח כי שיתוף הפעולה בינינו יוליד דברים נפלאים עבור השותפים, לא רק בכל הקשור לכדורגל. בביקורי בישראל למדתי עד כמה אתם אוהבים את המשחק, מצאתי התאחדות מתקדמת ומובילה בתחומים רבים ואין ספק שיש לכם הרבה מה לחלוק אתנו וכך גם לנו. כדורגל מחבר תרבויות, לא משנה עד כמה המרחק הגיאוגרפי גדול, ויכול לתרום לשלום. אני, כמו גם חברי לקונפדרציית הקונמבול, רוצים לראות את נבחרות ישראל חלק מהטורנירים שאנחנו אחראים להם. החתימה על שיתוף הפעולה היא רגע מרגש, אבל העבודה למימושו והתוצרים שיוליד יהיו מרגשים ומועילים פי כמה לטובת עתיד טוב יותר עבור רבים כל כך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!